Oplettende internetters waren ongetwijfeld al eerder berichten tegengekomen, maar nu wijdt Gates of Vienna een artikel aan de Noord-Amerikaanse Unie, een soort tegenhanger van de Europese Unie, die volledig onder de radar van het Amerikaanse volk al vergevorderde plannen heeft voor een economisch samenwerkingsverband.
Sinds oktober 2004 wordt aan een Noord-Amerikaanse Unie gewerkt, waarvan de doelstellingen lijken op die van de Europese Unie: betere economische en sociale integratie tussen de Verenigde Staten, Mexico en Canada. Of er ook een bureaucratische moloch naar het voorbeeld van de Europese Commissie geschapen wordt heb ik nog niet kunnen achterhalen.
Er zijn vergevorderde plannen voor een NAFTA supersnelweg, vier American football velden breed, vanaf de Mexicaanse grens bij Laredo, Texas, dwars door de USA naar de Canadese grens ten noorden van Duluth, Minnesota. Deze snelweg krijgt aparte rijbanen voor personenverkeer, vrachtverkeer en treinen. Het geheel wordt electronisch bewaakt, en de eerste douanepost is een Mexicaanse in Kansas City. Dat complex heet Smart Port, en wordt op kosten van de Amerikaanse belastingbetaler in Kansas City voor Mexico gebouwd ($ 3mio).
Horen we hier in Nederland nog dat we bedonderd gaan worden door de heren van de EU, en dat we daar niets meer tegen kunnen doen (al heeft de PVV kamervragen gesteld), in Amerika blijven deze ontwikkelingen geheel uit het nieuws en wordt alles onderhands bekokstoofd.
Lees het hele artikel op Gates of Vienna
Goed gezien.
Die unieis iets waar presidentskandidaat Ron Paul falikant tegen is. Voor de aanleg van de superhighway wordt gebruik gemaakt van grond-onteigening ten behoeve van commerciële belangen. Niet iets waar je als libertariër vrolijk van wordt, om het maar eens onderkoeld te stellen.
[1] André,
Die commerciële belangen zullen wel uitsluitend de belangen zijn van big business ten koste van grondeigenaren en belastingbetalers.
Ook de Amerikaanse samenleving wordt tegenwoordig "gemaakt".
http://en.wikipedia.org/wik…
[2]
Dat klopt SpyNose. De "Eminent domain"-issue is nogal actueel, voornamelijk vanwege de opzienbarende Kelo-case.
Zie ook bijv.
http://en.wikipedia.org/wik… en
http://www.nhpr.org/node/9690
Bottom line is dat iedereen met z’n vingers van andermans eigendommen af zou moeten blijven. Dat Ă©Ă©n of ander groot bedrijf uiteindelijk grond kan laten onteigenen zogenaamd voor publiek gewin maar uiteindelijk voor eigen gewin, is natuurlijk van de gekke. Dat gebeurt ook met die verrekte super-highway; het verneukeratieve daar is inderdaad dat het heimelijk geschiedt. Een voldongen feit in de maak.
[3] Andre,
Het handelsverkeer is meestal een doorslaggevend criterium als het gaat om de vraag, wie het eigendomsrecht toekomt in een juridisch geschil. Neem bijv. de bescherming van derden bij onbevoegdheid van de vervreemder, art. 3:86 BW.
1. Grondeigenaars worden onteigent. (Wekte reeds een storm van protest op in Texas.)
2. De NAFTA-snelweg wordt betaald met belastingsgeld.
3. De NAFTA-snelweg wordt gebouwd en beheerd door een privaat, Spaans bedrijf.
Men wordt wel eens uitgemaakt voor conspiracy-theorist wanneer men vertelt over NAFTA, de NAU, de Amero en de manier waarop deze gerealiseerd zullen worden.
Comments are closed.