The sky is the (bloody) limit.

Fijn toch dat KLM gered wordt? Het is maar € 3.400 per belastingbetaler, die te dom is om zelf te bepalen wat hij met € 3.400 zou doen. En dan tel ik nog niet eens dat geintje van € 750 miljoen om net voor de coronacrisis een paar staatsaandeeltjes KLM te kopen.

Het is ook maar € 340.000 per KLM medewerker. Hoewel, met dat bedrag kun je ze allemaal 5-6 jaar thuis laten zitten: dát scheelt nog eens een boel CO2.

Ja maar door KLM te redden, redden we ook veel secundaire arbeidsplaatsen. Jazeker, maar vertel dat eens aan die start-up of winkelier die geen steun krijgt, en ook nog eens € 3400 mee mag betalen. Ik durf te stellen dat die twee voor veel meer directe en secundaire arbeidsplaatsen zorgen dan KLM.

OK het zijn ‘maar’ leningen, maar denkt u nu echt dat in deze marginale business dat geld terugkomt? Tegen de tijd dat blijkt dat dat een beetje tegenvalt, zijn de verkiezingen gelukkig al weer voorbij.

Overigens ben ik van mening dat de burger zelf, beter kan bepalen wat hij met zijn geld doet.

7 REACTIES

  1. “Tegen de tijd dat blijkt dat dat een beetje tegenvalt, zijn de verkiezingen gelukkig al weer voorbij.” Er komen echt geen verkiezingen meer, volgend jaar is de nazistaat compleet. 2021 is de datum, dat is de “point of no return” en velen schijnen dat vergeten te zijn en hopen maar op verkiezingen. Valse hoop helaas, dit is uw toekomst, over twee maanden herkent niemand de wereld en Nederland nog. Allemaal blij met een koekje? Van eigen deeg uiteraard, we pakken alles lekker af, we geven je 1 dingetje terug, jaaa joepieeee. Het is toch niet te hopen dat deze beschaving ooit opgegraven wordt.

  2. De luchtvaart redden betekent de oude luchtvaartmaatschappijen met veel overhead, en door vakbonden afgedwongen veel te hoge pilotensalarissen, failliet te laten gaan. De vliegtuigen zijn er nog, evenals het personeel. Dat dan bij nieuwe maatschappijen efficient kan worden ingezet.

    Het “redden” van de KLM is geen redding van de NL luchtvaart, het is het veiligstellen van bestaande belangen. En het in stand houden van inefficienties. Het voorkomt een omslag naar een efficiente luchtvaartsector in NL. En is derhalve contra productief.

  3. Ik kan er niet zo mee zitten. Meer dan 80 (90?) % van de bevolking steunt de overheid in al zijn uitingen.
    So what? het schip wordt uiteindelijk door de wal gekeerd. Altijd. Geen uitzonderingen.

  4. Kapitale Lulkoek Moloch. KLM als nationale trots? Die tijd is voorbij als blijkt dat het vehikel zichzelf niet meer in de lucht kan houden. Tis leuk geweest, nu weg ermee… Net als windmolens en andere bullshit die alleen met subsidies in de lucht gehouden kan worden. De overheid is de grootste verstoring van lucht, leven en verstand die je maar bedenken kunt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in