Wetenschappers van het gezaghebbende Institute for Climate Studies in California hebben een nieuwe variant van een koolstof-zuurstofverbinding ontdekt: koolstoftrioxide, ofwel CO3. Het komt nauwelijks voor in de lucht, maar is desondanks gevaarlijk voor de mens bij inademing.

Gevraagd om een toelichting zei wereldexpert Dr. Robert Jetton van de afdeling Climate Threats and Fears: ā€œOnduidelijk is of het effect langdurig en blijvend is. Tijdens onweer kan de hoge energie van bliksem de hoeveelheid aanzienlijk vergroten. Het vermoeden is dat er een oorzakelijk verband is met klimaatverandering. Onze publicatie in Science & Nature legt uit waarom die 0.0036% in de lucht (de zogenoemde Jetton-factor – red.) zo risicovol is.ā€

Ook in de EU zijn de alarmbellen afgegaan. De Eurocommissaris voor Klimaat, ā€˜Woke’ van Hoek, heeft onmiddellijk actie genomen en zal binnen enkele maanden een nieuwe klimaattop organiseren in Den Haag. ā€œAlle landen wordt gevraagd om 5% van hun BNP te investeren. 1.5% hiervan is infrastructuur in meet- en analyseapparatuurĀ  Alleen samen krijgen we die CO3 eronder,ā€ aldus Van Hoek.

Ingestuurd door Leonardo Pisano op info@vrijspreker.nl

52 REACTIES

  1. Als we een tweede 1 April in een jaar zouden stoppen dat kan dat als compensatie buffer dienen. Behalve op een schrikkeljaar.

  2. Koolstoftrioxide is een zeer onstabiel molecuul dat ontstaat door reacties tussen koolstofdioxide (CO2) en atomaire zuurstof (O). Het heeft een zƩƩr korte levensduur.
    Hoewel het instabiel is en slechts kort bestaat, is er absoluut gƩƩn enkel bewijs dat het in de huidige atmosferische concentraties een directe, wijdverbreide bedreiging voor de mensheid vormt.
    Het is meer een wetenschappelijke slappe curiositeit, dan een belangrijke vervuilende stof of gevaar.

    Waar halen ze toch, al deze flauwe kul vandaan!!!
    Leonardo Pisano is al meer damn 800 jaar dood..
    En deze “wetenschappelijke” redacteur (juiste spelling) Aard Korst, moet proberen om zijn schoolgeld terugvragen….

  3. Wetenschappers van het gezaghebbende Institute for “Institute for Climate Studies in California”??

    Er bestaat geen “Institute for Climate Studies in California”, of is er enige informatie verkrijgbaar.

    • Karel
      Gaat het lampje nu branden?

      Gevraagd om een toelichting zei wereldexpert Dr. Robert Jetton van de afdeling Climate Threats and Fears:

      Eurocommissaris voor Klimaat, ā€˜Woke’ van Hoek, heeft onmiddellijk actie genomen en zal binnen enkele maanden een nieuwe klimaattop organiseren in Den Haag. ā€œ

      • Wereldexpert Dr. Robert Jetton van de afdeling Climate Threats and Fears?Eurocommissaris voor Klimaat, ā€˜Woke’ van Hoek?

        Zoek even alle informatie op van die twee mensen, want ik kan niets vinden…

      • Auto Reply:
        I’m out off office until 1-4-2026 unless we have a second 1-4-2025.

  4. Om 02:36 plaatst Karel zijn eerste reactie en welgeteld 1 uur en 19 minuten later, om 03:55, begrijpt Karel dat het geplaatste stuk satire betreft. Dat is een intelligentietest waarvoor je niet zo goed scoort. Zero begreep het onmiddellijk namelijk. Nu hebben de meesten hier inmiddels wel door dat de radertjes niet zo snel draaien in je hoofdje. Jammer genoeg begrijp je dat zelf nog niet zo goed. Het zou je sieren als je een stapje afdaalt van de ijzige hoogtes waar je denkt te verkeren en op meer gelijke voet mensen bejegent.

    • Een ander voorbeeld: in het woke draadje begrijp je dat deze beweging nogal marxistische motieven heeft. Maar als Zero je uitlegt dat ze voor een flink deel gefinancierd worden door het grotere bedrijfsleven, ga je op blanco. Dat past niet meer in je binaire wereldbeeld van links tegen rechts. Toch is het belangrijk om te begrijpen dat grote, kapitalistische spelers blijkbaar een belang hebben bij het bestaan van BLM. Men wil daar iets mee. Wat zouden ze ermee willen? Wat is de functie van BLM en andere activistische clubs? Zou het misschien zo kunnen zijn dat er meer speelt dan links tegen rechts?

      Dit is je volgend intelligentietest. Heb je de potentie om verder te kunnen denken dan oude, vastgeroeste patronen? En zo ja, wat zouden die nieuwe patronen kunnen zijn? Wat wordt er allemaal bekokstoofd op de hoogste niveau’s? Of ben je nog zo naĆÆef om te denken dat een democratisch gekozen leider volstrekt onafhankelijk zijn verkiezingsprogramma uitvoert?

      • Niemand zal bezwaar hebben tegen de kreet “all lives matter”. Dan zal men ook geen bezwaar (kunnen) hebben tegen “black lives matter”. Of tegen “white lives matter”. Het draait om het abstractie niveau. Als dat niveau “abstract genoeg” dan is de lading eraf. Dan kan je als bedrijf of politicus er achter gaan staan. En er (toch) goede sier mee maken al is het in wezen betekenisloos. Het is aan de goede kant gaan staan. Het is opportuun. Daar draait het ook om bij de letterbeweging. Door de boodschap uit te dragen dat alle mensen tellen (waar niemand tegen kan zijn) kan je proberen zoveel draagkracht te krijgen dat middels sociale druk de mens in de pas gaat lopen en geen enkel mens het meer in zijn hoofd zal halen zich negatief uit te laten over wat ik hier maar zal noemen als “anders geaarden” wat en wie dat dan ook moge zijn. De olifant in de kamer kan onbenoemd blijven.

      • ‘Black Lives Matter’, wat ook de origine moge zijn (toen het nog marginaal was), wordt als voertuig gebruikt voor de aanklacht tegen de vermeende blanke ‘racist’, ‘supremacist’ etc., tegen de blanke samenleving. Verdeel en heers, verschillende partijen hebben er hun eigen belang bij. Een Orwelliaans ‘all lives matter’ dat alle kritiek moet verbieden, zal niet werken, je moet verdeling kunnen zaaien.

      • Zelfde zie je bij “illegale migranten. Opeens is het “geen mens is illegaal”. Men neme deze regel als major van een argument. En de rest ontvouwt zich als vanzelf.

    • “Zero begreep het onmiddellijk namelijk.”

      Like knows like, en feest der herkenning, omdat hij zelf een fantast is.

  5. Hoi Vrijsperker
    Je bent dus niet de enige die een hengeltje uitwerpt. Gelukkig was er niemand die serieus erin hapte. Voor Karel was het ook “obvious…”. en speelde het spel prachtig mee. Hij had me bijna gefopt dat moet ik eerlijk toegeven.
    Alleen ‘rooie’ schijnen overal in te happen.
    Je quality control test om te zien of deze site nog steeds vrij is van communistische invloeden heeft een positieve uitslag. Je kan weer opgelucht ademhalen, de site is nog Libre, en niet besmet.

    De link hieronder is naar een site die meer van dit soort vermaak bied.

    https://nieuwspaal.nl/forse-toename-meldingen-nep-filantropen/

    • Als het ‘leraar’ complex noodzakelijk een of andere uitlaat moet krijgen, dan het beste duiklessen gaan geven, dan zijn alle trucs, spelletjes, rookgordijnen en schijnbewegingen niet meer nodig.

      • Ik ben wel blij dat jouw adviesbureau niets in rekening brengt. Ik duik nu in andere materie voor het geval het je nog niet duidelijk was.

  6. Buiten het onderwerp, maar ook satire en absurditeit:

    https://deanderekrant.nl/wetsvoorstel-geeft-burgemeesters-macht-over-sociale-media/

    Die ***** statisten weer, waarom geen ‘libertarische’ methode?

    https://reason.com/2024/08/07/could-mileis-ai-policing-plan-become-a-tool-for-oppression/

    Je moet het aan de markt overlaten, de overheden zijn incompetent, middels competitie op de markt krijg je het beste systeem.

    https://www.msn.com/en-us/news/world/israel-is-a-lighthouse-of-freedom-argentinian-president-milei-meets-netanyahu-and-herzog/ar-AA1Gsl1m

    ‘a lighthouse shining a light on the path of freedom’

    Men gaat ook samenwerken om tot de top van de AI (surveillance) producenten te kunnen doorstoten.

    De libertarische realiteit is meer fantastisch en absurd dan enige absurditeit die libertariers kunnen bedenken? satire zoals het je uitkomt. Libertarisch Orwellianisme?

    • Johannes 26-07-25 at 13:58
      Je hebt gelijk.
      Buiten het onderwerp, maar wel kernpunten die we niet uit het oog moeten verliezen.
      Ik heb de artikelen gelezen ik zie overeenkomsten ongeacht welke vlag er wappert
      Als een rode draad uit meerdere, pak ik het thema. Zelfcensuur, uit angst voor represailles in een systeem waar men in deze gevallen hun bestuur kiest. En nu in Nederland grondwettelijke zaken aan de willekeur van niet gekozen bestuur wil overlaten.
      Dat wordt dan een spel van zoek de verschillen.
      Iedere gemeente een digitaal handboek wat de ene niet mag zeggen maar een ander wel. Je mag niet de rijweg blokkeren behalve groep X. Deze supporters mogen de binnenstad in brand steken maar die van de andere partij niet
      Dan kan je misschien nog beter in Urk gaan wonen. Een beetje een nieuw Asterix en Obelix dorp. Dan staat er in de toekomstige stripverhalen heel Nederland was overwonnen behalve ƩƩn dorp. Die hadden toverdrank gemaakt van vissen en geheime ingrediƫnten om niet in slaap te vallen.

      Je kan niet iedereen preventief opsluiten maar wel preventief met regels iedereen omsluiten en digitaal afsluiten. En ze toch nog een gevoel laten geven dat ze in een democratie wonen en niet in een misschien toekomstige open gevangenis . Dat is veel goedkoper dan allemaal in de gevangenis zitten omdat we allemaal de potentiƫs hebben om ooit iets verkeerds te doen of te zeggen. Kortom tot in een nog niet zover verleden menselijke eigenschappen vertoonden. Dat kost klauwen met geld en wie werkt er dan nog?
      Met wat creativiteit laat je ze loslopen en werken voor hun eigen dwangbuis. De kikker in de pan waarbij de temperatuur langzaam omhoog gaat en niet in de gaten heeft dat deze gekookt wordt is misschien een metafoor. Als de kikker als het collectieve mentale, met veel variaties en dynamiek gezien kan worden en het einddoel. Het liefst geen variƫteiten en dynamisch vlak en te controleren is.
      Wat beter dan zelfcensuur en onder elkaar self policing?
      Zal de menselijke kikker dat zover laten gaan?
      Dat lijkt mij een griezelig experiment maar als we de lijn van besluiten van de afgelopen jaren en het voorstel wat op tafel ligt naar de toekomst door extrapoleren dan wordt het misschien wel de realiteit.

      Ik ben geen helderziende maar denk jij dat het zover kan komen dat de kikker zich laat koken?

      Hebben sommige dan toch gelijk dat we eigenlijk zelf geen besluiten maken maar in de illusie ervan verkeren? Of zit de boel al zodanig dichtgetimmerd dat daar geen ruimte meer voor is en er steeds minder overblijft.?
      Dan is volgens mij angst wat onze baas is en angst is een slechte raadgever.
      Er wordt ook steeds op deze angsten ingespeeld de ene dreiging is nog maar net uitgesproken en de andere bied zich al aan. En heel apart met global gezien ongeacht welk systeem met veel thema’s er een statische onverklaarbare bijna onmogelijk random te noemen overeenstemming waar te nemen zijn.

      Ik snap dat je even tegen het Politieke Libertarische scheenbeen schopt vanwege de oriƫntatie van deze site en de reclame die er voor Milei gemaakt wordt.
      Maar ik weet dat jij alang weet dat de vlag de lading kan dekken en er een schaduwspel gaande kan zijn.
      Ik vond info verhelderend om weer eens te zien dat de vlag vele ladingen kan dekken. Waarbij zelfs wat zich als het meest vrij en zo min mogelijk bemoeienis van de ‘overheid’ (raar woord over wie of wat?) verkoopt, een Wolf in Schaapskleren kan zijn.
      In het artikel van ArgentiniĆ« vs Duitsland werden cijfers tegenover elkaar gezet met een ‘het de goede kant uit’ gevoel. Dat was het economisce plaatje Maar er schijnt meer aan de hand te zijn met een sociaal plaatje en deel ervan legt jouw onderzoek en graafwerk bloot.

      Wat is nu eigenlijk het verschil in bevoegdheden tussen een demissionair kabinet en de normale situatie?
      Iemand een duidelijk antwoord?
      Dit handelt volgens mij om grondwettelijke zaken en er is volgens mij ook geen noodsituatie.

      Over
      Johannes 26-07-25 at 13:18
      Bedankt voor het eerbetoon.

      • Welkom.

        De lijst met goede ontwikkelingen in Argentiniƫ, in het artikel Duitsland vs Argentiniƫ, daar kon Nazi Duitsland zich indertijd ook op voorstaan. Libertariers spelen altijd wereldwijs, ze hebben alle spelletjes door, maar ideologieƫn verblinden, dus zijn ze alsnog nuttige idioten.

      • Het verschil met de Nazi’s en de Zionisten, is dat Zionisten anderen het werk laten doen, en betalen. De VS en Duitsland betalen, Duitsland moet ook eronder gehouden worden (dus daar wil je links aan de macht), ArgentiniĆ« is een goede hefboom voor technologische supremacy, in ieder geval zolang het duren kan, en dan ben je gelijk van zogenaamd ‘antisemitisch’ links af.

        Zo had Intel het plan om een fabriek in Israel neer te zetten, niet dat men kennis en werkkrachten daarvoor heeft in Israel, die importeer je dan, als tijdelijke werkkrachten, anderen het werk voor je laten doen, anderen laten betalen, andermans bronnen, anderen als hefboom, of schild, en dan met de eer ervandoor gaan (een oude Zionistische truc die al in het begin werd ingezet middels het omkopen van de Britten). En, andermans land (alleen vanwege de exploitatie van de Dode Zee, die bergen met geld kon opleveren). Andermans bronnen.

        Adolf Eichmann, een van de vele Nazi’s die naar ArgentiniĆ« zijn gevlucht, zei in een interview op tape ‘als ik een jood geweest was, dan was ik een fanatieke zionist geweest’.

        Zo heeft men de voormalig marginale Milei tot een puppet gemaakt, hem geleid geĆÆntroduceerd en toegelaten tot hogere kringen. Economische problemen, inflatie, links, voor de Nazi’s was het ook de ideale kans.

      • Libertariers zijn ook nuttig omdat ze op zijn minst niks hebben met internationaal recht. Als je nationaal recht en nationale instanties al bijna helemaal of helemaal op wil doeken, dan zeker internationale instituties. Israel ondermijnt het internationaal recht actief en agressief, libertariers tenminste passief. Dat de Goy middels libertarisme, als gedegenereerde anti-cultuur vorm van klassiek liberalisme, alles wil ‘vermarkten’, dat komt op meerdere manieren van pas.

  7. Als auteur van dit stukje wil ik aangeven dat fictie, op welke toon dan ook, de boodschap dat veel zaken door de overheid gedaan zot zijn, gewoonlijk beter verteerbaar zijn voor sceptici dan de gebuikelijke rationele (non-fictie) stukken. Die roepen in veel gevallen een defensieve reactie op en stuiten bij degenen tot wie je wilt doordringen op hardnekkige cognitieve-dissonantiefilters. Fictie is “veiulig”want het is toch maar nep. Maar, zo is mijn hoop en verwachting, het plant wel een zaadje in breinen die anders onbereikbaar zijn. Want zeg nu zelf: hoe vaak landen de goede libertarische argumenten in vruchtbare bodem bij mensen in je omgeving? Probeer dit verhaaltje eens uit bij hen die je gewoonlijk met scepsis tegemoet treden.
    Ik ben dankbaar voor de moderators van Vrijsprker dat ze hun plaform ter beschikking stellen voor de fictie-methode.

    • Leonard ik vond het een topper!!
      Ik pakte hem eerst en zag pas later dat het onder het tabblad: Allerlei en Humor zat.

      Hoewel er op deze site genoeg zelfstandig en kritisch gedacht word waarbij men aardig in de gaten heeft wat er gaande is voor mijn gevoel.
      We kunnen onder elkaar gezellig mentaal sparren waarbij de vonken er soms flink vanaf kunnen vliegen. Zie als voorbeeld de opmerking Johannes 26-07-25 at 13:18 hierboven. Dat maakt jou ook een fantast, is dat niet iets teveel eer?
      En toch de vrijheid hebben van de site om te dat kunnen doen. De eer van mij over deze vrijheid gaat onder anderen naar diegene die onder de pseudoniem van Ratio schuilt.
      De site krijgt zelf ook genoeg draaien om de oren in de reacties. Dat vind ik nu juist een voorbeeld van hoe er kritisch en Liberaal niet politiek maar onder elkaar omgegaan kan worden. Tevens er wel overeenstemming kan zijn met bepaalde zaken en we, hoewel misschien niet altijd toe willen geven van elkaar leren. Het is haast een voorbeeld van hoe een democratie kan wezen.

      We hebben nog wel nog wat vacatures openstaan voor Knopendoorhakkers en uitvoerend personeel. Iets voor jou?
      Pas op we zijn samen de taaiste ballotage commissie die je kan voorstellen. Dat is dan de eerste knoop die je kan doorhakken.

      PS
      Ik heb de stickers van de whoo stuff man met geitenwollen sokken die in een land woont waar achter ieder boom een Goeroe verscholen.zit. Dus oppassen dat ik je niet ga bekeren. Mijn zelfopgelegde missie op deze site is om de boel te kietelen om uit oude dogmatische karrensporen te stappen. En je niet een fossiel/slaaf van je eigen dogma’s te maken.

  8. Het is duidelijk Tweedledum ziet mensen die analytisch zijn als een zwakte, die verder kunnen denken dan hun neus lang is. Met de gevolgen leven in een wereld van overvloed, waar vele alleen van kunnen dromen…

    Om elke situaties benaderen met een logische en systematische mindset, waarbij je je richt op feiten, data en bewijs om problemen te begrijpen en op te lossen en vele malen het probleem verbeteren. Het omvat het analyseren van complexe informatie, het identificeren van patterns, en het trekken van weloverwogen conclusies. Deze aanpak is waardevol in verschillende omgevingen, van professioneel werk tot dagelijkse besluitvorming.

    Kortom, het beheersen van analytische vaardigheden is van cruciaal belang om door de complexiteit van bv het moderne (financiƫle) landschap te navigeren, om absoluut succesvol te zijn in deze wereld.

    Misschien een beetje te diep, maar dat was zo bedoeld…

    • Een compilatie en accumulatie van nietszeggendheden, een exercitie in open deuren intrappen, maar geen antwoord op de vraag. Precies zoals verwacht en beslist niet het antwoord van iemand die logisch, systematisch en feitelijk analyseert. Niet dat iemand daardoor verrast is. Het zij zo.

  9. Het was weer vƩƩl te diep, voor Tweedledum…

    Analytisch denken vereist vaak aanzienlijke mentale inspanning en kan zeer vermoeiend zijn. Sommige mensen zoals Tweedledum, geven natuurlijk de voorkeur aan eenvoudiger, makkelijker en intuĆÆtiever denken om mentale energie te besparen. Het zijn meestal mensen die met hun handen moeten werken, inplaats van hun hoofd.

    Het is begrijpelijk dat niet iedereen heeft de kans gehad om sterke analytische vaardigheden te ontwikkelen. Een gebrek aan training of ervaring met kritisch denken kan leiden tot een voorkeur voor niet-analytische benaderingen. Analytisch denken kan de complexiteit van problemen blootleggen, wat natuurlijk afschrikwekkend kan zijn voor hun beperkte mentale capaciteit. Sommigen geven er misschien de voorkeur aan, om zich te houden aan eenvoudigere ervaring in hun leven, die beter beheersbaar aanvoelen…

    Het ontwikkelen van het vermogen om bv zelfstandig te werken en onafhankelijke beslissingen te nemen, heeft talloze voordelen (kassa) in iemand zijn persoonlijke leven.

    Verders alles goed…

    • Dit was de vraag: “Dit is je volgend intelligentietest. Heb je de potentie om verder te kunnen denken dan oude, vastgeroeste patronen? En zo ja, wat zouden die nieuwe patronen kunnen zijn? Wat wordt er allemaal bekokstoofd op de hoogste niveau’s? Of ben je nog zo naĆÆef om te denken dat een democratisch gekozen leider volstrekt onafhankelijk zijn verkiezingsprogramma uitvoert?”

      Ipv allerlei platitudes te ventileren en je misplaatste borstklopperij over je zogenaamde analytische vermogens, of als een blind paard achter Donald Trump aanhobbelen, zou je die superieure analytische vermogens eens kunnen loslaten op de vraag zoals gesteld naar aanleiding van de waarneming (door jou zelf bevestigd) dat grote bedrijven de communistische BLM agenda financieren. Hoe past dat in elkaar? En kan dat passen zonder de eendimensionale links-rechts dichotomie los te laten? We zijn allemaal benieuwd naar de glanzende analyse van je meesterbrein, en niet snel de vraag in een AI intikken zoals je wel vaker doet. Dat valt op.

    • Hoi Karel
      Ik maak een loskoppeling tussen je betoog en de persoon waarnaar het gericht is.
      Dan blijft er een kern staan die generiek gezien best wel klopt gezien vanuit jouw specifieke optiek en bron van inkomsten, als ik wat je vertel geloof. Ik heb er geen probleem mee. Je zit je verhaal wel op wat we sociale media noemen te promoten net als ik mijn verhaal promoot. En dan kunnen we met andere inzichten en meningen te maken krijgen. Het is niet wettelijk verplicht om reacties te plaatsen dat heeft de staat nog met rust gelaten.
      .
      De kern van je betoog zal hoogstwaarschijnlijk dan ook niemand ontkennen of kunnen negeren.
      Met de uitzondering dat intuĆÆtief niets met denken te maken hoeft te hebben maar iets in kan geven wat ons aan het denken zet. En dat je gut feeling als je er niet naar luistert achteraf vaak gelijk had.
      Dat terzijde, op het gebied van analyses maken hebben we aardig wat kleuren en smaken in de aanbieding. So far so good

      Er zijn ook mensen die andere analyses maken met andere voorkeuren die evenzo goed complex zijn en daar hun sterke kant hebben.
      Het lijkt mij niet een wedstrijd om elkaar te overtuigen maar eerst proberen te begrijpen wat een ander probeert te vertellen.

      Ga je nog vissen deze week even een hengeltje uitwerpen om te zien of er gehapt wordt?.Dat zou een fictieve ‘rooie’ boze wolf in ‘kapitaalskleren’ wel kunnen waarderen.
      Ik heb ooit een komische film.gezien.waarin een professor in het jagen op Vampieren die de Einstein look had. Uiteindelijk aan de verspreiding ervan meehielp.
      Zit ik nu ook weer naar zo’n film te kijken? Het hele leven is een komische film waarin we ons zelf voor de gek houden, dus keep on smiling.

      • “Z”…

        Its free entertainment that combines enjoyment with a lot of meaningful content and it caters to diverse interests, what is definitely achieved at this site..
        And I really appreciate sometimes the back and forth, that is not only very enjoyable, but has some depth and/or meaningful hidden content behind it.

        “The US is the greatest country in the world!”

        En sommige vallen weer van hun stoel af…

        Take care my friend..

  10. Het is duidelijk, dat Tweedledum een beetje verdwaald is, misschien heeft alcohol hem eindelijk aangetast. Het is gewoon psychologische gevaarlijk, om mijn persoonlijke troll te zijn.
    Ik heb er niet om gevraagd, jij heb je zelf gewoon vrijwillig aangemeld.
    Er zijn ongeveer 10+ vragen en met allerlei verschillende onderwerpen in je laatste hutspot, laten we even eerlijk zijn, die je eigenlijk makkelijk zelf kan beantwoorden en/of kan opzoeken.

    Maar misschien kunnen we beginnen met gewoon twee kleine vragen, die echt belangrijk voor je zijn.
    En ik zal ze in detail beantwoorden, op voorwaarde dat je gewoon nuchter bent.

    Verders alles goed…

    • Nee, het is 1 vraag die staat geformuleerd op 26-7-25 om 08:28.
      Mijn motivatie hiervoor is je domheid blootleggen, met name voor jezelf, omdat ik nogal genoeg krijg van je eendimensionale retoriek en misplaatste arrogantie naar mensen die minstens 15 IQ punten meer tussen de oren hebben dan jij.

      Ik kom een boel Amerikanen tegen die uitstekend begrijpen dat de VS een supermacht ‘over the hill’ zijn, dat het links-rechts spasme niet meer van toepassing is, dat de dominantie van de USD serieus onder vuur ligt, dat de VS niet het enige land in de wereld zijn waar er koud en warm stromend water uit de kraan komt, dat een boel zaken in andere landen beter geregeld zijn, dat de VS geopolitiek ‘zum kotzen’ is, en dat er een gerede kans bestaat dat Donald Trump de volgende puppet is van de deep state, alleen een beetje anders dan we gewend zijn.

      Dat jij het daar niet mee eens bent is prima, dat het niet bespreekbaar is, illustreert je intellectuele bekrompenheid en je gebrek aan analytische vermogens. Jij bent hier de domme lamlul en je hebt het niet eens in de gaten. Ook ben jij de rooie hier (met uitzondering van Johannes) en ook dat heb je niet in de gaten. Dus, begin maar eens met de vraag te beantwoorden die aan het begin geformuleerd staat.

  11. Tweedledum 27-07-25 at 04:24

    Wat voor soort mens stapt nu rond 0400 schuimbekkend uit zijn bed, en schrijft niets anders dan onzin, wat absoluut niets met mij te maken heeft.
    Het is ook makkelijk te zien dat Tweedledum is zwaar aangetast met “Trump Derangement Syndrome”.
    Het zal me niet verbazen, als we een dezer dagen zijn pet in een of andere gracht zien drijven..

    Tweedledum heeft zware hulp nodig, misschien kan niemand hem proberen te helpen.

    Verders alles goed…

    • Ik woon niet in Nederland en sta op een vrij normaal tijdstip op.
      Verder lijdt ik niet aan Trump Derangement Syndrome, noch aan Trump Glorification Syndrome.
      Maar goed, ik heb geprobeerd je inzichten te verruimen. Dat is niet gelukt omdat je daar geen zin in hebt. Een kwestie van intellectuele bekrompenheid en een flinke dosis eigenwijsheid gok ik zo. Het zij zo.

  12. “Maar goed, ik heb geprobeerd je inzichten te verruimen. Dat is niet gelukt omdat je daar geen zin in hebt.”

    What you think I should know, to become “so-called wiser”, I experienced that knowledge long time ago and forgot, because in my stage of life it’s just useless information.
    Wisdom increases with age due to a combination of factors including accumulated life experiences, and a shift in perspective.
    Older individuals tend to have a broader base of knowledge, and prioritize experiences and relationships that align with their values.
    Eliminating useless information is part of the process and important, to keep walking in a straight line.
    I hope that you get there some day, so you understand.

    • Inderdaad, je bevestigt precies wat ik zeg. Je hebt er geen zin in om je inzichten aangaande bv de Trump administratie of de positie van de VS in de wereld te verruimen. Je wilt niks weten van Dark Maga, of van algocracy, of van de groeiende weerzin tegen de USD. Het heeft niets te maken met logisch nadenken, je inzichten op feiten baseren, of een andere lovenswaardige gedachtengang. Je bent oud en je vindt jezelf wijs genoeg. Je bankrekening is goed gevuld. Geen zin en geen noodzaak om iets te veranderen. Het kan je kortom niet zoveel schelen. En dus juich je Donald toe en wil je niet weten hoe zijn relatie met iemand als Jeffrey Epstein nu eigenlijk was. Je juicht ook bij het beleid van Scott Bessent, wat geclassificeerd moet worden als een combinatie van protectionisme en mercantilisme, niet bepaald een favoriete variant van liefhebbers van vrije markten. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

      Het is natuurlijk je goede recht om daar niet op in te willen gaan. Alleen, als je daarna gaat borstroffelen over je analytische vermogens en hoe je jezelf graag op feiten baseert, dan denk ik wel dat je dan het een en ander mist.

      • Zafod, maak je niet druk, hij lijkt in meerdere opzichten terminaal. Kan enkel nog wat levensgeluk halen uit het uitwerpen van zijn rode kapitalistisch fascistische hengeltje, not that there’s anything wrong with that, zoals Seinfeld altijd plachtte te zeggen over homo’s ging. Anyway, overdag de nette mijnheer, ’s avonds een trol, Jambers had er een leuke uitzending over kunnen maken. Een enkele keer zegt hij iets zinnigs, net als een kapotte klok, die heeft ook twee keer per dag het goede antwoord. Laat hem net als Johannes maar beter links liggen, twee rode lakens uit hetzelfde pak. Daarom konden ze elkaar ook zo lekker de tent uitvechten. Dat was best leuk, wat zeg ik, formidabel, stond zelfs de redactie van de Vrijspreker op tilt. Helaas bleek Tichmann de Rooie een one trick pony.

  13. Zafod 27-07-25 at 19:55
    “Aangaande bv de Trump administratie of de positie van de VS in de wereld te verruimen.
    Je wilt niks weten van Dark Maga.
    En dus juich je Donald toe en wil je niet weten hoe zijn relatie met iemand als Jeffrey Epstein.
    Je juicht ook bij het beleid van Scott Bessent?”

    “Correct, I simply don’t care!

    The US Constitution’s system of checks and balances, along with the separation of powers, is designed to prevent any one branch of government from becoming too powerful. This system allows each branch to limit the power of the others, ensuring a balance of authority.”

    “If it ain’t my problem, I’m not going to worry about it,” is my attitude.
    Worrying about things, that are beyond your control is just plain stupid…

    But being analytical in my small world of finance is critical for making informed decisions, managing risk, and achieving financial goals.

    But sometimes it’s easer to ask someone a few questions, even when you already know the right answer. Particularly when assessing someone’s honesty or gauging their understanding.
    This tactic can reveal whether someone is being truthful, attentive, or knowledgeable about a particular topic…

    Trump Just ANNOUNCES The Biggest Trade Deal With European History..
    https://www.youtube.com/watch?v=RUmqyoDe7E8

    Verders alles goed…

    • wat kom je eigenlijk doen?

      Ga lekker ergens anders je Nederlands onderhouden, joop.nl lijkt me wel een plek waar je wat gelijkgezinden kunt vinden.

      “But being analytical in my small world of finance is critical for making informed decisions, managing risk, and achieving financial goals.”

      Scammer.

  14. Aan Karel en wat algemener

    Draaimolen draai, draaimolen draai.

    Nu even tijd om wat te relativeren.
    Vandaag gaat het hoofdzakelijk over het maken van analyses, omdat je daar nogal trots op schijnt te zijn.
    Ik heb ooit met mijn ex partner een peut bezocht het was een relatietherapeut. Die gaf mij later feedback dat hij respect had voor mijn analytisch denkvermogen.
    Na het werk als duiker wat totaal negen jaar was heb ik elf jaar voor een Amerikaanse Multinational in research and development gewerkt.
    Dat was data genereren en analyseren en dan conclusies trekken. Ik had een speciale interne cursus doorlopen in een proces wat MAIC genoemd werd. Measure Analysis Improve Control. Ik had op de afdeling de rol van wat men Black Belt in de 6sigma ideologie noemde, wat hoofdzakelijk statistiek was. Daar kreeg ik ook waardering voor mijn analytische inslag.
    El Paso maakte onlangs een opmerking dat hij bij klantenbezoek veel tijd kwijt was met het bekijken van veiligheidsfilmpjes voordat je het terrein op mag.
    Ik neem dus aan dat El Paso ook de nodige analytische skills heeft om bij een klant een probleem op te lossen. Hij heeft duidelijk analytische skills om een sociaal groter plaatje te herkennen.
    Johannes heeft of werkt nog in de computer programmering sector.
    Daar moet je ook een goede analyse kunnen maken. Vooral kunnen uitzoomen en het thema/proces kunnen overzien. En niet ƩƩn speciaal proces maar veel verschillende. En het daarna in gedetailleerde stappen tot een programma zien te maken. Echt geen kattenpis. Hij zou jou als een stumper of loser kunnen zien als je op dat vlak iets zou moeten ontwikkelen. Misschien schreef hij wel software om als analyze tool te gebruiken waar jij momenteel mee kan werken.
    Zafod en Johannes maken op deze site voor mijn gevoel goede politieke en sociale filosofische analyses. Ook gebaseerd op uitzoomen, overzicht en niet verdwalen in het bos van details. Ik zeg niet dat ze gelijk of de oplossing hebben maar hun probleemstelling geeft de indicatie van inzicht en overzicht met niet te onderschatten analytische vermogens.
    Kobus had een analyse over woke, hij kan heel goed relativeren met verschillende topics. Nico de Geit maakt zijn financiƫle analyses en ondanks dat jij daar met minachting naar kijkt zou ik hem als beleggingsadviseur erbij halen.

    Kortom in de meeste hoofden maken we dagelijks allerlei analyses via iteraties van input, inschatten output. Zelfs het anticiperen in het dagelijks verkeer valt hieronder.

    Als je met een analytische manier of gave wat meer centen kan vergaren dan anderen en dan deze voor losers gaat uitmaken. Niet ƩƩn keer maar bijna dagelijks het onder hun neus wrijft.
    Dan wil dat niet zeggen dat je beter bent maar je hebt gewoon je eigen vibe gevonden waar je happy mee bent.
    Waarbij wij een analyse kunnen maken uit de manier hoe je het presenteert.
    Dat je verblind bent door geld en het misschien wel een obsessie kan zijn. Tenzij je een andere intentie hebt.
    Geld is een doel wat nodig is om te leven in de huidige structuur maar niet het doel van het leven. Ik weet dat jij dat ook snapt maar je reacties geven er wel de voorkeur aan.
    Alleen een eventuele creator kon/kan een doelstelling hebben bij het begin van een overkoepelende creatie. Dat doel kan ook een gezellig tijdverdrijf inhouden Als deze als eerste het gebod zou uitvaardigen
    Gij zult zo rijk mogelijk worden en zoveel mogelijk materiĆ«le zaken om je heen verzamelen met zo min mogelijk goede omgang . Lijkt mij dan een ‘duivelse’ creator.
    Stel je voor dat Zafod elke keer laat weten hoe goed hij geniet in het buitenland en met een lekkere fles wijn op tafel aan het schrijven is op deze site. Waarbij hij ons elke keer als losers weg probeert te zetten.

    HET THEMA WEDERZIJDS RESPECT IS DAN NIET MEER VAN TOEPASSING.

    Maar ‘de duivel’ lacht wel in zijn vuistje. Goed zo vlieg elkaar maar naar de strot dan kan ik uit die tweedracht de macht hebben.

    Je schrijft
    “Worrying about things, that are beyond your control is just plain stupid”

    Helemaal waar het zou een uitspraak van een Boeddha kunnen wezen.
    Maar welke controle denk jij te hebben om zaken die buiten onze controle liggen op de site te gaan ventileren?
    Dit is geldig voor ons allemaal.
    Is het dan niet allemaal EEN EXERCITIE DER MACHTELOOSHEID?
    Welke we via frustraties hier tot uiting brengen? Jouw frustratie is wat je als rood bekijkt. Je kan gelijk hebben maar andere input kan je misschien duidelijk maken dat je juist aan de verspreiding ervan kan meehelpen.

    En toch hoeft maar één persoon met een sleutelrol die wel invloed kan hebben of het in de toekomst kan krijgen. Op deze site mee te lezen of over onze schouders mee te lezen die positief beïnvloed kan worden door onze gedachtenuitwisselingen
    Dus ik zie dat statement wel als waar maar niet zo fatalistisch.
    We hebben historische voorbeelden dat ƩƩn persoon de wereld/impact had, kon veranderen against all odds.

    Over het sprookje of sprookjes van constituties.
    Het is theoretisch vaak wel in orde maar door corrupt gedrag wordt er vaak de vloer mee aangeveegd. Op een bepaald niveau kan je overal mee wegkomen en een ander niveau bijna over de klos van worden. Het focus punt van de laatste is dat je nu van alles wat je zegt de klos kan gaan worden.
    Nieuwe wetsvoorstellen die in strijd met de basis kunnen zijn, worden gewoon geabsorbeerd en kunnen de rest buiten spel zetten
    Sprookjes hebben ons altijd al geboeid.
    Je kan met honderd man komen en iemand uitleggen hoe de praktijk in elkaar zit. Maar begrijpen en accepteren zit aan de kant van de ontvanger.

    Religieus en Politiek fanatisme is altijd al een gevaar geweest en heeft miljoenen mensenlevens gekost. Het is voor sommigen een verdienmodel, waar je zelfs aandelen in kan kopen. Een goed leven vanuit destructieve gedachten fundamenten.
    Daar spelen dogmatiek en conditionering vaak een rol misschien ook genen en vooral een etnische achtergrond. Hoe vaak zagen en zien we etnische zuivering plaatsvinden?

    Ik kan en wil niemand de-conditioneren of veranderen tegen hun wil in.
    Ik kan wel proberen te relativeren en kietelen om uit karrensporen te stappen.
    Ik weet wat mijn intentie is om op deze site te schrijven.
    Weet de rest waarom ze begonnen zijn en wat ze willen bereiken?
    Als we naar een positieve toekomst op zoek zouden zijn dan is het eerste om elkaars sterke punten te kunnen herkennen.
    Want samen hebben we allemaal een stukje van de puzzel in de aanbieding om een mooi plaatje te vormen..Er zullen knopen doorgehakt moeten worden en juist het besluitvormingsproces/structuur is voor mij nu aan een vernieuwing toe.

    Anders blijft het bij
    Draaimolen draai, draaimolen draai.

    Groet aan allen.

    • @Zero

      “El Paso maakte onlangs een opmerking dat hij bij klantenbezoek veel tijd kwijt was met het bekijken van veiligheidsfilmpjes voordat je het terrein op mag.”

      — It Wasn’t Me –
      https://m.youtube.com/watch?v=sTMgX1PDGAE&pp=ygUPd2FzbnQgbmUgc2hhZ2d5

      Maar ik moet wel vaak door de metaaldetector omdat men bang is voor bepaalde personen en tja, socialistisch. Bij andere grenscontroles wordt ik dan weer zo doorgewuifd.

      De fantastische Covid periode met maskerplicht (bedoeld als muilkorf / bangmakerij / Divide et impera) en wat dies meer zei, is de oorzaak dat ik hier rond hang, nadat ik sinds 2007 (Lehman) al een aantal maal op de snooze knop had gedrukt tijdens mijn werkzaamheden destijds, onder andere betrokken bij een aantal producten uit Tichmanns ‘world of finance’ in onze fantastische multikul land, hoogstwaarschijnlijk tegenpartijen cq ‘bagholders’ van diezelfde Tichmanns als ook de nodige andere zeer uiteenlopende kwesties waar de roverheid, belastingdienst en bedrijfsleven en multikul een rol in speelde.

      Verplicht donorschap is een ding, maar bij leven ongewild proefkonijn (of wat dan ook, bio wapen etc) zijn vanwege de overheid, maar te beginnen met en niet werkende mondkapjes… Vooral de logica: als jij bang bent, en je denkt dat mondkapjes werken, natuurkundig nee, dan zet je er zelf maar een op. En dan het hele aerosolen verhaal, vocht, ontsmetten, (gesloten) ventilatiesystemen, zgn. PCR-tests, informed consent, Neurenberg… QR-codes, CBDC, digital identity, (gold) confisqatie. De hel, dat zijn de anderen of zo.

      Dat werd kennismaken maken met een politiecel en wat daarna allemaal volgt tot hoger beroep aan toe.

      Mensen die elkaar controleren tijdens Corona: heel normaal. Maar als diezelfde mensen elkaar nu aan de grens willen controleren is er een probleem.

      De families, steden, voetbalclubs, gemeenten, landen, belastingdiensten, multi-nationals, rechtspersonen waaronder stichtingen en zgn. NGO’s socialisten, fascisten, mafia’s, geldsystemen waar de mensen vandaan komen zijn de verantwoordelijken.

      Iedereen graag zijn eigen verantwoordelijkheid met persoonlijke aansprakelijkheid.

      Ik zal me kalmeringspillen niet meer hoeven nemen, ik ben (ook al wist ik het eigenlijk al wel) volledig redpilled: “as from the 1999 film The Matrix, where the main character, Neo, is offered a choice between a red pill that reveals the truth about his simulated reality and a blue pill that maintains his ignorance.

      En vooralsnog ben ik niet bereid te emigreren, maar ik blijf “analytisch” zoals jij dat noemt. Ik houdt de temperatuur van het pannetje inmiddels nauwlettend in de gaten.

      Zodoende zijn enerzijds Overnight, Ratio en de rest van de redactie enerzijds en anderzijds jij , Taghi en Tichy aka Takkie en Tichmanns en Johannes, Apenkop etc etc degene die me scherp houden, terwijl ik geenzijds van de anderen nog eens wat opsteek, of valt er wat te lachen, al is het maar dat iemand je uitlegt waar het McKinder’s Heartland ook al weer ligt. Wat jij hier eigenlijk doet, leuk maar ik begrijp er niks van. Ik oefen ook wat in het zo allemaal een beetje in woorden uitgedrukt te krijgen. En Doe Maar, er zit een knop op je TV.

      Mvg,

      • Wat ik hier doe?
        Het ging eigenlijk vanzelf, maar wel met een intentie die ik inmiddels al een paar keer duidelijk gemaakt heb.
        Wel goed om te lezen dat jij met een intentie bezig bent ‘a standing man’.

      • @Zero, je wilt de menschen uit hun karrespoor of karrenspoor laten derailen en zeg maar, die moeten oplossen, zodat ze het spoor bijster raken. Zeg ik dat goed zo?

      • El Paso
        Over red pill of smarties van een andere kleur.
        Ik heb die film en een vervolg ervan pas een jaar of drie geleden gezien. Allemaal mooi en aardig maar het komt wel vanuit Hollywood er is een nieuwe wave ontstaan die zich daar mee gaan associƫren.
        Allerlei workshops en een hele industrie die erachter zit.
        Maar de kern draait wel weer om.goed en kwaad. En er zit een soort Demiurge concept in verweven die we de schuld kunnen geven. Dus de redpillen die denken wakker te zijn of er mee bezig zijn. Hebben zich in een kooi laten lokken dat ze ergens tegen moeten strijden en in een matrix gevangen zitten. .Zolang die een vijand buiten zich wanen gaat deze niet intern aan de slag.
        Want daar zit een gevaar dat je namelijk uit de matrix van dat er een vijand is kan stappen. Dan ben je echt vrij tussen je oren en moeilijker te beĆÆnvloeden..
        Je bent dan vrijwillig in die matrix gestapt en gaat overal spoken zien
        Dus een redpill kan alleen bestaan als er andere kleuren smarties in de aanbieding zijn.
        Gewoon op zoek naar waarheid niet jezelf in een vakje duwen als een redpill niet iets willen worden of nalopen gewoon de waarheid willen weten. Is het meest neutrale en mentaal vrij van ballast die je onderweg ooit weer overboord gaat gooien.
        Je hoeft er niet voor in een grot te wonen in de Himalayas of dertig jaar op je kop te gaan staan . Je kan ook in een Nederlandse frietzaak, ZIJN.
        Een deel van dat proces is ook de waarheid van onze aannames en gedrag te analyseren. Waarom denk ik dit waarom mag die wel en de andere niet. Weet ik wel zeker dat er een big Bang was. Kortom het ego eens flink aan de tand voelen en die heeft dat niet graag. Daarom is het makkelijker om een andere vijand buiten je te zoeken.
        Uiteindelijk zit de laatste vijand in onszelf.

        Hij houd niet in dat je tam of heilig moet gaan doen gewoon spontaan blijven en niet tegen je eigen vibe ingaan.

        Groet.

      • El_Paso 28-07-25 at 18:19
        @Zero, je wilt de menschen uit hun karrespoor of karrenspoor laten derailen en zeg maar, die moeten oplossen,

        Het inzien dat dogma’s ons baasje kunnen worden en we daardoor kunnen verstarren in onze houding.
        Niets laten ontsporen en niets vernielen. Het openstaan voor andere meningen maakt de rails flexibeler en kan je samen een nieuwe Betuwelijn aanleggen.

      • Ik zag deel 1 van de Matrix toen deze uitkwam in de toen net nieuw gebouwde Pathe Bioscoop Rotterdam Centrum. Overvol die bios. Ik had al een middeltje genomen. De film kwam bij mij dan ook wat anders binnen. Ik kan een beetje relativiteitstheorie wel waarderen. Als ik wil ben ik flexibel als elastiek, als ik een Nederlandse politieagent (in functie) tegen kom hangt dat nogal van de opstelling van betreffende agent af. Zodra de agent kenbaar een vordering doet zal ik daaraan doorgaans voldoen. Moeten ze wel duidelijk zijn, en dat valt voor sommigen niet mee. Je weet hoe het werkt, tot de dag dat de agent met zijn mavo opleiding fouten maakt. Dat gebeurt vrij snel. En dan wordt het allemaal wat onvoorspelbaar. BOA’s is een lastiger begrip, die negeren we want geen wapen/bevoegdheid. Hij mag zijn bonnen afschieten. Daarna kom je bij de ‘zittingen boer’. Productienormen. Overheids-ambtenaren niettemin. Je moet je van zo’n kwestie geen hoog niveau verwachten, mag wel. Als het vonnis voor de lunch is, of na de lunch kan al een wereld van verschil maken. Of als de rechter eigenlijk haast heeft omdat zij haar dochter van de hockey moet halen (met al dan niet PC hooft tractor (van haar man)). Ik ben er ook wel eens een in de bioscoop tegen gekomen. En een hoge op een verenigingsfeestje. Werd ik door de voorzitster van op de hoogte gesteld toen ik een leuk verhaal over een drugsdealer wilde vertellen, was beter ik zou dat niet doen. En dat verhaal heeft nog een hele staartje die ik helaas niet kan vertellen. Je weet ook niet of ze het dossier lezen, al snel vinden ze dat er bewijs is en regels zijn regels. Dat heeft met recht soms niets van doen. En soms wel. Anderzijds zitten ze soms ook nog in de Gemeenteraad of zo, bijvoorbeeld die groen linkse in Haarlem. Die wilde het centrum auto vrij maken, en de loodgieter met de Metro of zo naar haar huisje laten komen in geval van een lekkage, (goed) gereedschap onder het afdakje zeker. En zo had je de rammende rechter. De rechter die kinderporno onder zijn bed had en ook de rechters in de Chipshol zaak. En nog veel meer, wat ons al dan niet ter kennis komt. Soms functioneren ze ook wel eens ‘gewoon’, of buitengewoon. Best kans dat ze weer terug komen als fruitvlieg in een volgend leven niet waar? Wellicht dat ze dan eindelijk kunnen worden geredpilled of een puntje LSD of gewoon een paddenstoeltje of is het paddestoeltje? Zeg maar Barbapappa – kunnen worden wie ze willen worden. Je begrijpt, bij mij thuis komen ze alleen binnen met een huiszoekingsbevel. De schuur op het erf, waar volgens misdaad anoniem dan weer een plantage zou zitten, mogen ze van mij ‘gewoon’ naar binnen. Privacy? Komen ze vanzelf achter snap je? Ze weten nog niet wat dat is. Volgens mij valt ik in herhaling. Het woord kokervisie kennen ze wel. Enzovoorts. Zo nu de AI even op de text los laten en ik weet weer wie ik ook al weer was. Ik had je al verteld over die Joegoslavische vriend en het meebewegen he. Mocht ik in een ander karrenspoor terecht komen doe ik dat ook. Ik wacht het oordeel bij de hemelpoort ontspannen af, zolang de mensen door inflatie of andere intensieve menshouderij Nederland technieken niet in burger strijd terecht komen al dan niet met de politie (dagdagelijks), zolang het blijft bij schelden en trollen. Het ergste is de diefstal, fiat geld rente, belasting zgn. legaal, waarmee deze lui ‘gefinancierd’ worden. Belastingaangifte op straffe van… Ik kan niet kogels blijven koppen, mijn naam is zoals je weet niet Neo. Niettemin helemaal eens, wat jij de vijand noemt, noemde Jung dat niet je schaduw? Oftewel in elke vrouw zitten twee vrouwen? Wow. Goed en kwaad, ik had Tichmanns al aangeraden Nietzsches Jenseits von gut und bose. Goed en kwaad hangt er maar weer net vanaf. Hannah Arendt had het over de banaliteit van het kwaad, bureaucratie, ben ik weer terug bij waar ik was gebleven. In de cel in Nederland vanwege een mondkapje. De mensen van de overheid en de banaliteit (over de PCR test, Navo, semi verplichte gen therapie, save and effective (lees Tichmann verdienmodel) voor een ander, etc etc etc heb ik nog niks over gezegd). Kortom, ik begrijp uit jouw woorden dat jij, maar niet om die reden, naar een land zonder overheid bent verhuisd! LibertariĆ«r per toeval van het lot van de loterij?! Logisch, kom je op Vrijspreker om wat gelijkgezinden te treffen (die Nederlands? spreken?) althans uit hun karre(n)spoor te bevrijden etc etc. Nou, mijnheer de uil gaat nu zelf slapen.

Comments are closed.