7 REACTIES

  1. net als uw geprikt immuunsysteem, op langere termijn een sluipmoordenaar!
    het goede is dat als je van de eerste sneller afkomt, het een gunstige invloed op de 2e heeftr, toch?

  2. Eerst een auto kopen met 21% BTW en nog meer BPM. Wegenbelasting betalen, ca. 3 x meer dan aan wegen wordt uitgegeven. Ca. 60% heffing op brandstof, of zelfs meer. En daar komt nu dus de kilometerheffing bovenop?

    Toen ik jong was haalden velen op hun 18e hun rijbewijs. Dat is niet meer. De nieuwe generaties hebben geen rijbewijs, en zullen waarschijnlijk nooit auto gaan rijden. Hoe wil de overheid hen gaan plukken, of is daar niet over nagedacht?

    Geen auto betekent beperkte mobiliteit, en voor veel banen zal het steeds moeilijker worden mensen te vinden. Geen auto en geen werk betekent ook dat de belastinginkomsten weg gaan vallen.

    Het hele plaatje: wonen, vervoer, werk, maar ook relaties, is in crisis. Verdere heffingen verergeren die crisis, waardoor een neerwaartse spiraal ontstaat.

    • De eventuele kilometerheffing zal wel gecombineerd worden met een verplicht volgsysteem, waarmee ze je in de gaten kunnen houden. Alles wordt opgeslagen, en later kunnen ze vragen: ‘WAT DEED U TOEN DAAR?’, met alle gevolgen die daarbij horen.

      Randy Weaver – bekend van het bloedbad in Ruby Ridge – had het over een verplichte ‘walking license’ die $ 10,– per jaar zou kosten, en die brave burgers netjes zouden betalen. Zonder walking license mag je nergens lopen.

    • Een kilometerheffing? Dan neem ik de kortste route. Vaak is dat dwars door de stad, niet er omheen.

      Hoe meer een kilometer kost, hoe minder het rendeert om verderop te werken. Kilometers doorberekenen aan de klant/opdrachtgever/werkgever lukt niet altijd even goed. En die klanten vallen dan dus al snel af, want: te laag rendement.

      Is die auto eenmaal weg dan is de kans klein dat hij terugkeert. Net als met een paard dat voor een wagen loopt, als je hem uitspant en loslaat, zie hem dan nog maar eens voor die wagen te krijgen. Werk, relaties, een bedrijf, misschien ook wonen. Slaven willen vaak niet terug naar de plantage als ze eenmaal vrij zijn.

      • Tsja. Reken maar dat daar al op wordt gerekend. Steden gaan eerst niet-electrische auto’s verbieden om dan vervolgens het gehele stedelijke gebied in een soort tol-zone te veranderen

    • Ik heb nooit een auto gehad en toch altijd leuk en verschillend werk gevonden.
      Helaas, niet alle banen zijn dan beschikbaar gezien de beperkte mobiliteit. Jammer dan.

      Ik heb meer het idee dat er vele zonder rijbewijs rond rijden.
      Elke simpele verkeersregel schijnen vele niet mee gekregen te hebben gezien het gedrag van wat ik zo om mij heen zie.
      En met alle agressie in het verkeer ben ik bang dat ik dan ook mijn auto als botsauto zou gebruiken.

  3. De benzine- en diesel prijs is veel mensen en bedrijven een inelastische prijs. Want, als je 100% afhankelijk bent voor werkverkeer met je eigen auto of bedrijfswagen, moet de prijs aan de pomp betaald worden. Anders kun je letterlijk niet naar je werk. En de overheid weet dat. Dit betekent meestal dat mensen andere uitgaven gaan beperken.

Comments are closed.