Home Van alles wat Haarlem viert het einde van de privacy

Haarlem viert het einde van de privacy

22

slimme parkeerautomaat - Copy

Op kosten van de belastingbetaler wordt voorlichting propaganda gemaakt voor het einde van de privacy in Haarlem. Een advertentie op de voorpagina van het Haarlems Dagblad geeft aan dat er in de betaald parkeren gebieden van Haarlem niet meer anoniem geparkeerd kan worden. Er kan niet langer met contant geld betaald worden, en er moet een juist kenteken worden ingevoerd. Handhaving gaat plaats vinden met scanauto’s dus men vindt waarschijnlijk ook geen bekeuring meer onder de ruitenwisser. Je kan nog slechts anoniem pareren in de parkeergarages, maar veel parkeergarages in Nederland zijn al overgegaan naar ANPR technologie, en scannen ook alle kentekens van de parkerende auto’s bij binnenkomst en bij wegrijden. Dus dat is geen optie voor de burger die met de auto naar Haarlem komt.

De belofte dat de kenteken gegevens vernietigd worden

De gemeente Haarlem stelt dat de kenteken gegevens vernietigd worden. Wel we weten wat overheidsbeloftes waard zijn. Er is een mooie casus, de belastingdienst en kentekengegevens. De belastingdienst heeft jarenlang onrechtmatig kentekens gefotografeerd en voorzien van meta data, (zoals plaats en tijd). En deze ook nog eens jarenlang opgeslagen. En mensen forse naheffingen opgelegd voor het privé gebruik van lease autos’s op grond van deze gegevens waar de belastingdienst niet over mocht beschikken. De Hoge Raad was nodig om de belastingdienst terecht te wijzen en toen duurde het nog even voordat de kenteken gegevens vernietigd werden. De naheffingen die op deze onrechtmatige gegevens zijn gebaseerd worden overigens niet gecorrigeerd. Het is alsof een dief de gestolen waar mag houden, maar dit terzijde. bron, bron.

Haarlemmers, dit is het cadeau van de gemeenteraad aan U allen. Geniet ervan! Blijf geloven in de leugens die advertenties en de main stream media u vertellen! Blijf stemmen op de gevestigde partijen! Blijf the blue pill slikken

kentekenparkeren - Copy

bron

 

 

 

22 REACTIES

  1. Goed dat Ratio een kanttekening plaats bij de belofte van de gemeente Haarlem. Nog beter: de ambtenaren uit 023 zijn ook op de hoogte van de casus van de belastingdienst. Haarlem zal daarom extra alert zijn op correcte gegevensomgang. Dat stelt parkeerders in de digiproofste gemeente van Nederland gerust.

    Ratio [3] reageerde op deze reactie.

  2. Als een overheid eng wordt.

    Stap voor stap maakt de overheid zichzelf steeds machtiger. Niet alleen wordt hiermee de privacy verder aangetast en kan de overheid de daardoor verkregen informatie te zijner tijd op haar gemak bekijken of ze die tegen een naderhand gebleken politieke opponent nog kan gebruiken.
    Ook kan de overheid simpelweg auto’s in beslag nemen door ze vast te zetten op daarvoor aangepaste parkeerplaatsen. De angst om je belachelijke bekeuring te laat te betalen zal er door weer toenemen, hetgeen de verdere verhoging van de boetes weer mogelijk maakt.
    Ook het anoniem op de bon kunnen slingeren in plaats van de bekeurende parkeerwachter de automobilist te laten overtuigen van het legitieme van de boete en de redelijkheid van de hoogte ervan zal het aantal boetes en de grootte ervan nog verder omhoog kunnen brengen.

    Daarnaast is de complete afschaffing van het contante geld een nog machtiger middel van de overheid om totale controle over de samenleving te verkrijgen. Het op kenteken parkeren zonder de mogelijkheid van contant betalen is hierin weer een volgende stap.

    Het gaat zo langzamerhand griezelig worden.

  3. beste Businessambtenaar [1]: je stelt …. Dat stelt parkeerders in de digiproofste gemeente van Nederland gerust.…. Zou het niet beter zijn deze gegevens niet te verzamelen? Haarlem heeft decennia lang kunnen functioneren met klassieke parkeermeters. Wat je niet verzamelt hoef je ook niet te bewaken.

    Haarlem heeft bewust het proces gewijzigd en hiermee privacy risico’s geschapen die er voorheen niet waren. Gemeentes die deze gegevens niet verzamelen zijn dus in veel sterkere mate digiproof dan de gemeente Haarlem. Dat kiest voor een proces met extra risico’s en die met mitigerende maatregelen hoopt te beheersen. Haarlem kan door dit gewijzigde proces waarbij bewust gekozen wordt voor extra risico’s niet claimen de digiproofste gemeente van het land te zijn. Want dat zijn de gemeentes die hun processen zo inrichten dat er zo min mogelijk risico’s zijn.

  4. Die tekst, die foto; het vieren van de slimme parkeermeter, de vlaggetjes erbij. De schaamteloosheid ervan schokte me. Het vieren van iets kwaads. Namelijk het verdwijnen van weer een stuk vrijheid/privacy. Met alle risico’s van dien. Treuren zou hier op z’n plaats zijn!

  5. Voor (handels)imperia en techologie geldt hetzelfde als in het navolgende citaat:


    The only law of history is that there aren’t any others. But there are a handful of near certainties. Here is one:
    “Empires expand for as long as they have the power to do so”
    New conquests create new frontiers and reveal new threads, which when confronted lead to new conquests.

    Wie het kleine minacht, is geneigd net zolang uit te breiden tot ‘ie z’n zin heeft. Wat eindigt met totale controle, voor zover dat toegelaten wordt. De wens tot medemensen als programmeerbare robots of wereldheerschappij.

    Maar… wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

    In theorie staat het libertarisme voor het tegenovergestelde; ieder individu soeverein (onafhankelijk); zie het motto van deze website rechtsboven.

  6. @Ratio [6]: Als ik zo even snel naar de HTML code kijk, dan lijkt het erop dat het een widget is die je via de WordPress admin kunt verwijderen.

    Zo niet, dan moet er met het handje HTML code uit een template gesloopt worden. Waarschijnlijk een javascriptje dat ergens in een template is gehangen (oftewel, 1-3 regels verwijderen, dat is alles).

    Ratio [10] reageerde op deze reactie.

  7. @Nico [9]: Ik zie veel widgets die ik eventueel kan deactiveren, maar niet het staatsschuld widget. Ik zie echter wel het actieve css template. En ik zie de regels die betrekking hebben op de staatsschuld ticker:

    /* Staatsschuldticker Widget */
    #irecent_post_right aside.widget_staatsschuldticker {
    padding: 4px;
    padding-top: 8px;
    — en nog een stuk of 15 regels

    Ik zou dus deze regels uit het css kunnen verwijderen?
    Of iedere regel beginnen met /* en eindigen met */ zodat deze niet in de opbouw van de pagina wordt meegenomen?

    Nico [11] reageerde op deze reactie.
    Rien [12] reageerde op deze reactie.

  8. @Ratio [10]: Het eerste waar je vanaf wilt is de JavaScript in de HTML, en de HTML code van het widget. Dan is de staatsschuld ticker uit beeld verdwenen.

    Pas als dát gedaan is, kun je de CSS (opmaak) opschonen. Om te zien wat er dan precies weggehaald moet worden, zou ik eerst meer van de code eronder moeten zien.

    We kunnen dit event. via email regelen.

  9. @Ratio [10]: Nee, er moet ergens een widget zijn. De CSS bepaalt enkel hoe het widget er uit ziet. Als je die verwijdert krijg je layout problemen.

    Het kan echter wel zijn dat het widget in-house ontwikkelt is. Ik vindt met google geen widget die de staatsschuld weergeeft. Behalve dan op libertarian.nl waar dit ook op voortkomt.

    In dat geval is het ook mogelijk dat het “hard” in de php code geprogrammeerd is.

    Ratio [19] reageerde op deze reactie.

  10. Het slimst is, van dit soort geboden mogelijkheden, geen gebruik te maken.
    Stoppen en laten uitstappen is goedkoper, parkeer daar na ergens anders.
    En voeg je weer bij de uitstappers,tram,bus, metro, enz.
    Haal de auto weer op en ga verder met een glim lag!

    Van het bespaarde geld, koop je iets lekkers.

    Ratio [14] reageerde op deze reactie.

  11. even iets anders, er is weer een record gebroken de koudste 16 september evah maw. maunder minimum is lekker bezig…….

  12. @doc [15]: Nou, da’s niet helemaal waar hoor. Overheidsdienaren willen nogal eens klagen bij de doelgroep waarop ze losgelaten worden 😉

    Ze houden niet van hun ‘chain of command’, noch van mensen die zich verzetten tegen krankzinnig gedrag die zij hen door de strot dienen te duwen.

    De daadwerkelijke oorzaak van problemen met menselijke robotten ligt natuurlijk bij het gegeven dat ze überhaupt geproduceerd worden. Zelfs een poging daartoe is al een misdaad tegen menselijkheid en menswaardigheid, nietwaar?

  13. hi Rien [12]: Dank! Er is een kans dat ik de hardcoded referentie in de php / java script file gevonden heb, ik heb de betreffende code ter evaluatie naar Nico doorgezet die me via info@vrijspreker benaderd heeft. Helaas zijn twee van onze technische mensen die de site hebben opgezet Nederland ontvlucht en willen eigenlijk niets meer met Nederland te maken hebben.

  14. @Philosoof G&R Eigenwijs [17]: Met de OV kaart is je vertrekpunt, vertrektijd, wijze van vervoer, en bestemming, vastgelegd. Evenals je aankomsttijd. En dezelfde gegevens gelden voor je terugreis. Met kenteken parkeren is de bestemming, tijd van aankomst en vertrek vastgelegd. Beide zijn het einde van de privacy.

    Zonder vastlegging van de parkeergegevens was er nog een realistische uitwijk mogelijkheid. De auto.

    Met de chipkaart OV en kenteken parkeren is de enige mogelijkheid de fiets of de brommer.

  15. Misschien is het goed om in het vizier te hebben dat er twee denkwijzen zijn inzake privacy, met verschillende psychologische effecten en sociologische mechanismen:

    1) De natuurlijke: Van nature ontstaat leven door te zaaien, groeit en bloeit het, waarna het vervalt en afsterft.
    De belevingswereld groeit door waarnemingen. Ouders zaaien hier en daar wat kennis en inzichten in, die een opgroeiend kind door waarnemingen kan verifiëren. Ondertussen eerbiedigen ouders als ze gezond denken de privacy en ‘persoonlijke cirkel’ van een kind, tenzij om behulpzaam te zijn. De uiteindelijke uitkomst is van nature een mens die in een gezonde staat verkeert en zelfstandig (autonoom) kan functioneren, hoewel afhankelijk van ‘moedertje natuur’.

    2) De maatschappelijke: Het leven van een kind wordt geoogst middels geboorteregistratie, vervolgens genomen om er via scholing beroepskennis in te zaaien. Natuurlijke mechanismen (noden, verlangens, behoeften) worden daarbij omgebogen, anders gevormd, misvormd middels een systeem van beloningen en straffen. De uiteindelijke uitkomst is een menselijke programmeerbare robot, die geschikt is om als loonslaaf of loonslavenhouder in te zetten. Dit eindproduct wordt geprogrammeerd met wet- en regelgeving, nader aangestuurd door instructies (specifieke opdrachten).
    Maatschappelijk wordt dus eerst geoogst (geboorteregistratie), vervolgens genomen en geïnvesteerd (scholing), om vervolgens weer belastingopbrengsten en ondernemerswinst te kunnen oogsten.
    Iedere nationale staat heeft hiertoe een heus business plan ontwikkeld. Ministers worden chagrijnig van emigranten, ‘windhappers’ etc., omdat de investering in scholing dan niet rendeert in termen van belastingopbrengsten. Dat verstoort het nationale business plan.

    Aanwijzingen inzake pt. 2;
    – Het ministerie van Onderwijs heeft het wel over scholing en kansen op de arbeidsmarkt (lees belastingopbrengsten), maar niet over kinderen waarbij het onderwijs van de ouders aangevuld wordt om een gezond, zelfstandig karakter te kweken.
    – De emancipatie van de vrouw wordt op websites van Nederlandse overheid gepresenteerd in termen van arbeidsparticipatie (lees belastingopbrengsten), dus niet in termen als ‘we stoppen met de traditie om de vrouw neer te zetten als een object dat aan de wensen en eisen van een man onderworpen hoort te zijn’.

    Terzijde: Voor ons is een goed karakter en deugden véél belangrijker dan beroepskennis, want als een mens goed opgevoed / onderwezen is dan kan de betrokkene die beroepskennis veelal zelf wel verkrijgen door bijv. anderen te bevragen, kunstjes af te kijken etc. Eigen initiatief is dan geen probleem meer, in tegenstelling tot het eindproduct van pt. 2. Dit weten we vanuit eigen ervaring, als zelfopvoeder en als opvoeder.

    Je zou kunnen stellen dat de natuurlijke gang van zaken een beschermende en voedende gang van zaken is, de maatschappelijke (pt. 2) een invasieve operatie die bij dwang en straffen behoorlijk pijnlijk en zelfs traumatiserend kan uitwerken. Dat laatste wordt veelal niet erkend vanwege het mechanisme van verdringing naar het onderbewustzijn.

    Bij invasieve operaties zoals die bij pt. 2 wordt de geestelijke integriteit van een mens niet eerbiedigt. De privacy wordt geschonden. De vroegere schoolmeester die met een lat sloeg eerbiedigde ook de lichamelijke integriteit niet, maar schond die.

    Ook een bureaucratisch apparaat is erop ingericht invasieve operaties te verrichten. Het gif van dwang wordt via brievenbussen in huishoudens geïnjecteerd.

    Het bestuurlijke en politieke apparaat houdt zich, als dat zo uitkomt, bezig met agitprop, treiterijen en wat dies meer zij. Ook perverse prikkels toedienen zijn invasieve operaties waarmee mensen worden geconfronteerd of lastiggevallen.

    Als invasie in de privacy zoals bij pt. 2 en een bureaucratisch, bestuurlijk of politiek apparaat tot een maatschappelijk aanvaarde gedragsnorm is verworden, hoewel misschien tandenknarsend, dan is het natuurlijk niet vreemd dat dit proces verder gaat met bijv. camerabewaking, OV-chipkaart, en betaald parkeren via pinpas. Het hangt allemaal samen met de perfectionering van het nationale business plan.

    De oorzaak dat bezoekers van deze website zich irriteren en opwinden over deze parkeermethode is erg eenvoudig; iets dat via verdringing in het onderbewustzijn terecht is gekomen dreigt naar boven te komen. Onbewust is de reactie:
    “Alwéér een invasie in de privacy. Houdt het dan nooit op? Mag ik dan nergens onbespied mezelf zijn, zonder wanneer dat zo uitkomt lastiggevallen te worden?”

    Om nog een derde perspectief toe te voegen:
    1) Het natuurlijke perspectief gaat uit van het individu, waarin (dankzij voeding) groei en bloei plaatsvindt. Daar rolt onvermijdelijk een overschot uit, dat uitgedeeld wordt aan de omgeving.
    2) Het maatschappelijke perspectief gaat uit van het collectief dat mensen wil te gebruiken, als poppetjes om functies te vervullen, als ‘radertjes in het systeem’.
    3) Bij bestuur als community project wordt er een optimale balans gezocht tussen gezonde individualiteit en gezonde sociale verhoudingen. De Indusbeschaving leverde het historische bewijs dat dit mogelijk is; zonder heersende klasse, sociale conflicten etc. Helaas slaagden ze er niet in de moraal hoog en warm te houden, waardoor deze beschaving na verloop van tijd uiteen viel door verkilling van het sociale klimaat.

  16. In een technocratie neigt men ertoe om technologie in te zetten om het sociale gedrag van mensen te sturen.
    Voorbeeld: Bitcoins stinken niet, waarin impliciet wordt gesteld dat lokale valuta de lokale sociale verhoudingen zouden kunnen verbeteren.

    Dit past bij het maatschappelijke initiatief, pt. 2 van bovenstaande reactie, het van buitenaf maakbare individu.

    De redenering is dat technologie het leven van mensen makkelijker en veiliger moet maken, alleen leert de praktijk dat technologie te vaak in de weg zit. Denk aan een computer of bureaucratisch apparaat wat niet doet wat het zou moeten doen dankzij slecht programmeerwerk, storingen en gestoord gedrag.

    Het gevaar van deze redenering is dat technologie gaat werken als een soort superheldenpak;
    – Je bekleedt je met een mooie woning, een mooie auto en voila, je hebt er comfort en status bij.
    – Je bekleedt je met een smartphone en voila, je kunt altijd onderweg internet raadplegen zodat je kunt doen alsof je slim bent.

    De uiterlijke schijn verhult dan de werkelijke inhoud.
    Er wordt veel aandacht besteed aan die uiterlijke schijn (het is een doel op zich geworden), maar aan de inhoud te weinig. Immers, ook al trekt iemand een superheldenpak aan,
    – Wie onbetrouwbaar is blijft onbetrouwbaar; een hogere status helpt er niet aan en werkt te vaak juist contraproductief (bijv. een universitaire titel wordt te vaak misbruikt als vrijbrief voor gemakzucht)
    – Een mooie auto en dito woning helpt niet om een beter karakter te krijgen, daarvoor moet je jezelf daadwerkelijk opvoeden
    – Een smartphone helpt niet automatisch om slimmer te worden, daarvoor moet je je geheugen willen gebruiken.

    Bij het verhaal over parkeren zie je dat functie en status misbruikt worden voor de zoveelste invasieve operatie om denkwijzen en gedrag van buitenaf te kunnen sturen. Gaat de pakkans (voor slachtofferloze ‘misdrijven’) omhoog, dan beïnvloedt dat. In een Panopticon of dwangbuis van wet- en regelgeving gedragen mensen zich nu eenmaal anders dan van nature (of dan ‘normaal’).

Comments are closed.