Omdat de belastingvrije vergoeding die een werknemer per km krijgt van 28 naar 18 c is verlaagd gaan de deurwaarders nu met het openbaar vervoer.

Ook bij andere overheidsdiensten broeit het.

Wij stellen voor dat alle ambtenaren in het vervolg met het openbaar vervoer gaan, en wel zodanig dat ze ook om 17.00 uur thuis zijn!

6 REACTIES

  1. Ik heb begrepen dat waar het om gaat is wanneer ambtenaren hun eigen auto ten dienst van hun werk stellen, dus niet wanneer ze hem gebruiken om tussen werk en huis te reizen, maar wanneer ze hem gebruiken om van de ene werkplek naar de andere te komen. Dat is te vergelijken met call centra die verwachten dat hun medewerkers de voor het werk gepleegde telefoontjes van huis maken, en dan een vergoeding ervoor krijgen. De bewering van de ambtenaren is dat de vergoeding lager is dan de kosten. Ik kan dat niet beoordelen, maar het is normaal dat de kosten van het werk zelf op de wergever worden verhaald, en niet op de werknemer.

  2. De ambtenarenbond CNV spreekt van reeele kosten van 36c.

    Dus ze komen nogal wat tekort.

    Het gaat er echter om wat wernemer met zijn baas afspreekt; dat zou vrij moeten zijn en kan per geval anders zijn ( met een Rolls acquisitie plegen is misschien nodig)maar als de werknemer zo nodig een Ferrari wil, is dat niet iets wat zijn baas MOET vergoeden.

    Laat staan dat de overheid bepaald wat een redelijke vergoeding is.

    Hier wilde ik even het humoristische aangeven dat wanneer je foute regel op foute regel stapelt als overheid, zij zelf ook in de knel komt

  3. Je zou ’s moeten uitrekenen hoeveel je privékilometers worden als je helemaal niet meer voor de baas rijdt. Dat loopt aardig op. Ik zeg dus: wees blij dat je er nog wat voor krijgt!

    Er zijn berekeningen dat je voor 10ct de meerkilometers van je baas kan rijden. Je privé kilometers blijven dan wel zo duur alsof je dus niet die extra kms rijdt. ’t Is effe rekenen, maar ik wil best voor 18ct rijden.

  4. Die Bas is me er eentje. Keer het eens om Bas. Stel dat jij je privéauto niet meer voor de baas gebruikt. Hoeveel kost het de baas dan, eventueel de meerdere uren voor reizen met openbaar vervoer meegerekend, om jou ergens te krijgen? Die baas mag blij zijn dat jij je privéauto wilt gebruiken.

  5. Het nut van kilometervergoeding is nihil
    als de baas een vastbedrag uitbetaald op je salaris.Het voordeel is de baas en jijzelf hoeft geen kosten te maken om hier een administratie van bij te houden, een ambtenaar hoeft niet meer te kontroleren wat prive en zakelijke kilometers zijn, dus kan hij en de baas i.p.v. dit bij te houden andere werkzaamheden verichten uiteindelijk kost de hele administratieve rompslomp meer dan het de fiscus opleverd.In ieder geval kost het de werkgever en werknemer tijd en tijd is geld.

  6. Als iemand voor 18ct per kilometer met zijn auto voor de baas kan rijden zou ik graag het automerk en type willen weten, is dat die nieuwe auto uit India van Euro 2400,- ? Als je bij de ANWB, Consumentenbond of lease-maatschappij kijkt is de goedkoopste kilometerprijs 33 ct voor een Suzuki Alto ( zijnde een bliktrommel met grasmachine motor). Aldus; ik zou met het openbaar vervoer reizen. Misschien een positief effect voor schuldenaren “minder deurwaarders aan de deur”.

Comments are closed.