Hoogopgeleid, carrière maken, hoge ambitie, de Boss Babe. Aan alle dingen komt een eind, de nieuwe generatie vrouwen heeft hier geen zin meer in. De Soft Girl is reeds opgestaan. De Soft Girl wil vooral vrouw zijn, herontdekken wat het betekent om vrouw te zijn. Ambitie om het te gaan maken in de maatschappij is iets dat ze in ieder geval niet nastreven, ze zijn juist afkerig van alles waar de Boss Babe voor staat.

Anderzijds heb je de nieuwe generatie mannen. Zij hebben gezien hoe hun vader, ooms en zelfs opa’s genaaid werden door het systeem. Scheiding, huis kwijt, alimentatie en beschuldigingen waren de norm. Velen van hen koppelen een vaste relatie bewust of onbewust aan een schipbreuk waarbij je alles kwijtraakt en in de ellende terecht komt. Een leven waarin hard werken en iets opbouwen centraal staat om vervolgens alles weer te verliezen vinden ze niet erg aantrekkelijk.

Ingezonden door N

34 REACTIES

  1. Ik kwam een oud liedje tegen waarbij recent nieuwe filmbeelden zijn gemaakt:

    ‘Alle jongens en meisjes van mijn leeftijd
    gaan als stelletjes door de straat.
    Alle jongens en meisjes van mijn leeftijd
    weten heel goed wat het is om gelukkig te zijn.

    Oog in oog,
    hand in hand.
    Ze gaan verliefd weg,
    zonder angst voor morgen’.

    ‘Tous les garçons et les filles’, met ondertiteling in het Engels als je die aanzet:

    https://www.youtube.com/watch?v=DkYuM_r8cKQ

    Dat soort oerkracht, het leven zelf, is in staat om alles te vernietigen, zonder enige angst voor wat dan ook. Als die geest weer uit de fles gaat komen, hou je vast.

    • Beta’s hebben al lang geen flikker meer in te brengen, omdat de Alfa’s de beslissingen nemen. Zoals je weet, niet op ratio, maar op gevoel. Kost het 270 miljard om de wereldwijde CO2-uitstoot sinds de start van de Industriële Revolutie voor 65% terug te draaien door simpelweg boompjes te planten? Dat botst met het gevoel van de Alfa’s dat we moeten boeten voor onze zonden, en dus mag elk rijk land zo’n bedrag uitgeven aan maatregelen die bewezen niet werken. Zijn er te weinig grondstoffen om een energietransitie mogelijk te maken? Vooral kernenergie blijven verketteren om maar niet te hoeven praten over de onmogelijkheden en tegenstrijdigheden in de dogma’s.

      • Het filmpje van nog geen één minuut gaat over generatie A, de Alpha’s.

    • John,

      Vanwaar toch dat respect voor de overheid met haar krankzinnige wetten?

      • Getrouwde vrouwen kunnen ’s morgens wakker worden en denken “Mweeh, ik vind die vent aar saai. Ik vind het huwelijk saai. Ik wil een scheiding, en aan mijn hoe-phase beginnen.”
        Dan krijgt zij de helft van zijn bezittingen en loon, en ziet hij zijn kinderen waarschijnlijk een morgen per maand, onder begeleiding.
        Dit “Soft Girl” gedoe is er alleen omdat de makkelijke tijden nu afgelopen zijn.
        Nu is het afgelopen met de “Sterke Zelfstandige Vrouwen”.
        En de tijden zijn nog niet eens zo heel moeilijk nu.

      • John,

        Eens. De weg terug naar de keuken is voor heel veel vrouwen heel moeilijk of zelfs onmogelijk. Al was het alleen maar om wat een huis met keuken kost.

        Als het haar zo uitkomt dan doet ze een telefoontje of mailtje naar de overheid, en zij zorgen er dan voor dat je wordt afgemaakt. Bekijk daarvoor bijvoorbeeld de site Veilig Thuis of vergelijkbaar. Lees dat eerst door vóórdat je iemand binnenlaat.

        Als je niets te verliezen hebt maakt het niet uit. Maar als je veel te verliezen hebt: beter niet doen.

        De nieuwe generatie, mogelijk twee aan twee, oog in oog, hand in hand, maken plannen voor de toekomst zonder angst voor morgen.

    • ‘Er gaat niets veranderen’

      Daar gaat het artikel juist over: de nieuwe generatie vertikt het om te doen waartoe ze door de staats-indoctrinatiekampen zijn getraind. Zowel de jongens als de meisjes weigeren de maatschappelijke kar te trekken. Met reden.

      Binnen de traditionele industriële levensstijl ging de man werken en bleef de vrouw thuis bij de kinderen. De overheid heeft het gezin grondig kapot gemaakt en vrouwen opgestookt met feminisme. We zijn nu een paar generaties verder en jonge mannen hebben nu een andere rol: een beetje gamen en zo, computeren, uitslapen en minimaal werken. Een gezin is niet echt wat want dat sloopt de overheid.

      Laatste toevoeging aan de puinzooi: jonge vrouwen vertikken het de rol op zich te nemen van zich een burnout werkende vrouwen die de overheid voor hen had gepland.

      Kortom: de overheid heeft een onvoorstelbare puinzooi aangericht.

      • Bertrand Russel had een leuke visie op de zaak.
        Hij schreef dat er in die tijd, toen de vrouw nog niet werkte, overal suburbs waren met allemaal losstaande woningen waar de vrouw de hele dag was opgesloten, voor de kinderen moest zorgen, en keukenprinses was. Allemaal geatomiseerde units als het ware, product van de nieuwe geïndividualiseerde maatschappij, waar er onderling ook geen binding was. Allemaal geatomiseerde huisje-boompje-beestje sfeer, en ‘s-avonds naar de beeldbuis kijken.

        Zijn idee was om via architectuur communities te maken van die geatomiseerde suburbs. Via architectuur zouden er dan communietis gebouwd worden, er zouden dan samengeschakelde appartementen zijn, een heeele grote tuin in het midden, een groepskeuken, een restaurant, een cinema, een kindercrèche, en andere gelegenheden voor groepsactiviteiten. In de appartementen zou men dan de noodzakelijke privacy kunnen genieten.

        Op die manier zouden de vrouwen kunnen gaan werken, hun kinderen in de lokale crèche afleveren, in de avond zou men dan in het restaurant gaan eten (waar men elkaar kent), en omdat de vrouw niet meer hoefde te koken zou ze meer tijd en energie over hebben voor de kinderen gedurende de vrije uren.
        Je zou hier ook nog bij kunnen denken dat de ouderen, de gepensioneerden, een rol zouden kunnen spelen bij de verzorging van de kinderen. I.p.v. dat ze worden afgeschreven.

        I.p.v. community binding op kleine menselijke schaal heeft men alles op grote schaal overgelaten aan de overheid, en de markt verlicht het leven van de vrouw door invriesmaaltijden en andere snelle oplossingen, en allerlei keukenprinses technologie. Dat houdt enerzijds de sociale atomisering in stand, en men blijft afhankelijk van de overheid.

        Het zijn beide de markt en overheid die parasiteren, en de sociale binding vernietigen. Waarbij dan gezegd kan worden dat de overheid van dwang en verleiding gebruikt maakt, en de markt alleen van verleiding.

    • John ?

      De wet moet gaan bepalen dat een vrouw moet gaan werken, of niet ?

      Libertarisch ?

  2. Het libertarisme ging toch over individuele vrijheid ?

    Dan moeten die vrouwen toch zelf weten hoe ze leven etc ? Waarom houden jullie je hier mee bezig ? Dit is de private sfeer

    Rothbard had zijn schouders hierover opgehaald. Dit is thematiek voor conservatieven, niet liberalen

    Alimentatie etc, is wel een probleem

    Ik weet niet of mensen gemaakt zijn voor monogamie

    Het is erg geforceerd allemaal

    • “Het is erg geforceerd allemaal”

      “Dit is de private sfeer ”

      Carrière maken is een typisch fenomeen van de democratie, het is een pimp sfeer van het volk. Binnen het egalitaire soft communisme van de democratie kan je zo de ander aftroeven, het is een speelruimte die men heeft binnen het egalitarisme van de soft-communistische cultuuur = democratie. ‘Hoog opgeleid’ is ook een groeps pimp frase.
      Als het testosteron niveau de afgelopen (vorige) eeuw sterk is gedaald, dan is dat overigens ook zo met het opleidingsniveau.

      Als het carrière maken tegenvalt, dan is dat in eerste instantie omdat werk in het algemeen voor de meerderheid gewoon werk is, zeveneneenhalfuur vijf dagen per week het zelfde doen.

      De democratie is een cultuur die haar eigen standaarden zet, gebaseerd op de middelmaat (lowest common denominator), en die standaarden worden iedereen opgedrongen, en via een pimp marketing jargon wordt daar dan een franje overheen gelegd.
      Dat moet noodzakelijkerwijs teleurstellend zijn op langere termijn.

      Dat men dan na een tijd weer wat alles wil is typisch voor de democratie, typische hype sfeer, en het democratisch-communistisch achter elkaar aanlopen.
      Het is inderdaad geforceerd, en men gaat van de ene hype naar de andere, en het private, het privaat collectieve wordt in de publieke sfeer getrokken (ook door exhibitionisme).

      Al die pimp/hype sfeer woorden zoals boss girl, soft girl, carrière, hoog opgeleid, alfa, beta en wat nog meer zijn product van de democratisch-soft-communistische groepssfeer, waar ‘apenleiders’ constant de toon zetten, en verschillende klieks van ‘petted animals’ erachteraan rennen.

      Vandaar dat Oscar Wilde schreef:

      “High hopes were once formed of democracy; but democracy means simply the bludgeoning of the people by the people for the people. It has been found out. I must say that it was high time, for all authority is quite degrading. It degrades those who exercise it, and degrades those over whom it is exercised. When it is violently, grossly, and cruelly used, it produces a good effect, by creating, or at any rate bringing out, the spirit of revolt and Individualism that is to kill it. When it is used with a certain amount of kindness, and accompanied by prizes and rewards, it is dreadfully demoralising. People, in that case, are less conscious of the horrible pressure that is being put on them, and so go through their lives in a sort of coarse comfort, like petted animals, without ever realising that they are probably thinking other people’s thoughts, living by other people’s standards, wearing practically what one may call other people’s second-hand clothes, and never being themselves for a single moment.”

      “Dan moeten die vrouwen toch zelf weten hoe ze leven etc ?”

      Betekenisloze kretologie, de mens is ook altijd een groepswezen.
      Moet je zelf weten welke kleding je draagt? ja oke, maar wie draagt er mode uit de negentiende eeuw, of zelfs de jaren vijftig van de vorige eeuw, niemand, want de mens is ook groepswezen, onderhevig aan wat de groep doet.
      Het gaat er meer om dat de sfeer binnen het democratisch-soft-communisme een tirannieke sfeer is van constant achter hypes aanrennen (en inderdaad, wat privaat is, publiek maken), noodzakelijkerwijs teleurstellend, en het product van oppervlakkige leiderfiguren.

    • Wie dragen mode uit de 19de eeuw ?

      Gothics doen dat….

      In de kern snap ik wel je walging voor de democratische massamens en de apenleiders en de platte slogans als alfa en beta en girl boss

      Punt is alleen er is zo weinig alternatief voor de democratie

      Ja je kan in een kraakpanden zitten met de antifa en niet meer stemmen etc.

      En als je geld hebt kan je je sowieso overal van onttrekken

      punt met het libertarisme. Het is ze niet gelukt om zo’n ancap wereld te creëren. daarom liften ze nu mee op de proleterige Andrew tate/ Trump beweging. Het is een beweging die dood is. Van Rothbard naar gezeur over girl bosses. Totale degeneratie

      Van mises naar red ice

      • Soft Girls = Red Ice = gevaarlijke fascisten? Daar kun je natuurlijk op wachten, op tegenmaatregelen van de overheid, zodra ze erachter komen dat slaven aan het ontsnappen zijn.

      • THE SHANGRI LA’S – Walking in the sand
        https://www.youtube.com/watch?v=Fy8_38U3xLU

        Hand in hand lopen met een jongen, dat is bij mijn weten het enige waar ze over zingen. En toen raakte hij hij haar wang aan, en toen sloeg ze op hol.

        Misschien slaan de dames van de nieuwe generatie ook op hol, dan heeft de overheid er zeker geen grip meer op.

        Ik heb begrepen dat de nieuwe generatie ook niet meer aan de pil en zo doet, dat maakt het wel extra spannend natuurlijk.

    • “Dit is de private sfeer ”

      Het private publiek (en politiek) maken is o.a. wat ik bedoel met democratisch-soft-communisme.
      Het fundament van dat soft-communisme is in eerste instantie de dictatuur van de middelmaat, en in tweede instantie de sfeer waar alles wat privaat en cultureel is in de publieke en politieke sfeer wordt getrokken.
      Oscar Wilde is daar een goed voorbeeld van. Wilde heeft gevangenisstraf gehad voor homoseksuele betrekkingen, maar Wilde zelf heeft er nooit politiek activisme van gemaakt. Als je de transcripties van de rechtszaak leest, dan zie je dat Wilde bevestigend nog ontkennend reageert, en de zaak met afhoudend en met humor benaderd. De activisten hebben van Wilde later een icoon van homoseksueel politiek activisme gemaakt, terwijl de man zelf het in de private sfeer hield.

      Zo kende ik een politiek actieve homoseksuele theaterproducent die naar eigen zeggen gek was op Wilde en al zijn werken kende, zogenaamd dan, want Wilde hield zich verre van politiek activisme, stak de draak met democratie, en in verschillende werken stak hij zelfs de draak met artiesten die politiek actief zijn, en kunst met politiek activisme mengen.

      • Wilde schreef ook dat door die rechtszaak en de publiciteit zijn artistiek werk nutteloos was geworden. Hij had al een voorgevoel dat hij door de activisten in de democratie nu voor het karretje van hun activisme zou worden gespannen, i.p.v. herinnerd te worden om zijn kunst.
        Biografieën van Wilde gaan vaak vooral om roddel en achterklap m.b.t. zijn privé relaties, i.p.v zijn gedachtegoed over kunst.

    • Naya,

      “Punt is alleen er is zo weinig alternatief voor de democratie ”

      Het gaat niet om politiek activisme voor een ander systeem, maar om het bewustzijn dat democratie in werkelijkheid een tirannieke sfeer is, en dat wie nog enigszins zichzelf wil zijn, i.p.v.

      “People, in that case, are less conscious of the horrible pressure that is being put on them, and so go through their lives in a sort of coarse comfort, like petted animals, without ever realising that they are probably thinking other people’s thoughts, living by other people’s standards, wearing practically what one may call other people’s second-hand clothes, and never being themselves for a single moment”

      zich best verre houdt van die sfeer, in zover dat mogelijk is.
      Vandaar dat de karakterisering van de democratie van Wilde artistiek is, geen politiek activisme.

      “Gothics doen dat….”

      Dat is een marginale niche subcultuur, wat slechts een hele kleine selectie van historische mode is.

      • “Punt is alleen er is zo weinig alternatief voor de democratie ”

        Oh my dog!!

      • Het idee is dat monarchie en censuskiesrecht ‘onderdrukking’ was, en dat daarom het algemeen kiesrecht werd ingevoerd. Recent is naar boven gekomen dat bijvoorbeeld slechts 5% van de vrouwen vrouwenkiesrecht wilde voor het werd ingevoerd. En die vrouwen werden waarschijnlijk ook nog aangestuurd, opgehitst en betaald door een lobby.

        Hoeveel mensen wilden in Nederland in 1918 algemeen kiesrecht? Was dat een meerderheid of een minderheid? Als blijkt dat het een minderheid was heb je een systeem ingevoerd dat mensen helemaal niet wilden.

        Democratie op basis van algemeen kiesrecht is natuurlijk hartstikke leuk voor de heersers als zij de massamedia beheren. De meeste mensen gaan stemmen wat hen wordt voorgekauwd. Het schijnt dat 70% van de mensen niet in staat is om zelf na te denken.

    • “Van mises naar red ice”

      Bij Red Ice grijpen ze terug naar een soort mythologische esthetiek. Hoe je het ook wend of keert, het is altijd nogal geforceerde hype en trend in een sfeer van oververhitting en culturele impotentie.

    • Ja, zowel dat woke als die Andrew tate proleten, vertellen mij hoe ik moet leven

      Wees zacht, zegt woke

      Wees een klootzak, zegt Tate

      Maar, vertel me niet wat te doen…ik heb niets met jullie te maken. Waarom zou ik naar een of andere kickbokser luisteren ? Die ik niet eens ken. En die niets te melden heeft en niets snapt van de wereld of de politiek of filosofie. Advies voor apen

      Het is de bedoeling van zo’n democratie dat economische zaken geregeld worden. Niet dat het verder gaat dan dat

      Infrastructuur, leger, economie

      Er is het private domein, waar zowel liberalisme als socialisme buiten zou moeten blijven. En waar Andrew tate ook buiten moet blijven. Het gaat hem niets aan, of ik soya drink of melk

  3. Vreselijke ADHD editing waar de camera iedere 10 seconden van hoek moet veranderen om de aandacht vast te houden van overprikkelde smartphone verslaafden.

    Leuk dat GenZ weer het wiel opnieuw heeft uitgevonden. Ik weet nog wel een mooi dorpje waar plaats is voor wat ’trad-wifes’

  4. Dat “trad wife” is zogenaamd heel erg

    Ze moet blijkbaar WERKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Van modern links

  5. man of vrouw, als het erop aankomt zal ook de overheid, de partij waarin jij vertrouwen stelt, je in de steek laten.
    hoe ze dit ook formuleren; er is gebrek aan personeel, ja had je maar op ons moeten stemmen, geen geld voor, etc.
    je staat er alleen voor, zonder sociaal netwerk, jouw leeftijd speelt een belangrijke rol, zo ook die van jouw gezinssituatie, heb ik kinderen, etc, dan ben je reddeloos, wordt radeloos. You name it.
    Dit proces verloop sluipend, tekenen van dit verval kunt u zelf om u heen zien voltrekken.
    Hou u zelf niet voor de gek uw geestelijke gesteldheid, met uw weerbaarheid is het slechter gesteld dan u denkt, wilt toegeven!

    Laten we het hierop houden; dit is in de huidige samenleving niet meer mogelijk, ja vroeger misschien maar daar heb ik nu geen boodschap aan.
    voortekenen: woningnood, make war not peace uitlatingen, etc, uw oud en nieuw gedrag buiten en t.a.v. van de u beschermende en helpende hand.

  6. Feminisme is extreem. Een organisatie die feminisme promoot is een extremistische organisatie. Daar moet plaats voor zijn binnen bepaalde grenzen.

    Waar geweld haar intrede doet om doelen te verwezenlijken wordt het een terreurgroep, een terroristische organisatie.

    De overheid heeft de feministische agenda geïmplementeerd in beleid en met geweld opgelegd. Dat is terreur, de overheid is daarmee een terroristische organisatie geworden. Al 50 jaar of zo.

  7. Boss Babe, opgebrand, het gaat niet goed met haar. Ze meldt zich bij de huisarts die haar pillen voorschrijft. Het wordt erger, compleet gek geworden, ze heeft echt hulp nodig, acuut. Ze meldt zich bij de GGZ. Binnen enkele dagen volgt een intake gesprek. Uitslag: de GGZ doet er niets mee, maar stuurt wel een rekening voor het intake gesprek van € 1.800,–.

Comments are closed.