Zo is dat. De overheid lost niets op. De problemen worden veelal alleen maar erger. Nooit zal een politicus toegeven dat iets dat hij/zij bedacht heeft niet werkt en dat men terug naar de tekentafel moet. Nee, wat er gebeurd is dat een dwingend verbod wordt opgevolgd door een ander dwingend verbod en daarna nog een dwingend verbod totdat alles in brand staat. En dan nog maar een dwingend verbod erop voor de zekerheid.
Zo gaat dat in de praktijk. Een politicus koopt een fiets met een te hoog zadel. In plaats van zelf even het zadel te verstellen, dwingt hij middels wetgeving alle fietsenmakers een lager zadel af te leveren. Als dat dan weer voor anderen niet werkt, dan moet het zadel toch weer iets omhoog. Vervolgens moet de lederen bekleding weg, want zielig voor de koetjes. De fietsbel heeft ook geen te hoge decibelwaarde, dus die moet worden vervangen door een bel met een gezellig zacht piepje. Als dan het aantal ongelukken toeneemt, dan worden fietsers verplicht om de hele weg hard te schreeuwen (wat prettig is voor keelpastilleverkopers). De fietsketting mag alleen nog maar worden gesmeerd met biologisch afbreekbare kettingolie met een smeerwaarde van pi / 3. En nu is de fiets 5 keer zo duur en is er niet mee te fietsen.
Zo is dat. De overheid lost niets op. De problemen worden veelal alleen maar erger. Nooit zal een politicus toegeven dat iets dat hij/zij bedacht heeft niet werkt en dat men terug naar de tekentafel moet. Nee, wat er gebeurd is dat een dwingend verbod wordt opgevolgd door een ander dwingend verbod en daarna nog een dwingend verbod totdat alles in brand staat. En dan nog maar een dwingend verbod erop voor de zekerheid.
Zo gaat dat in de praktijk. Een politicus koopt een fiets met een te hoog zadel. In plaats van zelf even het zadel te verstellen, dwingt hij middels wetgeving alle fietsenmakers een lager zadel af te leveren. Als dat dan weer voor anderen niet werkt, dan moet het zadel toch weer iets omhoog. Vervolgens moet de lederen bekleding weg, want zielig voor de koetjes. De fietsbel heeft ook geen te hoge decibelwaarde, dus die moet worden vervangen door een bel met een gezellig zacht piepje. Als dan het aantal ongelukken toeneemt, dan worden fietsers verplicht om de hele weg hard te schreeuwen (wat prettig is voor keelpastilleverkopers). De fietsketting mag alleen nog maar worden gesmeerd met biologisch afbreekbare kettingolie met een smeerwaarde van pi / 3. En nu is de fiets 5 keer zo duur en is er niet mee te fietsen.
jhon [2] reageerde op deze reactie.
@Floris van den Berg [1]: Ja, maar !
https://youtu.be/YbObyrZ9cfI
Comments are closed.