Neem aan dat er nu snel een verbod tegen dit soort gevaarlijke apparaten komt.

vrijspreker.nlFlibje
Tips voor Flibje? Mail ze naar info@vrijspreker.nl

6 REACTIES

  1. @.M [1]: Bij de niet-zelfrijdende auto’s zullen de dodelijke ongevallen ook vaak aan de menselijke factor liggen: de bestuurder.
    Die dan ook maar meteen verbieden? 🙂

  2. Uhhh… een mens zou moeten verbieden dat een mensenleven door een overheidsmachine of werkgever bestuurd wordt. Er gaat niets boven een mens die zijn eigen leven bestuurt!

    Of het nu om auto’s op een weg of een mens op zijn levensweg gaat… een mens mag nooit overgeleverd zijn en zijn leven geheel in handen leggen van technologie, een woord voor alle materiële en immateriële herspenspinsels van – misschien goedbedoelende – medemensen.

    Een parkeerhulp of cruisecontrolis prima, maar ook dan moet een mens een dodemansknop of override beschikbaar hebben.

    Gaat het door toedoen van een bestuurder verkeerd, dan is hij daar helemaal zelf verantwoordelijk voor. Vrijheden komen met verantwoordelijkheden.

    Leuk hé, denken in metaforen 😉

  3. Voor wie het leuk vindt; ik heb de metafoor van een auto op een weg als het leven van een mens op zijn levensweg al eens uitgewerkt.

    Denk aan binnen- en laadruimte als datgene wat je onderweg mee kunt nemen. En de motor als ambitie om een doel te bereiken. In hoeverre worden capaciteiten benut?

    Voor mensen met wat technische kennis die geïnteresserd zijn in tuning van prestaties:
    – De acceleratiekracht wordt mede bepaald door het aantal pk’s / kg, een variant op het thema E=mc². Minder lasten betekent snellere vooruitgang. Denk aan ‘ontsnappingssnelheid’, ook wel bekend als WarpSpeed
    – Een automaat is tegenwoordig software-gestuurd. Andere software kan acceleratie en soepelheid behoorlijk verbeteren
    – De snelheid kan door software begrensd worden. Na chiptuning is er meestal ca. 10-20 pk meer en kun je het vermogen verder verhogen het een andere luchtfilter, een ander uitlaatspruitstuk, een andere turbo

    Hiermee kan gesleuteld worden aan de inwendige kracht en souplesse. Uitwendig wordt snelheid begrensd door verboden van mensen die zich met het weggedrag van anderen wensen te bemoeien. Souplesse wordt begrensd door wegdek, weer en mede-weggebruikers.

  4. Als je de auto beschouwd als hardware en de bestuurder als software… een mensenleven als hardware en de geest waarin iemand handelt als software… dan heb je de sleutel om de metafoor te ontcijferen te pakken.

  5. En hackers slagen er zelfs in de meest beveiligde computersystemen te kraken ( zelfs het Pentagon is niet immum)
    Zo zullen lieden met ietsje minder scrupules er ook niet voor terugdeinzen de software van de zelfrijdende auto’s van politieke , economische , ja zelfs artistieke concurrenten of andere personen,eventjes “eventjes aan te passen” , met de bedoeling een gewenste noodlottige afloop !
    Zo geloof ik met name ook de praatjes niet over die zogenaamde zelfmoordpiloot die de German Wings crash in de Alpen zou veroorzaakt hebben .
    Het lag er toch vingerdik op dat er een andere oorzaak was …
    De “back boxen ” waren amper gevonden of er kwam meteen persbericht van hoe het allemaal was gebeurd ;
    Normaal duurt zo’n onderzoek ….. maanden , zo niet jaren .
    Vergelijk dat maar eens met vlucht MH17 en vele andere !!!
    Er is dus een beetje veel str**t aan de knikker , en die wil men onder de “korenmaat ” houden ( cfr Mattheus 5:14–16 )
    zodat niemand wat ziet

Comments are closed.