hubArtikel eerder verschenen in 2007. Ik ben tegen die hardere aanpak van homogeweld.

Ik ben VOOR hardere aanpak van ALLE geïnitieerd geweld.

Het doet er niet toe of dat is tegen homos, hetero’s, transseksuelen, bakkers, slagers, juweliers of wie dan ook.

Netwerk besteedde een uitzending aan dit PvdA plan:
“PvdA bepleit hardere aanpak homogeweld.
De PvdA wil dat geweld tegen homo’s zwaarder bestraft wordt. De aanleiding voor dit voorstel zijn de mishandelingen van homo’s in Amsterdam tijdens de Gay Parade”.

Waarom nu altijd die verschillen?
Door die aandacht op die verschillente vestigen, wordt door de politici het “verschil” sterk benadrukt, gekoesterd en de wrijvingen in het leven gehouden.
Net zo als er steeds het verschil tussen allochtonen en autochtonen door politici gebruikt wordt voor steeds meer discriminerende maatregelen en de onderlinge wrijving tussen groepen alleen maar groter wordt.

Een echt gebeurd schreeuwend voorbeeld: Een burgemeester in een Brabants dorp vertelt jonge (autochtone) woningzoekers dat er geen woningen voor hen beschikbaar zijn. Maar ” als je nu asielzoeker was, dan zou ik je zo kunnen helpen”.
Dacht je dat dit hielp om de integratie te bevorderen? Vergeet het maar!

Conclusie: Niet alleen geweld tegen een specifieke groep aanpakken, maar ALLE geweld.
Inclusief dat van de roverheid!

5 REACTIES

  1. Maatschappelijke systemen bestaan bij de gratie van ene dubbele moraal.
    – De één vaardigt een wet uit, de ander wordt eraan onderworpen.
    – De één eigent zich het monopolie op dwang en geweld toe, de ander wordt eraan onderworpen.

    Een dubbele moraal is een garantie voor ellende.

    Hub heeft volkomen gelijk. Een gezonde gedragscode geldt voor iedereen. Geen uitzonderingen.
    Het gegeven dat wie wetgeving uitvaardigt zich er niet naar wil schikken impliceert dat die wetgeving zodanig verziekt is dat de uitvaardiger zich er tegen verzet. Dat geeft te denken.

    frits [2] reageerde op deze reactie.

  2. @frits [2]: Laten we eerst eens bij daadwerkelijk overlast beginnen. We hebben al jaaaaaaaren last van allerlei tuig in overheidsdienst.

    Waar zijn de goede oude tijden? De keizer Genghis Khan had een eenvoudige gedragscode opgesteld, geldig voor iedereen, zonder enige uitzondering. Wie zich daar niet aan hield werd afgemaakt. Opmerkelijk genoeg ontstond daardoor veiligheid, stabiliteit en bloei.

    Onder Genghis Khan werd overspel met de dood bestraft. Hoeveel overheidsdienaren overspelen tegenwoordig wel niet hun hand? Hoeveel plaatselijke bestuurders? Rechters? Officieren van justitie?

    We leven nu in een fase die je misschien vanuit Jesaja herkent, waarin rechtsbetrachting rechtsverkrachting is geworden.

    Voor de niet-ingewijdden: Rechtsverkrachting is als advocaat, officier van justitie of rechter een wetje pakken, die verkrachten door deze eens fijn op te rekken voor een doel waar ‘ie niet bedoeld was. Dat hebben wij met de zwarte toga maffia in drie landen meegemaakt. En we zijn niet de enigen.

    Onrechtvaardige wetgeving, rechtsverkrachting, het is een heuse traditie geworden van een tot op het bot geperverteerde wereldorde.

    En Frits… pas na het grove schoonmaakwerk is het fijne werk aan de beurt. Anders blijft het dweilen met de kraan open. Schoonmaken moet systematisch aangepakt worden. Werk aan de winkel dus voor staatshoofden die de rotzooi almaar groter laten worden. En als ze die rotzooi opgeruimd hebben, dan kunnen ze hun eigen winkeltje ontmantelen 😛

  3. @frits [2]: Over homo’s… laat ik het zo zeggen dat ik er geen enkel probleem mee heb als figuren die anderen een poot uitdraaien met potenrammers te maken krijgen. Whahahaaaa…..
    Soms is het best wel goed als ontspoorde figuren eens mores (moraal) wordt geleerd.

  4. Er circuleren allerlei definities van het woord homo. Dat maakt het lastig om erover te communiceren. Want spreekt men eigenlijk wel over hetzelfde? Langs elkaar heen praten heeft weinig zin.

    Strikt genomen betekent het woord homo ‘mens’. Maar ja… het is ook synoniem voor rugridders. Je weet wel, van die opgeblazen figuren die zich mooi voordoen over de ruggen van anderen, oftewel ten koste van anderen. Bepaald geen nobel of ridderlijk gedrag. Eerder een smeerboel.

    Wie het heeft over homogeweld doet er goed aan om er even bij te vertellen over welke variant op het thema ‘homo’ het eigenlijk gaat.

Comments are closed.