Het Net zegt Njet! Niet alleen stikstof en uber faalhaas Hugo de Jonge gooien nu roet in het eten voor de woningbouw.  Ook het klimaatbeleid trekt nu een spoor van vernieling door het huisvestingslandschap.  Geen nieuwe woningbouw omdat het Net vol zit. Al zijn stikstof en klimaat hetzelfde voor opper idioot Timmerschrans.  Wel jammer dat we er thans 2 separate ministers voor hebben, kunnen we daar niet op bezuinigen dan Franske?  Een minister voor Stikstof.  Je verzint het niet, wat een clownshow.  Binnenkort een minister voor elk atoom in het periodiek systeem? Dat wordt touwtrekken want je wilt natuurlijk liever minister voor Goud zijn dan Zilver.  Of zouden ze dan een Staatssecretaris voor Zilver benoemen? All elements are created equal, but some are more equal than others. 


Eerder schreef ik al over de echte kosten voor wind en zon die blijken bij een correcte levelised cost of Electricity.   De extra kosten voor windenergie door de nodige verzwaringen van het net worden gesocialiseerd, lees:  dat ziet u terug op uw energierekening van de netbeheerder, vermoedelijk onder transportkosten.  TenNET (u weet wel, die met uw geld risico’s neemt door overnames in het buitenland, dat schandaal dat NET niet in het nieuws was) en de lokale netbeheerder waar u tot veroordeeld bent, zijn uiteraard in handen van de overheid. Dat hoeft u niet na te zoeken, dat weet u door hun opzichtig falen en hun onmogelijkheid om failliet te gaan omdat ze alles aan hun ‘captive consumers’ kunnen doorrekenen.  De ‘gevangene’ dat bent u dus, maar dat had u al begrepen. 

Dit stond vandaag in het FD.   Drie keer raden wat er met de advocatenkosten gebeurt en met de schadevergoedingen?  Juist, die worden op u afgewentelwiekt.  Dus u ligt al krom om alle subsidies (SDE regeling) voor die bird killing, bat chomping, horizon vervuilende, walvis desoriënterende, broeikasgas uitstotende (ja dat leest u goed), ruimte vretende (handig in dichtbevolkt land) Monstruositeiten op Stelten op te hoesten. 

Daarnaast draait u dus ook op voor de veel hogere Netkosten vanwege al die wiebelstroom EN nu als klap op de vuurpijl ook nog voor de schadeclaims (ook van bouwbedrijven) vanwege het falen van de Netbeheerders om de debiele klimaat oekazes uit Den Haag bij te benen.  Miljarden gaan door het putje en het leidt NIET tot minder CO2 uitstoot, maar meer!

Niet zo NETjes!

9 REACTIES

  1. D66 komt met de leus: ‘nieuwe energie’ Leg dat maar eens uit aan de fabrieken en Almeerders die stil staan en op energie moeten wachten. Of aan degenen die onder het bestaansminimum worden geduwd omdat die nieuwe energie tot de hoogste Electra tarieven van de EU heeft geleid.

  2. Ik zag gisteren in de reclamefolder van de Lidl twee laders voor elektrische auto’s.
    Eentje van 11 KW/h, en eentje van 22 KW/h.
    Dat is 11.000 en 22.000 Watt.
    Ik heb buren die al ouder zijn, en niet eens een lampje aan durven maken.
    Wat denk je dat er gebeurt als iedereen zo’n lader koopt?
    Denk ook niet dat je zomaar mag gaan gebruiken.
    Ook niet als die is geïnstalleerd door een elektricien.

    • Al zou je willen en het net nog niet overbelast is dan ga je wel failliet aan de kosten

    • Heb je een stoppenkast van 3 x 25 A, dan kan daar maximaal 17.250 Watt op. Het wordt dan dus de 11KW lader. Voor de 22KW lader moet je upgraden naar bijvoorbeeld 3 x 35A, maar dat is heel duur, aansluitkosten en vaste lasten.

      Met de 11KW lader zal het dus vooral ’s nachts laden worden. Dan schijnt de zon niet. En als het niet waait dan komt de stroom uit een kolencentrale. Die elektriciteit komt naar je toe met de nodige verliezen.

      Met een diesel heb je die verliezen niet. Geen enorme infrastructuur, geen aansluitkosten en vaste lasten. Geen zware metalen lekkende zonnepanelen en windmolens die vogels doodhakken. Een nieuwe dieselmotor met ad blue en zo heeft nauwelijks nog uitstoot.

Comments are closed.