Ooit was Amsterdam een vrij stad met vrije burgers. Die tijd ligt lang achter ons.

Auto en brommerhaat

Amsterdam was een van de eerste steden die milieuzones instelde, een eufemisme voor het verbieden van veel auto’s. Met name de betaalbare auto’s. De ambitie is om Amsterdam in 2030 een uitstootvrije stad te maken, geen enkele diesel of benzine auto is dan nog toegestaan. “Amsterdam is de eerste gemeente in Nederland die echt besluit om een uitstootvrije stad te worden”, zegt een woordvoerder van Milieudefensie

Er is een milieuzone voor snor en bromfietsen. Stel dat je de motor vervangt door een milieuvriendelijker exemplaar. Dan wordt je gestraft met een bedrag van 237,40 euro voor het aanvragen van een ontheffing. Hoezo armoedebeleid?

Laten we het even niet hebben over de parkeertarieven:

Boothaat

Als u denkt dat Amsterdam een auto-hatende stad is, kijk dan eens naar wat er mag met boten. Maximaal 6 km/ uur op de meeste plekken. 7,5 km/ uur op andere plekken. Zoals de Amstel, in de richting van Ouderkerk aan de Amstel, vaart u de andere kant op, dan is het 6 km/ uur.

Geen oudere motoren toegestaan op een boot. Is je boot langer dan tien meter? Jammer, afmeerverbod. Wil je varen in Amsterdam, dan heb je al snel een vignet nodig, inclusief chip. Je moet “Binnenhavengeld Pleziervaart” betalen. Dit geldt voor al het Amsterdamse binnenwater. Vaart u alleen door Amsterdam? Dan kunt u een Doorvaartvignet kopen. Als u daarbij eenmalig wilt afmeren kunt u ’24 uur afmeren’ erbij kopen. ’24 uur afmeren’ kost € 30,-. Een vignet heeft een chip. De gemeente kan hiermee de drukte op het water in de gaten houden. Je mag met maximaal 12 personen plus de schipper op een boot zitten.

Demonstratierecht haat

De afgelopen jaren hebben we kunnen constateren dat sommige demonstraties politiek correct en gewenst zijn. Terwijl andere demonstraties zoveel mogelijk worden tegengewerkt en verboden. Met als voorlopig dieptepunt David Icke.

Vogelhaat

Er gaat iets rustgevends uit van het voeren van vogels. Op jongere leeftijd leerde ik pindakettingen rijgen. Ik hang als het kouder wordt nog steeds in de supermarkt gekochte netjes met pinda’s op in de tuin. Schitterend om te zien hoe vogels van meesjes tot vlaamse gaaien aan het netje balanceren. Als bejaarde wordt vogels voeren wellicht een belangrijk onderdeel van mijn dagbesteding, iets dat me veel genoegen geeft. Dit alles is nu in Amsterdam verboden. De straf is 70 euro.

Naar een tolerante stad

Als je geen overlast tolereert moet je naar een slaapstad verhuizen als Purmerend of Almere. Amsterdam omvormen tot een slaapstad zoals nu gebeurt is zelfzuchtige intolerantie van een zichzelf benoemde elite gemaskeerd als progressief beleid. Amsterdam is een stad van extremen. Amsterdam hoort te bruisen, een feest te zijn voor hen die willen leven. Die willen feestvieren. Een stad waar ruimte is voor hoog- én laagstaande cultuur. Bierdrinkende paupers op de wallen, en elitair bekakt vermaak in schouwburg en theater. Een werkelijk pluriforme stad die niemand afrekent op politieke correctheid. Want het is juist die politieke correctheid die pluriformiteit tegen gaat en Amsterdam omvormt tot een plaats voor “ons soort mensen”. Wel, er zijn voldoende reservaten voor “ons soort mensen”. Havanna aan de Waal, Nijmegen bijvoorbeeld. Laat Amsterdam geen Caracas aan de Amstel worden. De inwoners van Caracas betalen de prijs voor misplaatste socialistische idealen. Laat Amsterdam een plaats zijn waar Lamborghini’s en lelijke eendjes over de grachten rijden. Waar dronken Britten en Franse intellectuelen naar toe willen verhuizen. Een stad van tolerantie en diversiteit. En geen stad van burgerhaat en slaapstedelingen.

 

30 REACTIES

  1. Ach wie wil er nu ook naar Amsterdam? het stikt er van de neuzen, homopaaltjes en drugsverslaafden. Gewoon boycotten.

    • Zo is het. En dan die voetbalclub… Lekker wegblijven daar. Nooit meer heen gaan. Er is maar een echte stad in Nederland, waar alles leuker, mooier en beter is, en die ligt ergens anders.

      Ga ik wel naar 020 toe (uit pure naastenliefde) en ben ik blij met wie ik er allemaal niet tegen kom. Het is er al druk genoeg zo.

    • Ik heb er 40 jaar geleden nog even voor 2 jaar gewoond in Amsterdam Oost.
      Maar dat was toch echt nog een heel andere Amsterdam dan het nu alweer jaren is.
      Veel vriendelijker en gemoedelijker was alles daar nog zonder altijd dezelfde gezeik, ellende en geweld.
      Al mocht ik er nu gratis wonen op een zelf uitgekozen locatie dan zou ik het nog weigeren.

      • Amsterdam Oost is er op vooruit gegaan in de afgelopen jaren. Ik kom regelmatig in de Transvaalbuurt en de Watergraafsmeer. 40 jaar geleden was Oost een gribus. Ik vind de verjupping ook een positieve kant hebben maar het slaat door. Een half miljoen betalen voor een appartementje in Oost slaat nergens op.

        Ik kom er al mijn hele leven en heb er ook gewoond. En kom nog vaak in Amsterdam maar parkeren is inderdaad niet te doen. Of je moet in Osdorp of Amstelveen parkeren en een uur in de tram gaan zitten.

        Het volk dat sjeu bracht in de stad is bijna uitgestorven. Kunstenaars, krakers, paradijsvogels, jordanezen en eigenwijze types die niet te plaatsen zijn. Waar zijn ze gebleven? Het begin steeds meer een kouwe kak bende te worden. Zelfs in de Staatsliedenbuurt. “Oudt Suydt” is verloren gegaan aan volk dat zichzelf veel te serieus neemt.

        Wat dat betreft is die provinciestad aan de oostkant van Schiedam (ik vergeet de naam altijd) een verademing. Maar ik zou er niet willen wonen.

      • Ik heb gewoond in Jordaan en Nieuwmarktbuurt. De Nieuwmarktbuurt vind ik nog steeds het echte centrum van Amsterdam, ook al barst het tegenwoordig van de toeristen.

      • Kobus, 40 jaar geleden woonden er in Oost wel veel Marokkanen maar niemand was echt agressief. We gingen koffie bij ze drinken als buren.
        Ik heb daar nooit enige onenigheid gehad met helemaal niemand.
        De motor kon ’s nachts nog buiten voor de deur geparkeerd worden.
        Kinderen bleven er van af en luisterden nog naar iemand.
        Later werd alles gestolen of gesloopt dus de motor moest ’s nachts in het Amstelstation geparkeerd worden. Toen begon het.
        Anders zaten de koters de onderdelen er nog af te slopen waar je bij stond en hadden schijt aan alles en iedereen waarbij iedereen zich mee bemoeiden.
        Toen ging het heel hard achteruit door allerlei stelend tuig met een grote bek.
        De gezelligheid was verdwenen en begon het link te worden.

  2. Ik heb in mijn hele leven nog nooit gehoord dat iemand ze scooter motortje vervangen heeft voor een nieuwer exemplaar.
    .Per half jaar veranderen de modellen compleet en of alles dan nog wel past valt te betwijfelen.
    Onderdelen zijn al niet meer uitwisselbaar bij een nieuwer model.
    Een nieuwe aanschaffen lijkt mij dan flink goedkoper.

    Bij vroegere brommers kon je motorblokken vervangen door 1 uit een ouder of nieuwer bouwjaar.
    Maar tegenwoordig betwijfel ik het.
    Of je moet een goedkopere Chinese standaard scooter hebben die bijna allemaal op mekaar lijken op enkele plastic kappen na. Dan zou het misschien kunnen.
    Die motortjes kan je nog wel eens uitwisselen.
    En ik ben een tijdje scooter monteur geweest in een scooterzaak.

  3. Wie nú nog steeds in dat Hellhole woont moet toch wel echt een behoorlijk aantal schroeven los hebben.
    Ik ken er enkele die vér vér weg daarvan zijn gaan wonen (wel in Nederland) waar ik zelf ook woon, al járen geleden en die vertellen me dat ze dezelfde waanzin die ze daar ooit zagen beginnen te gebeuren nu ook hier beginnen te zien. Maar daar zit dan ook geen GL-, pvda-, of D’66-er bij. Klagen is verspilde energie, het hellhole zal steeds erger en gekker worden tot een grote meerderheid uit de ‘zandbak’ er de touwtjes in handen heeft, dan zal het veranderen in een soort van Riyad. Wel bizarre humor trouwens, hun straf volgt dan onmiddelijk…

  4. Amsterdam is nog steeds een hele leuke stad met vrijdenkende mensen, behalve dan het centrum van Amsterdam. Maar volgens mij is dat deel van Amsterdam geannexeerd door het buitenland. Overal hotels, rolkoffers en als er een pand te huur wordt aangeboden dan blijkt dat vrijwel altijd van een buitenlandse makelaar te zijn.

    Wat het centrum van Amsterdam voorheen bruisend maakte was dat de Amsterdammers elkaar vroeger ontmoetten in het centrum van Amsterdam. Als je vroeger naar het centrum van Amsterdam ging dan kwam je bekenden tegen. Je kon in het centrum echt gezellig winkelen, lunchen, koffiedrinken of een ijsje eten. Je kon vroeger makkelijk een dag doorbrengen in het centrum van Amsterdam. Nu loop je tijdens het winkelen de toeristen in de weg.

    Het centrum van Amsterdam is nu een pretpark voor toeristen met wafels, poffertjes, Nutella-troep, patat, musea, seks entertainment voor toeristen, overal wietlucht, rolkoffers, English please, rondvaartboten, gezellig een fiets huren en tegen het verkeer in fietsen, taxfee kopen, giga snoepwinkels, kaas-kaas-en nog eens kaas, Delfts Blauw, kortom alles voor de toerist.

    Amsterdammers hebben vrij weinig te zoeken in het centrum van Amsterdam. Een Amsterdammer worstelt zich door die pretpark/centrum van Amsterdam om bij het Centraal Station te komen.

    • Tijdens de Coronademonstraties was het er heerlijk rustig. Geen terrorist te bekennen. Het zal nu wel weer vergeven zijn van de terroristen met hun rolkoffers.

      • Tijdens een lockdown vanaf Centraal Station naar de Damrak lopen, over de Rokin, langs Muntplein, door de Vijzelstraat naar De Pijp wandelen. Heerlijk! Zo zag het centrum van Amsterdam er vroeger uit toen de winkels nog gesloten waren op zondag.

  5. Amsterdam, stad van verboden.

    Wauw, het verstand zit dus in extremistisch links Amsterdam, zelfs de gifspuiten, ethyleen neusstokken, lockdowns en (digitale) staatsslavernij zijn er verboden, ja toch? Vrijheid, blijheid in koet òlt Emsterdèm.

    Een nucleaire tsaar Bomba ter hoogte ervan in de Noordzee niet te ver van de kust en een vloedgolf zou zomaar een einde aan the forbidden city kunnen maken. Moet er niet aan denken als deze parel, bezet door bezeten extremisten die nog steeds janken om hun slavernijverleden, verdwijnt in zee.

    https://youtu.be/84pIOcE16Xk

    • Ik vind die (zou Theo ze) beroepsnegers (hebben genoemd?) wel grappig. Oh oh wat zijn ze weer verongelijkt, nu Sint en Piet in het land zijn. Types die ongetwijfeld directeur of voorzitter zijn van een of andere, royaal gesubsidieerde, stichting. Waar ze dan 1 tot 2 keer de balkenendenorm verdienen door alle “witten” voor racisten uit te maken. Het is bijna een soort van zelfkastijding van de ambtenarenkaste, met de portemonee van de ander.

      En wat zit kudtkrantje Parool weer op z’n knieën om hun voeten te mogen kussen:
      https://www.parool.nl/columns-opinie/opinie-we-moeten-ons-laten-inspireren-door-kick-out-zwarte-piet~b41d79bd/

      Vanwaar toch al die zure haat uit de provincie richting Amsterdam? Als er wat leuks te doen is weten de provincialen niet hoe snel ze er in de stad moeten zijn. Of als ze een baan zoeken. Dan zijn de toeristen en drukte opeens geen probleem. Ik zou zeggen: blijf lekker weg dan voel je je beter.

      • Ben mijn ouders nog steeds dankbaar dat ze ooit die tyfus stad verlaten hebben voor een zeer ruime woning in de polder.
        Ik kan erg slecht tegen onrecht en meen daar dan altijd even op te moeten reageren of in te grijpen.
        En in Amsterdam kan je daar maar beter je smoel over houden voor je eigen veiligheid en leven.
        Mij zal je daar dan ook nooit meer zien.
        Ik zou daar vrij snel in de problemen komen.

    • Leuk liedje (ken het nog van vroeger) met mooie woorden die in onbruik zijn geraakt: beatband, stikkie, temeier. Mooie trams waren dat, die gele met van die deuren die jammer-geluiden maakten. Ik heb er menig toerist tussengeklemd zien zitten. Je moest iets doen bij het uitstappen, dan bleven ze open. Weet niet meer wat.

      • Maar de troep is er niet minder geworden.
        Het is nog veel erger geworden dan in het liedje genoemd wordt.

        Over tram deuren staat mij helemaal niets van bij of dat je iets moest doen om open te blijven.
        En temeier is volgens mij een normaal Amsterdams woord wat nog steeds gebruikt wordt. Door mij ook nog steeds.
        Na 47 jaar wordt ik nog steeds herkent als Amsterdammer door mijn spraak.
        Dat raak je nooit meer kwijt. Het is wel minder geworden en minder plat.

      • Ik weet het weer van de tramdeuren. Je (of een ander) moest op een trede bij de deur staan, dan kon de deur niet dicht en de tram niet rijden. Dat was bedoeld zodat mensen kinderwagens en koffers naar binnen/buiten konden krijgen. Dus als de tram helemaal vol stond met forensen in het spitsuur, kon die niet rijden. Met bijdehandte opmerkingen die de bestuurders, toen nog Amsterdamse geinponems, maakten. Maar als je niet op die trede stond gingen de deuren dicht en was het lachen als iemand dat niet snapte en klem kwam te zitten.

      • Kobus, ik neem het onmiddellijk voor waarheid aan over die tramdeuren.
        Ik ga er van uit dat we in dezelfde tram hebben rond gereden daar.
        Ik kom uit 1963 en over enkele maanden 60.
        Denk dat ik tot ongeveer 1983 voor het laatst daar in een tram zat.

  6. En dan te bedenken dat Bernhard jr., de beglaasde, die met voorkennis in Amsterdam precies op het voordeligste moment voor zijn hele familie flink in panden heeft belegd, de stad is daardoor meer blauw dan rood en misschien heeft dat nog invloed op de dagelijkse bestuurlijke gang van zaken in een stad waar ik vaak kwam om handel te doen, altijd lekker en makkelijk en ontspannen inkopen doen van een paar kilootjes witte snuifpoeder, bij Bernhard. Hugo in Rotterdam kon daar niet aan tippen, de flapdrol was toen aan het dealen in Rotterdam, maar ging de fout in toen hij begon te snoepen van zijn eigen suiker, konden hem daardoor prima gebruiken in Den Haag, de slapzwans heeft daar nog zijn poot gezet voor gifspuitencontract om herl of half Nederland gek en doodziek mee te maken. Masr goed, extremistich VS gif is niet mijn handel. Bernhard en ik gingen samen geregeld naar de Wallen, bleek die blonde van hem later een vent, lachuh, en bij de juiste deal mocht ik daarna altijd nog een paar rondjes doen in Zandvoort. Ook veel keet trappen en bier zuipen bij z’n neef, die nu onder de plak zit bij zijn Argentijnse Videla, die vaak haar enige echte grote liefde zo af en toe nog wel eens bezoekt in New York en daar loopt te leuren met digitale betaalkanker, zegt ze. Denk dat ze eerder daar het bloeddorstige beest eruit gooit. Nee, bedoel niet “die, van de lange”, van die boot waar ze niet bij sliep, tenminste sliwp alleen in het vooronder en hij in de steven, ahum. Enfin, moeten ze ook allemaal zelf weten, zolang ze mij niet mij erbij in betrekken, want ben niet zo’n fan van haar hullie oud oom, Klaus Schwab, zoon van Herman Göring. En val mij er niet op aan, wat ben ook maar een simpele jongen uit de achterbuurten, net als de 17 miljoen andere Nederlanders. Maar werkelijk, denken deze 17 miljoen tegenwoordig meer voor te stellen dan het soort uit de achterbuurt en gelijk te zijn aan de exclusieve WEF souteneurs , de “ook maar puppets” van de echt grote killer bazen, die er werkelijk toe doen, de door hoerige God gezegenden

    Amsterdam vond ik altijd fantastisch en bruisend, maar dat was 25/30 jaar geleden en ging na het bezoeken van het CC het centrum nog wel eens in en kocht dan tijdens de opruiming in de kalverstraat de betere merken goedkoper in, inclusief btw
    dan bij de groothandel exclusief btw.

    Sindsdien niet meer geweest en zal er ook niet meer komen.

  7. Blijven hangen in een slavernijverleden heeft eend doel, namelijk mensen afleiden van het zware werk van politici. Ze zijn namelijk druk bezig te regelen dat woningcorporaties informatie krijgen uit het patiëntendossier van huurders. Waarschijnlijk daarom de verhuizing van Hugo de Jonge van Volksgezondheid naar Volkshuisvesting.

    Voor woningcorporaties zijn al eerder wetten veranderd. Ze zijn geen overheidsinstantie en krijgen toch van de Belastingdienst informatie over het inkomen van huurders en op een verkapte manier betalen alle Nederlanders belasting aan de woningcorporaties, namelijk via de huurtoeslag. Het gaat om enorme bedragen. Die woningcorporaties zijn onmisbaar voor the great reset in Nederland maar ze komen nauwelijks in beeld. Van Hugo de Jonge hoor je ook vrij weinig maar reken maar dat hij het druk heeft.

  8. Een beetje betere context graag vrijspreker, wat zijn die parkeertarieven, per dag, uur, minuut?

Comments are closed.