‘Duits ministerie schakelde wetenschappers in om corona-angst op te wekken’

de NOS citeert ‘Die Welt’ met bewijzen dat de Minister van Binnenlandse Zaken, wetenschappers vroeg om extra sterke onderbouwing om corona angst te vergroten. Dit om het volk beter de maatregelen te laten volgen.

Door specifiek naar de worst case scenario’s te vragen (en die als wetenschappelijk en als te verwachten): de wetenschap zegt het, ik kan niet anders dan die strengere maatregelen instellen (waar hebben we dat ook gehoord?)  creëerde het ministerie extra angst onder de bevolking.

En het ergste is, je bijt als wetenschapper niet de hand die je voedt, dat de wetenschappers zich lieten gebruiken en over elkaar heen tuimelden om nog hogere sterfte cijfers te voorspellen. Weer een mythe over de onafhankelijke wetenschap afgehandeld.

Dus wanneer u weer nieuwe corona angstverhalen, of in Nederland de verlenging van de avondklok bij dalende cijfers ziet ‘want de Britse variant komt er aan“, of milieu verontrusting hoort, check eerst en laten we ondertussen die valse overheidsberichtgeving als fake news kwalificeren.

Misschien even WhatsApp melden dat ze het ministerie van voorlichting ook even verwijderen vanwege FakeNews.

5 REACTIES

  1. Ik hoorde van een Duitse kennis dat er nu ook een Poolse mutatie van het virus is. Ontsnapt uit een fles Wodka in Krakau en de mutatie zit nu in de trein naar Berlijn, waar het overstapt op de trein naar Amersfoort.
    Over 14 dagen komt de Kazachse mutatie die als twee druppels water lijkt op Borat. Die rijdt nu nog op een ezel door Rusland.

    Nepnieuws, nepwetenschap, neppandemie. Wanneer wordt de laatste groot nieuws?

  2. Ik hoop dat het kaartenhuis van leugens snel in elkaar stort. De schade die is aangericht door dit uitschot is onvoorstelbaar groot.

  3. M.i., griep werd corona, gebracht met dreigende tamtam en vooral veel angstcreatie en theater is het als ‘nieuwe ziekte’ op de markt gebracht. Er is een wereldwijde marketingstrategie opgezet waarmee een oude ziekte in andere verpakking aangeboden wordt.

    Als je kijkt naar de huidige gecreëerde hysterische sfeer op de markt, dan werkt de marketingstrategie zichtbaar goed, vooral goed als (betaalde/goedgelovige/corrupte) verkopers en adverteerders, zoals politici en media, de oude ziekte in nieuwe verpakking, promoten met daaraan verbonden ‘bestrijdingsmiddelenmiddelen’, als oplossing aanbieden en als enige weg zien, liefst met staatsdwang, om uit een niet bestaande pandemie te geraken.

Comments are closed.