Tegen de CO2 gekte wordt in de Verenigde Staten iets anders aangekeken. Die Amerikanen krijg je niet in kleine auto’s. De top drie best verkopende auto’s zijn de pickups:

Ford staat met de F-serie op de eerste plaats:

In Nederland was de Kia Niro in 2021 het best verkopende model

Op 2 in de USA, de Silverado

Op 2 in NL een Volvo:

Dit is een Dodge pickup truck: En dit is de nr 3 in NL, de VW Polo:

Tientallen jaren auto- en burgerhaat vanuit de politiek heeft ons tot dit gebracht. Wat volgt? Nederlanders die massaal in klimaatneutrale tiny houses moeten wonen? Of sigaretten die nu 36 cent per stuk kosten, gaan 1 euro per sigaret kosten? Persoonlijke CO2 quota? Al deze zaken gaan de wereld niet redden maar maken de Nederlander tot huisdier van politici. Netjes opzitten en pootjes geven. Mondmaskertje op, mondmaskertje af. QR code hier, QR code daar.

61 REACTIES

  1. Inderdaad. We worden getransformeerd tot de willoze slaven van politici en andere machthebbers.
    Nu komt Ollongren weer met de suggestie van herinvoeren van de doenstplicht; een beetje anders dan vroeger maar toch.
    Mogen dienstplichtigen weer met hun leven de belangen van politici en bedrijven verdedigen. We hebben een beroepsleven dus laat die hun beroep uitoefenen.. Of gaat Willem Alexander soms weer persoonlijk de troepen aanvoeren net als in de Middeleeuwen? Wedden van niet?
    Mijn vader was krijgsgevange tijdens WOII. Na de oorlog werden die met de nek aan gekeken omdat ze volgens Wilhelmina lafaards waren. En wie was er als eerste met kisten vol aandelen het land uit gevlucht?
    Mijn kinderen en kleinkinderen doen dus ook niet mee.

    • Werkelijk niet meer te volgen jij.
      Je pa wordt als lafaard gezien door Willem z’n oma en jij tekent als beroeps om het koningshuis en land te verdedigen.
      Van mij hadden ze de tyfus kunnen krijgen in het leger als mijn pa zo behandeld werd na krijgsgevangene te zijn geweest.
      Ik had alles geweigerd met elke consequentie die daar aan vast zat.
      Je pa zal wel trots op je geweest zijn na wat ze ‘m geflikt hadden.

      • Lees mijn reacties nog eens goed na. Begrijpend lezen is voor jou blijkbaar moeilijk.

      • Meen mij toch te herinneren dat jij officier in het leger geweest bent, dus beroeps
        Je kinderen en kleinkinderen zijn blijkbaar iets slimmer.
        Voor zover ik weet kan je geen officier worden als dienstplichtigen.

        ” Mijn vader was krijgsgevange tijdens WOII. Na de oorlog werden die met de nek aan gekeken omdat ze volgens Wilhelmina lafaards waren. ”
        ” Mijn kinderen en kleinkinderen doen dus ook niet mee. “

      • Oh ja, dat vergat ik nog.
        ik kwam er pas na zijn overlijden achter hoe krijgsgevangen behandeld waren door onze regering, toen ik zijn papieren vond.
        De informatie over Wilhelmina, die krijgsgevangen lafaards noemde, kreeg ik van het NIMH.

      • Ik wist niet dat je er pas later achter kwam.
        Blijkbaar had je pa er nooit iets over verteld.
        Dan heb ik niks gezegd. Sorry.
        Ik vond het ook al merkwaardig om in het leger te gaan na zo’n behandeling.

      • @Bert

        Begrijp dit soort mensen totaal niet. Laten zich door de misdadigers afspuiten met een terminaalvaccin en leveren vervolgens kritiek op het grootste en meest smerige ongedierte wat ooit op deze planeet in zo’n groot aantal heeft rondgekropen. En steunt uiteindelijk zo de totale digitale ID massa-controle van ze en verdedigt hun destructieve beleid op dat vlak, maar houdt vast aan verder kritiek geven op het beleid op andere vlakken.

        Kan deze en zoveel waanzin van het vrijwillig aan de staatzi’s overgevende slachtvee niet meer plaatsen. Rechtpraters van alles wat gevaarlijk krom is en door bochten wringen.

        Zal wel één van de bijwerking zijn van het terminaalvaccin wat ze zelf niet registreren, uiteindelijk tast het gif sluipend ook de hersenen aan.

        *** Ratio: dubbele reactie verwijderd, tot uw dienst! ***

  2. Denk dat een Chevrolet daar waarschijnlijk net zoveel kost als hier een VW Polo.
    Zo’n auto is hier totaal onbetaalbaar met al die wegenbelasting, houderschapsbelasting, heffingen, accijns, belasting en de bijtelling.
    En als je dan gaat tanken komen er opnieuw allerlei heffingen, accijns en belastingen bij.
    Ik heb geen auto rijbewijs maar ik denk dat je hier zo’n bak misschien wel 10x over de kop gaat met de prijs.
    Anders hadden er hier wel meer van die bakken rond gereden.

    • Zo’n auto is hier ook onzinnig. De meeste mensen weten niet eens, waar de onverharde wegen liggen of twijfelen, of ze daar binnen mogen rijden (als er geen verbodsbord staat, mag het gewoon). De kleine wijkstraatjes zijn niet op de dikke Amerikaanse bakken gebouwd en voor voetgangers zijn ze niet fijn. Vanuit hun hoge positie zijn deze automobilisten minder geneigd te stoppen. De enorme bezorgbussen zijn al erg genoeg.

  3. @Bert 25-03-22 at 09:25

    Je bent weer eens verkeerd geïnformeerd. In 1967 kon je als dienstplichtige wel degelijk reserve officier worden. Ik heb overigens in 1976 ontslag genomen.

    • Ik dacht dat je dan nooit hoger dan onder officier kon worden.
      Ik hou het ook allemaal niet zo bij als weigeraar.
      Alleen mijn broertje is beroeps vanaf z’n achttiende.

    • HOE LANG DUURT HET OM VAN DIENSTPLICHTIGE NAAR OFFICIER TE GAAN?
      De meeste mensen doen er 8+ jaar over om een rang als E7 of hoger te bereiken. Om officier te worden na indiensttreding, behaal je ofwel een universitair diploma op een gebied zoals geneeskunde, techniek, of rechten, en word je direct in dienst gesteld, of je behaalt er een in de vrije kunsten of de harde wetenschappen en doorloopt de OCS (Officier Kandidaat School)
      https://vraagweb.nl/p78rqt-kan-dienstplichtig-personeel-officier-worden

      • Ik ben opgeleid op de school voor reserve officieren; na mijn basis opleiding een half jaar opleiding en daarna 1 1/2 jaar paraat. Aan het eind werd je reserve officier en moest je regelmatig komen voor een vervolg.
        Zo zat het toen.

      • Vrije kunsten? De kunstacademie lijkt me niet echt een voorbereiding erop. In mijn tijd jankten ze al, omdat Kurt Curbain van Nirvana zichzelf om zeep had geholpen.

  4. @Bert 25-03-22 at 09:36

    Hij had zich moeten melden bij de Moffen in 1943 en is toen ondergedoken, In 1944 opgepakt bij een razzia.
    Na terugkomst werden ex-krijgsgevangenen met de nek aangekeken en een halfjaar op non actief gesteld om uit te zoeken of ze Russische sympathieën hadden omdat ze door de Russen waren bevrijd.
    En ze moesten een rechtszaak aanspannen tegen het toenmalig ministerie van oorlog om hun rechtmatig salaris te krijgen over de periode van gevangenschap; die wonnen ze.
    Het overgrote deel van de ex-krijgsgevangenen is in dienst gebleven omdat ze daar hun vrienden uit het kamp hadden en uit teleurstelling over de houding van de maatschappij. Met dank aan Wilhelmina!

    • Heftig allemaal wat ik lees.
      Je pa mag nog blij zijn dat hij leefde na afloop als ze je pakten na niet komen opdagen bij de moffen.
      Nooit geweten dat ex-krijgsgevangenen met de nek werden aangekeken.
      Je aanmelden had je pas tot een verrader gemaakt.
      Ze hadden trots moeten zijn op ‘m dat hij onderdook i.p.v. zich aanmelden bij de moffen.

      • De overheid en trots zijn op haar militairen. Ze vervolgen ze liever als ze daarmee hun eigen verantwoordelijkheid kunnen ontlopen.

  5. ….dubbele post? Was met één keer voldoende geweest,, het leven is al hard genoeg en twee keer hetzelfde erin wrijven overbodig.

  6. En autorijden in Nederland bestaat uit eindeloos financieren en nul aflossen, want de schuldenbubbel moet groeien en groeien, om op elk onverwacht moment stevig te kunnen doorprikken.

    Financieren tot het oneindige, zonder plafond, financieren door de centrale crimi-banken met illegale negatieve roofrentes, neuqen ze het slachtvee helemaal de moeder, tot zelfstervens aan toe. En wil het vee ontspannen na twee jaar te zijn opgesloten en uitgerot, dan nog is het niet genoeg. Het is het wonder van een globale reset: remmen (afdragen tot in de kist) en gasgeven (eindeloos kapot financieren). De mensheid is niet oneindig rekbaar met hun waanzin, maar houdt het toch nog wonderbaarlijk lang vol, maar het einde zal spoedig zijn hakbijl laten vallen, mag ik toch aanemen, anders zijn Klaus Schwab en Ben Verwaayen zeer onbetrouwbare types, die toch beloofd hebben dat je niks meer bezit, wormen vreet, pis drinkt en eindelijkgelukkig wordt. Stampvoetend als Beatrix; “ik wil de satanisch goddelijke instant great reset!!”….En niet zo’n tergend mongolisch langzaam iets en niet alleen met dreigingen van massaslachting per honger en WOIII en dan vervolgens niks anders dan slap ouwehoeren over bossen, recreëren en betaald parkeren naast een denneboom om de Kibbelkoele vol te mogen zeiken. Het moet een Zombie apocalyps worden, met alles erop en eraan, droogneuken en wat wegrotten is laf en voir watjes!

    https://dvhn.nl/meningen/Stelling-van-de-dag-Bij-alle-recreatiegebieden-moet-betaald-parkeren-ingevoerd-worden-27556678.html

    Watjes in een droeftoetergat is concentratiekamp Nederland aan het afzinken… Steeds dieper en dieper gaan de zwak- en sneuneuzen vrijwillig en in feestgedruis naar het abattoir….En al de zogenaamde vrije vliegende blinde mainstream papagaaien en als terminaalafgespoten slaven, gaan de getatoeëerde stoere bikkels met hun leegverstand en hun regelneukende staatsbaantjes als kort- en domgehouden kleuters met wat snoepgoed in de knuistjes zo blij door het ‘leven’. Ergerlijk nikszeggend zo.

    • Zonder het in bezit zijn van een auto, heb ik betaald parkeren altijd onrechtvaardig gevonden.
      Je betaald toch ook wegenbelasting.
      En je kan niet de hele tijd blijven rond rijden, je zal toch ook een keer stil moeten staan, parkeren.
      Een parkeer plaats is toch ook een stukje weg waar je op of af rijd.

      • Een scooter is nog helemaal belasting vrij rijden.
        Alleen een WA verzekering, meer niet.
        Maar ik denk dat ze dat ook nog wel een keer gaan aanpakken.
        Voor een lichte motor betaal je ook wegenbelasting.

      • @Bert

        Nederland is het no.1 land van de onbegrensde heffingen. De uitgedroogde zakkrabbers (WEF ambtenaren en – politici) hebben grenzeloze ruimte bij het bedenken van heffingen of verhogen van heffingen.

        Zeg bijv. penetreerbelasting als je niet bij de afdeling dames van sociale zaken loopt, maar je je beperkt tot het zeurobject thuis. De uitgaven die je daarmee bespaart kunnen eventueel worden belast, zeg een soort van thuisneukbelasting. Of wie geen auto bezit aanslaan voor het uitsparen van kosten zoals bpm, parkeren, wegenbelasting en onderhoud. Een niet-autobezitbelasting.

        Nog simpeler, wat zeker met groot enthousiasme zal worden ontvangen door het slachtvee, een simpel paar honderd euro per jaar kostende belastingplaatje op iedere fiets.

        Wat het rot ook kan doen is simpel een weinig-belasting invoeren, wie het zich wel kan permitteren maar weinig aanschaft, belasting laten betalen over de producten die men had kunnen kopen.

        Of wie als smerige egoist in een comfortabel of groot huis woont en geen Hoerkraïners o.i.d. in huis opvangt, opvang-belasting laten betalen. Bingo, kassa.

        Misschien ook een allerzins leuk idee, voor wie vrij wil zijn van (aanstaande) verplichtingen, vrij van het terminaalvaccin en digitale ID staatzi dictatuurpas en wat al niet meer van dat alles waar de overheid de burgers hun vrijheden mee ‘mag’ castreren. Mag je (weer ‘mogen’ en het ‘mag’ weer is het hollandse schlemielen geuzenwoord) kun je je met een jaarlijkse belastingafdracht vrij kopen. Het periodieke vrijheidsbelastingsabonnement.

      • Als ‘steuer’ (sturing) kan ik me het voorstellen, maar als een gemeente het doet om de zakken te vullen, dan is parkeerbelasting onterecht.

    • Je kunt het misschien ook zo zie, zo is het;

      Kijk, als de mensen massaal gehersenspoeld zijn door de massa-media, de scholen en zo, en ze hebben een erg druk leven, dan kun je hun dat volgens mij niet kwalijk nemen. Dan kun je hen raar gedrag niet meer aanrekenen. Dat is gewoon zo, denk ik.

      En natuurlijk is het gegoochel met geld een truc om de zakken van de mensen leeg te schudden. Rente is schuld en schuld wordt zo eigendom voor de geldmensen. Geld wordt zo omgezet in materie. Dus hoe meer schuld bij de mensen, hoe meer eigendom er over gaat naar de geldmensen. (Geldmensen=bank) Want het gaat om eigendom. Geld is niets op zich. Het is een middel. Op zich waardeloos. Maar je kunt het waardevast maken door het om te zetten in gebouwen, grond, water, grondstoffen en dergelijke.

      Laatst las ik over de grondwetswijziging in ’53. Toen is artikel 120 erin gekomen en daarmee is bescherming van de rechter tegen de wet komen te vervallen. Vanaf toen was de kamer zélf de rechter voor wat betreft de wetten. En zie de kamer van nu? Wat is het niveau? Zijn dát onze rechtsbeschermers?
      Want is zo een kamer dan wel goed ingeleerd in de rechtsgeleerdheid? Zitten daar genoeg erudiete hooggeleerde fijnzinnige beschermers van de mens?
      Bovendien, indien iemand de kamer wil hersenspoelen om zo de macht te vergroten dan is dat eenvoudiger dan al de rechters te beïnvloeden. Dat lijkt mij. En de partij-vorming draagt ook bij aan de onrechtvaardigheid.

      Dus indien de kamer onrechtvaardige wetten laat doorgaan, dan is er geen rechter die de mensen kan beschermen tegen die onrechtvaardigheid. Zo kan bijvoorbeeld Nederland in de uitverkoop komen zonder dat iemand buiten de regering of kamers er nog wat aan kan doen. En zo kan Nederland van rechtsstaat in een staat zonder controle door rechters veranderen. En hebben de regering en kamers dus vrij spel. Het resultaat is zichtbaar.

      En het venijn zit ‘m volgens mij dus in de Grondwet. Die zou weer teruggedraaid moeten worden, willen we die rechtsbescherming weer terug willen hebben. Nu is er geen verweer tegen wat we meemaken. De rechters zijn daarvoor buitenspel gezet, lijkt mij.

      Dus dat de mensen zo gemangeld worden in gedoe, gehersenspoeld worden waar ze bijstaan, verarmd en zo, is hén dus niet aan te rekenen. Men wordt verplicht mee te doen aan de wereld.

      E.e.a. is mogelijk gemaakt door die wijziging in de Grondwet, onze bescherming tegen de regering lijkt verzwakt.

      • @Antisoof

        ..“Geld is niets op zich. Het is een middel. Op zich waardeloos”.

        Dat zullen mensen pas merken als de buiken leeg blijven. De kunstmatige hongersdood sterven is kunst, onbetaalbare kunst.

  7. India bouwt de komende jaren 1300 kolencentrales bij en China 600.
    Dat zullen, waarschijnlijk, niet van die schone zoals de, onlangs gesloten HEM centrale zijn.
    Ze zijn knettergek in Den Haag.

    • @Marcel

      De westerse politieke WEF bolsjewieken en andere low-life linkse (klimaat)extremisten begrijpen goed dat ze de planeet volledig ontgroenen en in een zanbak veranderen als in China en India niet de voedingsstoffen voor plantjes massaal de lucht in worden geblazen?… Hier economisch slopen wat daar moet groeien en bloeien? De hypocriete, niemand-is-te-vertrouwen staatshonden met hun one world government (ook gij Brutus/Rusland?), het is toch werkelijk alles niet ’toevallig’ één groot doortrapt en smerig spel, maar vindt plaats om moedertje-de-prostituee-natuur te redden van haar ondergang? Wie dat gleuft is van het geroundupte padje af.

      Grappig toch hoe downer Greta en haar slinkse papa en mama klimaatzakkenvullers en hun wereldwijde hysterische klimaatnazi idiotenkliek het zwijgen doen over India en China.

      En is bijv. Sri Lanka ongehoorzaam wat het WEF betreft en dient gestraft te worden? Welk spel wordt er wereldwijd werkelijk gespeeld? Het spel van iedereen gelijke arm, pis drinken, wormen vreten en verplicht met gif volrammen en een leeftijdsbegrenzing van ong. 50 jaar? Dit is een grote opruiming der mensheid en slavenisering van gesecteerd vee en machtsverschuivingen.

      https://www.newsmax.com/world/asia/sri-lanka-power-cuts-photo-gallery/2022/03/10/id/1060503/

      https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5297497/overheid-overweegt-vluchtelingen-dorpen-oekraieners-opvang

      *** Ratio: dubbele reactie verwijderd, servus ***

    • Ja, dat is wel een beetje een punt, Marcel

      Nederland word groen en modern en dan zullen India en China wel volgen, zegt men. Maar wie zegt dat?

      Het kan ook zo zijn dat het westen zich verarmd en dat China en India de boel vervolgens overnemen, omdat ze geen moeite doen en zich verrijken

      Het zijn allemaal extreem lastige vraagstukken.

      Ik denk dat kerncentrales een juiste middenweg zijn.

    • @ Marcel. Eens met al die kolencentrales. Dacht erover dat in het artikel te verwerken. Ik wou de gekte een keer visualiseren maar tegelijkertijd het artikel kort en simpel te houden. Visualiseren gaat gemakkelijker met auto’s. Dus dit keer eens eerder een kort door de bocht artikel dan een afgewogen betoog. En een beetje gemeen sturend door de plaatjes van de Amerikaanse auto’s groter weer te geven dan de plaatjes van de Europese auto’s. Sorry dat ik een keer manipuleer. Mea culpa, ik lijk door het manipuleren wel op de MSM…. Dank dat je die kolencentrales benoemt.

  8. Gewéldig artikel dat de zaken eens goed in perspectief zet. En dan zijn er nog de benzineprijzen daar, voor Amerikanen nu ook een ongelofelijk hóge prijs (21 maart) omgerekent per liter € 1.11, voor de Oekraïne-oorlog in de meeste staten nog niet de helft, dus de werkelijke prijs van de brandstof en de productie met nog wat belasting. Met europese en zeker nederlandse prijzen zouden de amerikanen massaal de overheid bestormen denk ik. De brave schapen hier vinden alles weer goed.

  9. Roepen EU landen uit tot een oorlog uit met Rusland, door zich teveel mart deze kwestie te bemoeien?

  10. Er is niets mis met klimaat neutrale tiny huizen. Er is ook niets mis met vegan zijn, of elektrische auto’s, of woke taalgebruik

    Maar als het opgedrongen wordt, begint het vervelend te worden.

    Sterker nog. Ik vind het vrij logisch dat we overstappen op elektrisch rijden. De tijd staat toch niet stil. We gaan toch ook niet meer met paard en wagen. Als de technologie moderniseert, waarom zou je dan achterblijven? Wat is de romantiek achter diesel en olie ?

    • Elektrische auto – een RAMP voor het milieu
      “Een auto accu voor de elektrische auto weegt ongeveer 250 kg , het volume is zo groot als een koffer.
      Het bevat 6 kg lithium , 15 kg nikkel , 10 kg mangaan , 8 kg kobalt , 50 kg koper, 100 kg aluminium , staal en plastic.
      Er zitten 3.4831 lithiumcellen in.
      Dat zijn een heleboel GIFTIGE STOFFEN
      Een batterij gaat maar acht jaar tot een bepaald percentage (tussen de 70 en 80 %) van de capaciteit van de batterij mee. De gemiddelde prijs voor één accupakket is 4400 euro en kan in sommige gevallen zelfs oplopen tot 13.000 euro.
      Om een autobatterij te maken , moet je 5 ton zout verwerken om lithium te produceren , 8 ton erts voor het kobalt , 1 ton erts tot nikkel en 6 ton erts koper. In totaal wordt een 100 ton grond opgegraven voor één enkele accu.
      Ziekte en kinderarbeid liggen voor 68 % oorzakelijk aan het ontginnen van het kobalt ter wereld , en een aanzienlijk deel van een batterij komt uit Congo.
      Hun mijnen hebben geen controle over vervuiling en ze hebben kinderen in dienst die sterven door het contact met dit giftige materiaal.
      Moeten we al deze zieke kinderen tellen als onderdeel van de onkosten van een elektrische auto?
      Hoe kan iemand met een goed geweten beweren dat dit beter is voor het milieu dan auto’s met fossiele brandstof?
      Dan mogen we nog niet spreken over hoeveel CO2 er opgewekt wordt met de toekomstige gascentrales om deze wagens van elektriciteit te voorzien.
      Het is dus simpel gewoon het tegenovergestelde doen van wat het systeem doordrukt en het komt goed met onze toekomst

      • Mensen die graag zo’n groene milieu ramp auto zouden willen hebben en het ook een goed idee vinden, willen helemaal niet weten waar jij allemaal mee aankomt.
        Of ze ontkennen het glashard of ze verzinnen dat overal aan gedacht is en de schade en uitbuiting wel mee valt.
        Maar eigenlijk hebben ze geen flauw idee wat er gebeurt met dat groene chemisch afval en willen het helemaal niet weten.
        Net zo als met windmolens. Ook zo’n milieu ramp.
        Omdat ze er niks meer mee kunnen begraven ze die maar ergens in een woestijn om er van af zijn.
        En wat je niet meer ziet is er niet meer.
        En ik denk dat jouw inschatting van zo’n accu pakket nog vrij laag is.
        Eigenlijk is je auto zo goed total loss wanneer je je accu pakket moet vervangen vanwege de hoge prijs voor zo’n accu.
        Voor een fiets van 1200 euro ben je al minstens 500 kwijt als je de accu moet vervangen.

      • Kameraden

        Ik wist dit alles niet. Het is ook niet echt mijn specialisme, ofzo. Maar ik geloof je. Het zal wel weer een gelikt verdienmodel zijn

        Dat is het punt met deze milieu zaken, eigenlijk. Ik kan er wel over lullen, maar ik weet er gewoon niet genoeg vanaf.

        Ik heb overigens geen elektrische auto, of fiets. Ik rijd nog op stoom

        Is het punt alleen niet, van ze. Ja, elektrisch is nu nog verrot, maar het is op de lange termijn beter dan fossiel? Want, door fossiele brandstoffen, zijn we afhankelijk van allerlei landen/machten. En elektriciteit, zou dat omzeilen? Dat het een meer strategische waarde heeft .

      • @jhon

        De olieboeren wereldwijd hun positie ondermijnen en ze terugtorpederen naar de tijd van kamelendrijvers en bananenkwekers en leidend worden bij productie van o.a. elektrische auto’s. Verbrandingsmotoren uitfaceren en uiteindelijk zelfs verbieden. Wie zou dan de macht hebben of een heel groot deel daarvan? De VS?

        Je zult volgens het WEF geen (elektrische) auto meer bezitten, maar delen en persoonlijk misschien zelfs via in de mens geimplanteerde chips verbonden zijn met deze en andere digitaal gestuurde producten, die men deelt, uiteraard. Delen en leasen zal volgens de psychopatische meesters credo worden, uiteraard in de “you will own nothing” wereld. Ieder dan nog levende persoon zal een digitaal aangestuurde slaaf zijn met een productiedatum en houdbaarheids- of einddatum, die bij mankementen of bij een bepaalde datum zal worden gerecycled tot een te voedingsproduct. Mensen worden dan niet meer begraven, maar geconsumeerd.

        De NWO, WEF 4 revolutie en AI, de digitale industrie. Ze zijn nu bezig een wereld te scheppen waarin velen geen plaats meer hebben en alleen nog een beperkt aantal gecontroleerde fitte mensen leeft….sorry, niet meer leeft maar existeert of bestaat als een centraal gecontroleerde en digitaal aangestuurde cyborg, de humanoid. Namen worden nummers en ieder persoon zal constant verbonden zijn met een alziend volgend en sturend, zeg wakend en corrigerend systeem.

        Mensen die dit machtsspel niet begrijpen of afwijzen zullen worden opgeruimd, wie leeft genationaliseerd bezit worden, net als alle bezittingen. EU databank met daarin alle bezittingen van ieder individu is onderweg, geld, huis, auto, kunst, sieraden en edelmetalen zijn niet langer van u, maar behoren toe aan de ‘gemeenschap’. Digitale punten scoren en verdienen wordt het onderdeel van existeren bij de digitale ‘verslaving’.

        Het terminaalvaccin is daar, denk bijna wel zeker, een onderdeel van. Opruimen of ‘verbinden,’ voor wie sterk genoeg is en voldoende slaafs, of iets dergelijks? Fact checkers beweren bullshit, maar mensen die zijn afgespoten schijnen een bluetooth verbinding te kunnen maken. https://robscholtemuseum.nl/dr-luis-de-benito-covid-vaccines-appear-to-install-a-mac-address-inside-the-vaxxed/

      • @ nayakosadashi2020 ,
        Zoek maar eens op internet hoe al die grondstoffen om zo’n groene accu te produceren vandaan komen.
        Gewoon via ouderwetse kinderarbeid, slaven arbeid.
        Waar ze ziek van worden en zelfs aan sterven zodat wij hier in een groene auto kunnen rijden.
        En waar ze al die troep moeten laten is iets waar ze nog eens over na moeten denken.
        En dat zijn tonnen aan chemisch afval waar ze geen raad mee weten.

      • Ja, ik snap je punt

        Opportunistische bedrijven duiken dan op de groene sentimenten/milieu problematiek/vraagstuk.

        Misschien zou er meer ruimte moeten zijn, voor treinen etc

      • Alleen raakt fossiele brandstof op, dus op enig moment moeten we stoppen daarmee.

      • “Misschien zou er meer ruimte moeten zijn, voor treinen etc”

        Treinen zijn een negentiende-eeuwse oplossing, voordat men het stuur kon integreren in het voertuig. In de koetstijd bevond het sturende deel zich in de vorm van een paard buiten het rijtuig. Met de uitvinding van de aandrijving door brandstof had men het probleem, dat het stuur niet zoals op een fiets te bedienen was. Men heeft toen hele continenten vol rails gegooid, die de stuurfunctie overnamen. Later is men erin geslaagd het stuur te integreren en had je voor het meeste vervoer geen rails meer nodig. Overheden hebben het echter in stand gehouden, omdat een station voor de stad prestige is, evenals een netwerk van hogesnelheidslijnen. Bussen zouden echter beter aan deze vraag kunnen voldoen en vereisen geen aparte infrastructuur. De railinfrastructuur hindert ook nog eens behoorlijk het wegverkeer, aangezien een trein niet in de voorrangsregels van het wegverkeer kan worden opgenomen wegens moeilijk remmen. Ook vereisen sporen grote kromtestralen, zodat veel stations buiten stadscentra gelegen zijn of dat je bij al grote steden met kopstations zit, zoals in Parijs. De lange-afstandsreiziger moet dan samen vervoerd worden met de forens. De overheid had beter de natuurlijke afbouw van het spoorverkeer niet in de weg kunnen zitten.

  11. De ecofascisten hebben een opmerkelijke tunnelvisie. Zo heeft een single die dagelijks in een benzineslurpende Hummer rijdt een kleinere eco footprint dan een gezin van 5 in een zuinige Prius. Als je echt wat aan het milieu en de CO2 uitstoot wil doen, neem je een kind minder.

    En voor iedere vegetarische maaltijd die gebruik maakt van groenten, fruit en noten uit met pesticiden behandelde monocultures zijn meer wilde dieren gestorven dan voor een biefstuk afkomstig van een biologisch weiderund.

    Moderne ecofascisten vergeten graag dat hun Teslas allemaal op kolenstroom rijden en de gebruikte accumaterialen voor kinderarbeid en uitstervende gorillas zorgen. Moderne diesels zijn feitelijk schoner en energiezuiniger dan hybride benzinemotoren. Deze Audi commercial stamt nog uit de tijd voor dieselgate:
    https://youtu.be/PVPyHrPZbVM

    • Moderne ecofascisten vergeten graag dat hun Teslas allemaal op kolenstroom rijden

      Dat is nu zo, maar hij is wel toekomstproof, wanneer die kolenstroom straks wordt afgebouwd.

  12. Het FVD standpunt is ook interessant: we gaan omgerekend € 230.000 per vierpersoonshuishouden uitgeven voor een veronderstelde wereldwijde temperatuurdaling van circa 0,0007 graden Celsius in 2100.

    Jordan Peterson geeft hier aan waarom de klimaat politici volkomen geschift zijn:

    ‘Low resolution thinking’
    https://youtu.be/Fb2W4n_1h8g

  13. Er is ook nog wel een ander perspectief met auto’s vergelijken.

    – Europese steden en dorpen zijn vaak dicht op elkaar gebouwd met smalle straten. Grote auto’s kunnen er soms lastig doorheen manouvreren (kijk maar naar vrachtwagens) en parkeren is soms ook lastig als een wagen zo groot is. Dus kan een kleine auto best praktisch zijn. Soms…

    – Met de huidige benzineprijzen zijn “gas guzzlers” zoals hierboven getoond onpraktisch om te hebben. Een bekende van mij in Amerika heeft een Ford Expedition, al jaren, die onverkoopbaar is voor een acceptabele prijs. Vanwege het benzine verbruik en dat was een paar jaar geleden al zo. Hij gebruikt deze voor boodschappen doen e.d. en rijdt verder rond in een Honda.

    – In Amerika zijn Japanse en Koreaanse auto’s erg populair. Zowel met de aanschafprijs als met verbruik van benzine. Ook zijn deze technisch beter en minder gevoelig voor reparatiekosten.

    – Kleine kudt-auto’s die mensen in Nederland noodgedwongen kopen door excessieve belastingen. Hoeveel doden en invaliden heeft dit al gekost? Dit soort auto’s botsen niet zo lekker met weinig bescherming voor de inzittenden.

    Maar die grote auto’s zijn wel leuk om in te rijden! Zeker op die brede en rechte wegen als in Amerika. Wat je hier ook nooit ziet, zijn “Recreational Vehicles” (RV) formaat stadsbus, waar de bezitters gewoon een kleine personenwagen achteraan slepen, voor als ze ergens verblijven en snel de stad in willen gaan. Zeker leuk, als de kosten betaalbaar zijn.

  14. Nu we het toch over belasting hebben: Het is helemaal niet verplicht om belastingaangifte te doen.
    Ik doe het al jaren niet meer.
    Ik betaal wel belasting via mijn werkgever, maar verder niks.
    Zo hoef ik mijn bitcoins ook niet op te geven.

    • Ohhhh ga ik zeggen !!!!!

      Ik ga nu een BOA(!!!) aan zijn mouw trekken !!!!

      Ik doe wel belastingaangifte, omdat ik niet zoveel belasting betaal en omdat ik anders zwaar in de problemen zou komen. Maar ik ben wel bang voor de belastingdienst. Het is een gedrocht van een organisatie. Ik ben altijd bang dat ze ‘een foutje’ maken en dat ik dan ineens zeshonderd duizend euro moet betalen. Want zo zijn ze daar. En daar komen ze dan mee weg, want ‘de rechter’ staat aan hun kant, heel toevallig.

  15. Schrijver gaat wel even voorbij aan WAAROM hier in de VS grotere auto’s zo in trek zijn.
    Deels is dat comfort, grotere auto’s zijn gewoon comfortabeler.
    En deels veiligheid. In Nederland is een botsing met een hert een zeldzaamheid. Hier is het iets dat veel voorkomt. Hert, eland, coyote of beer, een grotere auto is dan toch een stukje veiliger dan een koekblik. En als het om kleinere dieren gaat, zoals wasbeer, stinkdier etc dan is een grotere auto minder gauw zwaar beschadigd dan een kleine.

    Maar het belangrijkste is dat de VS niet te vergelijken is met Nederland. De afstanden zijn vele malen groter. Woon je, zoals ik, in een nogal landelijk gebied dan doe je misschien 1x / maand echt boodschappen, omdat je daarvoor 60-100 mijl (76-160km) voor moet rijden (enkele reis). Dan winkelen, dan terugrijden. Probeer maar eens alle boodschappen voor een maand voor 4 personen in een KIA te krijgen, dat gaat toch echt niet gebeuren.
    Ja, je zou kleinere hoeveelheden in kleine lokale winkeltjes kunnen kopen, maar dan betaal je veel meer. Als ze al hebben wat je wilt en voldoende hoeveelheden. De lokale winkels zijn in landelijke gebieden voor kleinere zaken/hoeveelheden.
    Zelfde voor bv hout, houtkorrels of kool om in de winter te stoken. Je gaat niet voor een paar blokjes of een paar emmers, maar voor een flinke lading. Ik wil graag zien hoe iemand met een KIA een keer 1.5 ton kool op gaat halen. Of 100 zakken van 25kg houtkorrels. Of gewoon een flinke lading houtblokken. Want alweer, dat haal je niet even in kleine beetjes om de hoek in het winkelcentrum dat in Nederland zelden meer dan 10 minuten weg is.
    Hetzelfde geldt voor school. Kinderen gaan niet op de fiets naar school. Schoolbus, of met de auto. Als je 2 of 3 kinderen naar school wilt brengen heb je toch wat ruimte nodig. Want school is ook volkomen anders. Naschoolse activiteiten, of dat nu sport, een band, koor, houtbewerken of wat dan ook is, zijn heel belangrijk. Maar dat betekent ook dat er spullen meemoeten.

    • “Ik wil graag zien hoe iemand met een KIA een keer 1.5 ton kool op gaat halen. Of 100 zakken van 25kg houtkorrels.”

      Bestellen.

      “Als je 2 of 3 kinderen naar school wilt brengen heb je toch wat ruimte nodig.”

      Kinderen zijn klein en mensen gebruiken ze als argument, dat ze daarvoor een grote auto nodig hebben. Je krijgt ze met gemak in een Suzuki Alto. Het oude model had vijf zitplaatsen.

  16. Zag een hele tijd geleden een soort ‘reclame-programma’ van Defensie, over dat de Landmacht zich ook aan het aanpassen was aan ‘CO2’…. Ze lieten toen beelden zien van militaire voertuigen in het veld, electrische voertuigen, op stroom…. Laat ik nu zelf ook ooit in dienst gezeten hebben en in het veld gelegen hebben. Voertuigen in het veld moeten altijd zo snél mogelijk bijgetankt worden, brandstof moet je overal in verborgen depot’s kunnen opslaan, ook lánge tijd. Ik zag het al voor me als een vijand zou oprukken het leger eerst met al die voertuigen in colonne moet gaan staan voor een paar laadpunten. Of als ze praktisch zouden zijn ze in het veld aangesloten worden op een dieselgenerator om daar stroom op te laden…..

    Verder zijn electro-voertuigen ook nog eens vervuilender dan brandstofmodellen. Allereerst de vervuiling al hierboven beschreven. Daarnaast stoot het voertuig geen CO2 uit, maar de krachtcentrale wel. Pas als daar álle energie opgewekt wordt zónder CO2-uitstoot heeft het ook maar énige zin. Het is gewoon weer de nieuwste ‘correcte’ hype, overgenomen door het bedrijfsleven als nieuwste ‘businessmodel’.

    • Een voorbeeld van wat Karel van Wolferen als bezwaar tegen technocratie noemt: niet alle vragen zijn bekend. Wat duidelijker vertaald: niet alle situaties, die zich kunnen voordoen zijn bekend. Zo hebben de klimaatfreaks er niet aan gedacht, dat het leger weer eens belangrijk kan zijn en dat bij 8 uur aan een laadpaal staan met een dieselgenerator die een tyfusherrie maakt, de vijand wel even wacht, anders krijgt die strafpunten volgens het reglement van Génève.

  17. https://www.ad.nl/auto/alcoholslot-in-2022-verplicht-in-nieuwe-auto-s-plus-nog-acht-systemen~af525cbb/

    Kan nog leuk worden, tenminste als je van

    ....”Een alcoholslot in een auto of ander voertuig werkt als een startonderbreker. Het alcoholslot meet middels een blaastest of en hoeveel de bestuurder alcohol heeft gedronken. Om fraude te bestrijden, moet er na het blazen ook gelijk gezogen worden, anders is de test ongeldig. De auto kan dan alleen gestart worden als het alcoholpromillage lager is dan 0,15 mg/l (in Spanje). De bestuurder dient tevens, om fraude te voorkomen, onderweg ook een paar keer te blazen”…

    https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/alcoholslot-niet-waterdicht

    • …Kan nog leuk worden, tenminste als je van met alcohol gevulde bonbon houdt of onderweg in de haast ergens moet graaien naar de blaastoeter of bij storing stil komt staan in the middle of nowhere of zelfs midden op de weg de auto stopt.

      En wat bij huurauto’s waar anderen ‘lekker’ met de muil aan het apparaat hebben gezeten en hun bacterie-rommel erin hebben geblazen en jij het eruit mag zuigen. Heeeeéérlijk.

    • Is toch afgeschoten door de rechter, zelfs als maatregel voor alcoholmisbruikers in het verkeer. Het strijdt met de privacy. De focus ligt mijns inziens te erg op alcohol, terwijl ziek, moe of verdrietig rijden even gevaarlijk is, zo niet gevaarlijker.

Comments are closed.