woensdag, 31 juli 2019
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

Netflix steekt $ 520 miljoen in 3 films

Na een flink verlies in abonnees in de VS past Netflix haar bestedingen niet aan maar investeert een half miljard dollar in drie nieuwe films. De Wall Street Journal meldde dat Nexflix 520 miljoen steekt in drie grote nieuwe films waaronder Martin Scorsese’s The Irishman. Geen van deze drie films zal de bioscoop in gaan dus dat terugverdienmodel er is niet.

Het enorme budget voor The Irishman (geschatte kosten 173 miljoen) is meer iets voor een Marvel superhelden blockbusterfilm. Maar Scorsese gebruikt dure visuele effecttechnologie om acteurs er jonger uit te laten zien zoals Robert De Niro die vakbondsman Frank Sheeran speelt.

Netflix spendeert ook $ 200 miljoen aan een nieuwe actiefilm met Dwayne ‘The Rock’ Johnson en $ 150 miljoen aan een Michael Bay film, volgens de WSJ. In totaal gaat de online entertainmentstreamer een stevige 15 miljard dollar uitgeven aan content dit jaar.

Het geld voor de investeringen komt niet van de abonnees want die opbrengsten zijn niet eens kostendekkend. Netflix heeft diverse keren gezegd dat gunstige rentepercentages schuldfinanciering tot een aantrekkelijke optie maakt. Hiermee willen ze publiekstrekkers maken om zodoende meer abonnees te werven. Verliesgevend zoveel mogelijk marktaandeel binnen halen zeg maar.

Het resultaat is dat Netflix miljarden dollars aan lang- en kortlopende schulden heeft. Investeerders hebben de schuldenlast van het bedrijf lange tijd afgedaan als een bijzaak en zouden marktgroei verkiezen als een indicatie van toekomstige winstgevendheid.

Vorig jaar tekenden Barack en Michelle Obama een meerjarig contract met Netflix om verschillende shows te produceren. Ook voormalig VN ambassadrice Susan Rice trad toe tot de Raad van Bestuur. De toon van Netflix schuift steeds verder op richting links liberal / SJW wat ze in toenemende mate rechtse / conservatieve en libertarische abonnees kost.

Begin deze maand kwam Netflix met het bericht dat het 130.000 abonnees verloren had in de VS in het tweede kwartaal. Het is de eerste keer sinds 2011 dat er een afname is. De aandelen van Netflix verloren meer dan 10% na dit nieuws.

Bron: Breitbart 

 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Algemeen, Cultuur, Internationaal, Politiek
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. johannes schreef op : 1

    Gladio, budget CIA 1000 milliard $, Netflix en andere media’s, het uitdragen van ?! een zeker denken, dit gebeurd op steeds meer geraffineerde wijze ! denk hier bij aan de Mossad zijn chantage politiek, bij iederéén bekend behalve bij de leiding ?!

  2. Nico schreef op : 2

    Netflix gaat mee in een bepaald gareel en daarmee is al genoeg gezegd. Qua films en series is het meestal wel hetzelfde liedje, hoewel het best interessant is dat ook filmmakers zichzelf in stromingen hebben opgedeeld. Lijkt wel politiek en religie, waar per stroming andere aandachtspunten en ietwat verschillende filosofieën worden geaccentueerd. Hoewel netjes binnen de grenzen van het toegestane. Alleen hoor je al met al niemand met een verhaal waarvan je nu echt denkt “ja, zo kan het óók”. Kennelijk hebben creatieve vruchtbaarheidsproblemen epidemische vormen aangenomen. Verklaarbaar, maar daarom niet minder lastig.

  3. Hang Bejaarde schreef op : 3

    Ik hoop van harte dat Netflix dezelfde weg op gaat als Gillette: summit.news/2019/07/31/procter-gamble-loses-5-billion-dollars-following-woke-gillette-ad-campaign/
    Dit soort deugbedrijven kunnen niet snel genoeg verdwijnen naar het geheugengat van je supermarkt.

    Als je Gillette een irritant merk vind (zie link hierboven) overweeg dan ook om de andere Proctor and Gamble merken te dumpen. Een paar suggesties: Dreft, Ariel, Oral-B, Braun (en Gillette). En er zijn er veel meer. Check de labels.

    Nico [4] reageerde op deze reactie.

  4. Nico schreef op : 4

    @Hang Bejaarde [3]: Investeringen in beeldvorming zijn zoiets als investeren in opvoeding. Het is geen business plan, er zijn geen zekerheden voor een bepaald niveau ROI. In die zin is beeldvorming gokwerk. Voor opvoeders geen probleem, maar in de context van winst-gerichte organisaties kan dat anders liggen.

Reageer ook, maar check eerst de huisregels

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Reacties met meer dan vijf links worden gemodereerd voor ze worden weergegeven om SPAM tegen te gaan. Je kunt <a> <b> <i> tags gebruiken in je commentaar.
Ga naar Gravatar om je Avatar aan te passen.