vrijdag, 16 oktober 2015
Doorsturen Doorsturen   Printen Printen

Volkswagengate

Zoals bekend is Volkswagen op heterdaad betrapt met het zodanig gunstig masseren van de emissiegegevens van hun diesels dat ze beter binnen de door diverse overheden toegestane emissienormen pasten. Volkswagen zal nu enige tientallen miljarden aan boetes moeten gaan betalen aan genoemde overheden.

Zo op het oog lijkt het allemaal billijk, hadden ze maar niet zo stom moeten doen, maar die emissienormen zijn ook maar willekeurige fantasiegetallen die wat ambtenaren uit hun duim hebben gezogen en feitelijk nergens op slaan. De tegenwoordige auto’s zijn al zo ontzettend schoon dat ze geen vervuiling veroorzaken, zeker in vergelijking met auto’s van zeg maar 50 jaar geleden, die waren honderden zo niet duizenden keren zo “vies” terwijl er toen ook nog lood in de benzine zat.

Voor zover ik weet is daar nooit iemand aan gestorven of anderszins slechter van geworden zodat het doorlopend aanscherpen van die emissienormen de laatste 50 jaar onzinnig is en enkel dient om ambtenaren prettig bezig te houden en  de macht van de staat te vergroten.

Er gaan nu tientallen miljarden aan boetes vanuit VW richting beboetende overheden vloeien wat waarschijnlijk zal leiden tot de ondergang van VW in zijn huidige vorm. De eigenaren van dat geld, de aandeelhouders van VW, worden  van hun eigendommen beroofd en dat op basis van allerlei  willekeurige fantasiegetallen.

Pure zwendel dus, terwijl het resultaat van alle inspanningen en inventiviteit van honderdduizenden medewerkers binnen het VW-concern sinds 1945 zomaar in de handen van de Amerikaanse staat en de EU valt .

 
Waardering: 
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Door , topic: Algemeen
Reacties op dit artikel kunnen gevolgd worden op de RSS 2.0 feed.
Reacties
  1. Sander schreef op : 1

    Tja, we hadden ook eens een bouwfraude. Gevolgd door een heuse parlementaire enquête. De bouwfraude betrof eerst de bouwers (BU) daarna de betonstraatsteenfabrikanten en daarna de installatiebedrijven en wat al niet meer. En daarna? Daarna is het nooit meer echt goedgekomen met de bouw en het is alweer 15 jaar later…

  2. pcrs schreef op : 2
    pcrs

    Verbazingwekkend slappe reaktie van VW, advertenties met schaamte e.d. Ze moeten gewoon in de aanval gaan: Wat wil je nu? Weinig CO2 of weinig NOX?
    Als je weinig CO2 wilt, zijn die diesels de oplossing.

    Hub Jongen [3] reageerde op deze reactie.

  3. Marcel schreef op : 4

    Het voorspelbare resultaat van de linkse kerk. Groenbevlogenen zijn daar de meest geestdriftigen in. Het maakt niet uit hoe schoon een auto is, er zijn uitstekend normen aan te stellen. Waarbij het nooit genoeg is, normen moeten voortdurend scherper gesteld worden, naar boven bijgesteld.

    En de fabrikanten hebben maar te voldoen, ook als zo’n beetje het maximaal haalbare al bereikt is. Dan krijg je dit soort toestanden. Het word nu gepresenteerd als groot nieuws maar het is sinds de opkomst van de autobladen al bekend dat maar weinig gewone auto’s voldoen aan de fabrieksspecificaties. in de eerste autobladen kwam men er al achter dat vooral acceleratie en verbruik wel heel positief werden opgegeven en dat de fabriekstests in zo optimaal mogelijke omstandigheden gedaan werden.

    Mensen die de normen steeds maar strengen maken zonder oog voor wat nog haalbaar is gaan hier zeker niet vrijuit. Aan de hoeveelste uitstootnorm zitten we nu, euro 6 ? Hoe lang bestaan die normen al ? En nu nog maar versie 6.1
    Valt mee toch ?

  4. pcrs schreef op : 5
    pcrs

    @Hub Jongen [3]: Ik denk dat als het de regels van een geweldsmonopolie betreft, je deze niet kan bedriegen.
    Er is geen contract met de slavenhouder.
    VW leverde een schone auto met goede prestaties, precies wat de consument wil.
    Je zou kunnen zeggen dat de klant een voertuig kocht wat door de heerser getolereerd werd en dat bleek niet het geval. Echter, ik geloof niet dat de heersers de VW’s van de weg afhalen, dus die heeft geen schade.

  5. Driepinter schreef op : 6

    “die emissienormen zijn ook maar willekeurige fantasiegetallen die wat ambtenaren uit hun duim hebben gezogen en feitelijk nergens op slaan….”

    “Er gaan nu tientallen miljarden aan boetes vanuit VW richting beboetende overheden vloeien wat waarschijnlijk zal leiden tot de ondergang van VW in zijn huidige vorm. De eigenaren van dat geld, de aandeelhouders van VW, worden van hun eigendommen beroofd en dat op basis van allerlei willekeurige fantasiegetallen.”

    “Pure zwendel dus, terwijl het resultaat van alle inspanningen en inventiviteit van honderdduizenden medewerkers binnen het VW-concern sinds 1945 zomaar in de handen van de Amerikaanse staat en de EU valt .”

    Helemaal mee eens met bovenstaande, maar ik ben niet zo zeker van onderstaande:

    “De tegenwoordige auto’s zijn al zo ontzettend schoon dat ze geen vervuiling veroorzaken, zeker in vergelijking met auto’s van zeg maar 50 jaar geleden, die waren honderden zo niet duizenden keren zo “vies” terwijl er toen ook nog lood in de benzine zat.

    Voor zover ik weet is daar nooit iemand aan gestorven of anderszins slechter van geworden”

    Kijk hier maar eens:schafderenteaf.wordpress.com

    Wladimir van Kiel [7] reageerde op deze reactie.

  6. Wladimir van Kiel (auteur van dit artikel) schreef op : 7
    Wladimir van Kiel

    @Driepinter [6]: “De community van kanker patiënten in Nederland” wie zijn dat ? Ik denk niet dat er ook maar 1 overlijdensakte te vinden is waarop staat dat de overledene aan luchtvervuiling door auto’s is overleden. Hoeveel mensen zouden er dan niet in de jaren 50, 60, 70 en 80 zijn overleden toen de auto’s vele malen “viezer” waren ?

    ergo [8] reageerde op deze reactie.

  7. ergo schreef op : 8

    @Wladimir van Kiel [7]:
    Heeft u de hele film wel gezien en/of juist begrepen ?
    (Waarmee ik niet zeg dat dit beslist de gehele waarheid is).

  8. anp rebel schreef op : 9

    Volkswagengate

    Je mag er van uit gaan dat er overal op grote schaal door bedrijfsgiganten wordt gesjoemeld, wet- en regelgeving wordt overtreden en onjuiste informatie verstrekt. Dat is lang niet altijd heel erg schadelijk voor de samenleving. Soms wel. Wanneer dat laatste het geval is zullen media en politiek moeilijk kunnen vaststellen. De relatieve ernst van deze emissie overschrijding in dit geval bijvoorbeeld zullen zij niet weten. Als er van tijd tot tijd een publicitair schandaal in elkaar wordt gezet moet je de oorzaak dan ook waarschijnlijk elders zoeken. Meer in de sfeer van net te weinig netwerk hebben ontwikkeld door de aan de schandpaal genagelde onder belangrijke overheidsdiensten en invloedrijke figuren die dit soort zaken kunnen aanzwengelen. En natuurlijk bij de voortdurende behoefte tot het naar zich toe schrapen van overheden.

  9. Pendragon schreef op : 10

    Volkswagen is nu de gebeten hond. Maar hoe zit het met de zware industrie in Rusland, China, Japan en noem maar op. Zijn die allemaal zo lekker schoon. Die hele milieu lobby is een grote geldmachine. En wij maar braaf afval scheiden en achter de meute aanlopen.
    Raar land.

  10. Alex Mulder schreef op : 11

    Kampioen millieu vervuilers zijn de USA zonder meer , ga maar na :
    Hirochima en Nagasaki met atoombommen en de vele proeven daarna , Vietnam met Agent Orange , waarbij eigen militairen werden besmet , de Golfoorlogen waar ” depleted uranium ” munitie en andere rotzooi werd gebruikt op grote schaal met als gevolg , gezondheids- problemen voor bevolking en ook bij Amerikaanse militairen zelf
    En nu zijn ze de hele VS aan het vervuilen met die andere rotzooi : ” Schaliegas”
    En dan komt er zo’n paljas met een boekje over
    ” The unconvenient Thrut ”
    Amerikanen , pak liever al die cow-boys hun “guns” af , er vallen immers méér doden door waanzinnige schietpartijen dan door een beetje uitstoot van Nox of CO2 !!!
    En nu willen ze ons ook nog eens Chloor-kippen door de strot duwen , en ander genetisch gemanipuleerde rotzooi aansmeren met TTIP

    Marcel [12] reageerde op deze reactie.

  11. Marcel schreef op : 12

    @Alex Mulder [11]: Uw reactie komt me nogal onnadenkend voor. Volgens mij heeft u wat last van irreële angsten of fobiën voor zaken die u onvoldoende doorgrond.

    Depleted uranium is niets om bang voor te zijn. Het is net zo gevaarlijk als de lichtgevende wijzers op een polshorloge. Als u een jaar lang met honderd kilo van dat spul rond zou lopen krijgt u minder straling te verduren als met 1 röntgenfoto in het ziekenhuis. Het word gebruikt in munitie omdat het een hoog soortelijk gewicht heeft, het is nog zwaarder als lood. Daardoor houd het zijn snelheid beter vast in de vlucht én heeft het een hoger penetrerend vermogen.

    Ook het boren naar naar schaliegas en olie is lang niet zo vervuilend als het publiek geloofd. Het is beslist niet vervuilender als een conventionele boring waarvan we ook hier in Nederland zelf al honderden uitgevoerd hebben. Durft u nog een glas water te drinken uit de kraan of bent u ook al bang dat die honderden boringen hier ook al het drinkwater onherstelbaar hebben vervuild.

    Chloorkip. Chloor is van nature een gas dat nog reactiever is als zuurstof, het reageert met van alles en nog wat. Daarom komt het van zichzelf in de natuur niet voor en zuurstof wel. Om die reden werd het ook gebruikt als het eerste strijdgas, als u de chemicaliën bij elkaar hebt gevoegd om chloorgas te maken hoeft u niet bang te zijn dat die gaswolk 10 kilometer verder nog slachtoffers maakt, hij is zo weg. Wat stelt u zich eigenlijk voor bij een chloorkip ? Dat hij geïnjecteerd word met WC reiniger of zo ? Hier word vlees geinjecteerd met water om het er groter uit te laten zien en meer op de weegschaal te brengen. Dat mag in de USA dan weer niet.

    Ik heb een vraagje voor u. Komt u of uw kinderen wel eens in een zwembad ? Sommige mensen krijgen per ongeluk wel eens een slok water uit zo’n zwembad binnen, kent u dat ?

    Weet u eigenlijk wel wat er precies in het water van zo’n zwembad zit ? Waarom ze dat erin gooien ? Bent u er dood aan gegaan, of de moord in gestikt ?

    Chloorkip wil zeggen dat de kip na het slachten word afgespoeld met water wat u kunt vergelijken waar we hier vrolijk in rondspetteren in het zwembad, waarna hij word afgespoeld met zuiver en steriel water.

    Het voordeel daarvan is dat die kip dan zo goed als vrij is van salmonella bacteriën. Hier in Nederland word regelmatig gewezen op het gevaar van een salmonella infectie vooral in het barbecue seizoen maar u kunt zo’n infectie ook gewoon in de winter oplopen met kip uit de pan. Als u groot en gezond bent krijgt u er twee of drie dagen een fikse buikloop van, maar kinderen en ouderen (en alles daartussenin) die al een zwakke gezondheid hebben kunnen er zo ziek van worden dat zij eraan overlijden. En dat gebeurt, elk jaar weer, daarom word u doodgegooid met waarschuwingen ervoor.

    Maar u heeft dus liever een salmonella kip als een chloorkip. Kunt u een voorbeeld noemen van iemand die overleden is nadat hij per ongeluk een slok water uit het zwembad binnenkreeg ?

  12. Richard11 schreef op : 13

    Toch maar even reageren hierop. De kanker community in de wereld komt er nu langzaam achter dat het moleculaire ultrafijnstof van benzine en kerosine de belangrijkste reden is van hun ziekte. Ook de burnout community wordt langzaam wakker. Omdat de meeste mensen die longkanker hebben nooit gerookt hebben. Ook omdat de kinderkanker zo enorm toeneemt. De meeste mensen in de wereld geloven nog steeds dat uitstoot van banzine en kerosine geen problemen oplevert. De olieindustrie en auto industrie heeft simpelweg geen enkel ander alternatief voor uitstoot dan het onzichtbaar en reukloos te maken. Het alternatief voor olie en gas is zonne energie. Maar omdat ook ons westerse geld niets waard zou zijn zonder olie en de olieoorlogen (google petrodollar) helpen ook de bankiers en de politici mee om dat alles aan uit het zicht te houden. Ik sprak niet zolang geleden een Amerikaan die uit een familie komt met allemaal dokters. Die zei: De medici waren in de jaren vijftig bang dat hun beroep zou gaan uitsterven. Echter toen kwam er een geschenk uit de hemel: luchtvervuiling. Dus ook de medische sector heeft zijn bestaan te danken aan uitstoot van verkeer en industrie. Diesel produceert zichbare luchtvervuiling en moet ook worden ingeruild voor benzine. Het gaat er allamaal om om de schijn op te houden dat er schone uitstoot van benzine bestaat, maar niets is minder waar. het is zelfs andersom. Des te groter de particles des te minder gevaarlijk. Omdat kkeinere particles dieper in het lichaam door kunnen dringen. Bekijk mijn video op mijn website: www.youtube.com

    Marcel [15] reageerde op deze reactie.

  13. dZvZtkM schreef op : 14

    @Hub Jongen [3]:
    Sorry zwanger, hoezo??
    Ach Hub nu is er weer gedonder met koffie drinken.
    nos.nl

    Ik kan U op een briefje geven dat er straks om de vervuiling terug te dringen er in ieder huishouden op het riool een analyser verplicht wordt. Zijn zij straks de eerste die weten en jou komen mededelen dat je vrouw zwanger is. Ah ja sorry U had 4 dochters, komen we op terug, maar voor nu de groeten uit Amersfoort aan Zee

  14. Marcel schreef op : 15

    @Richard11 [13]: U leeft in een illusie. De illusie dat het mogelijk is om 100% veilig te leven, dat u nooit een ongeluk zult krijgen of ziek zult worden. En dat de overheid haar belofte aan u om dit alles waar te maken gewoon na zal komen.

    Ik geloof ook best wel dat er toekomst zit in zonne energie. Echter ligt dat moment nog in de toekomst en nu is het nog niet zo ver. Ik sta er wel eens versteld van wat een ontstellend gebrek aan technische kennis de voorstanders hiervan tentoon spreiden.

    Ik ging laatst ook al een discussie aan met zo iemand, op FTM. Die kwam met een reclameplaatje op de proppen als bewijs dat ze nog maar $ 0,25 per Watt zouden kosten, op basis van een advertentie uit Miami USA.

    Leuk allemaal hoor, maar het eerste foutje zit al in het feit dat Miami USA op dezelfde breedtegraad ligt als de Sahara, en op die breedte peuter je nou eenmaal meer uit een zonnepaneel als wij hier op de 56e breedtegraad.

    En dan nog is het
    A $ 250,- voor een kiloWatt.
    B Zelfs op die breedtegraad haal je alleen het nominale vermogen tussen 10:00 en 14:00. Op andere uren van de dag produceert hij minder variërend tot nul tijdens de nacht.
    C 1 kW is nog niet eens genoeg om een gemiddelde stofzuiger aan de praat te houden.

    Een andere reageerder kwam heel teleurgesteld melden dat hij maar € 0,03 verdiende als hij een kiloWattuurtje terugleverde aan het lichtnet. Daar ga ik ook maar niet op in, de discussie ging over heel iets anders. Maar de meeste electriciteitsproducenten hier zijn al blij als ze € 0,02 verdienen aan een kWu, de meesten halen dat niet. Bovendien verdien je helemaal niets, je krijgt subsidie en dat kost geld. Als de subsidie afgeschaft zou worden dan zou het hem geld kosten. Nou kost dat zonnepaneel van hem MIJ geld.

    Terug naar u Richard11
    Het is een van de meest afgezaagde plattitudes die de linkse kerk in petto heeft.
    “daar krijg je kanker van”
    Of het nou om het dragen van spijkerbroeken gaat, het eten van rood vlees, autorijden, loodslabben op je dak om de zaak waterdicht te krijgen, fijnstof, asbest, chloorkip, kernenergie en verarmd uranium

    het enige argument wat de linkse kerk in stelling weet te brengen is “daar krijg je kanker van”.
    Als je dat gewoon weet te weerleggen met argumenten, rede, en ratio dan is het weer dat dat gedrag ervoor zal zorgen dat de planeet vergaat en dat ik zeker geen betere wereld voor mijn kinderen wil.

    U merkt zelfs zelf al op dat het verband tussen roken en longkanker twijfelachtig is.

    Dat ben ik met u eens want die hele hetze is gebaseerd op slechts 1 onderzoek uit de jaren ’50 dat nadien nooit herhaald is, de uitkomst ervan is verworden tot een dogma. Uit dat onderzoek bleek dat :

    A In de groep niet-rokers stierven er 3 op de duizend mensen aan longkanker.
    B In de groep rokers stierven er 9 op de duizend aan longkanker.

    Ergo, als je rookt is de kans dat je longkanker krijgt drie keer zo groot. Nou, mooi uitgerekend en becijferd hoor. Maar mij zegt het dat zelfs uit die groep rokers dus 991 mensen overleden aan iets anders. En die 997 uit de groep nietrokers hebben gemeen dat ze ook allemaal dood zijn.

    Als ik ergens kanker van krijg dan is het waarschijnlijk van dit van elke werkelijkheid losgezongen gezeur, gezever, en gezwatel van de linkse kerk.

    Weet u wat pas slecht is voor een mens ?
    Di-oxide. Dat werkt namelijk veroudering op een ontstellende wijze in de hand. En hoe meer u binnen krijgt hoe sneller het gaat, het is een onomkeerbaar proces. Wanneer stopt u met de inname ervan ?

  15. dr. heinz schreef op : 16

    Dat VW met een foefje de software aanpaste is dankzij……..
    Nu komt het: De groene kabouters met geitenwollensokken op sandalen, oftewel alle milieu gekken en de Roverheden in Europa.
    Die groene kabouters werken samen met de Roverheden, beide hebben ze daar baat bij.
    De groene kabouters willen altijd hun zin doordrukken, want hun waarheid is DE waarheid, en de Roverheden kunnen die fabrikanten mooi aanslagen en vergeet de consument niet!
    Dat elk jaar, om de paar jaar de uitstoot van de in dit geval de auto`s aan te scherpen kost miljarden en miljarden.
    Das weg gegooid geld, want dat beetje verbetering kost gewoon veel te veel geld, en het maakt niets uit voor het milieu.
    Ze houden elkaar voor de gek die groene kabouters en de Roverheden, de enige die bij deze dwaze daad baat bij heeft is de Roverheden.
    Want de Roverheden plukken de fabrikanten en de consument met hun absurde regels!
    Daar gaat het om!
    Milieu = geld!!
    BIG FAT MONEY!