Vorige week crashte een Tesla Model S  tegen een boom waarbij de chauffeur en passagier tesla-fireomkwamen. De batterijcellen van de auto explodeerden na de klap en veroorzaakten een brand die moeilijk onder controle te krijgen was. Volgens een ooggetuige: ‘It hit that tree and it bounced around and all of a sudden it just exploded.’ Naar zeggen ’s werelds veiligste auto ontplofte als een bom maar dat nieuws leest u alleen hier.

Een exploderende Tesla zagen we in 2014 ook al maar de massamedia blijft hard LALALA ! schreeuwen met de vingers in de oren. Resultaat van het klimaatgeloof, de collectieve gekte waarbij de wereldtemperatuur koste wat kost gelijk moet blijven en waarvan Tesla één van de te aanbidden goden is. Een veel groter schandaal dan die twee doden is natuurlijk de sjoemelsoftware van Volkswagen. Een winstgevend bedrijf dat nodig geplukt moet worden om o.a. het zwarte financieringsgat van Tesla te blijven vullen.

Jaren achtereen maakt Tesla nu al verlies met zijn electrische auto’s. Er werden en worden miljarden aan belastinggeld gepompt in dit paradepaardje ‘dat de CO2 catastrofe moet stoppen’. Tesla is enorm geliefd onder bureaucraten, de elite, klimaatgelovigen, politici, greenwashers en machthebbers die iedere gelegenheid te baat nemen om meer controle te krijgen.

Elon Musk, CEO van Tesla, is nogal duidelijk over zijn doel. Hij wil electrische en zelfrijdende auto’s maken. Zelfrijdend wil zeggen dat de controle over de auto bij iemand anders komt te liggen. Niet alleen voor wat betreft het rijden maar alles in en rondom de auto. Dat gaat de bestuurder of eigenaar niet zijn gezien de surveillanceverslaafde staten van tegenwoordig.  Overheden en multinationals kijken dan ook verlekkerd naar deze nieuwe vorm van massacontrole.

Je bekeuring niet betalen ? Een aanvaring met de overheid of simpelweg niet voldoen aan het groeiende regeloerwoud ? Je staat ’s ochtends op en je auto start niet vanwege je ‘a-sociale’ gedrag. Geblokkeerd door een hogere macht die het beste met de maatschappij voor heeft. Je moet eerst een boete betalen en dan start je auto weer. Of ga door naar de rechtbank, ga niet naar start.

Dit type (machtscontrole-)technologie en zaken als robotsoldaten worden (door-)ontwikkeld door grote corporaties met nagenoeg ongelimiteerd kapitaal en innige banden met de staat. Deze corporaties zouden niet bestaan zonder de monopolies van centrale banken en de wetgevende en controlerende overheden.

Tesla zit dus niet alleen aan het subsidieinfuus omdat ze zo lekker groen en klimaatneutraal zijn. Ze ontvangen ook miljarden omdat ze de staat gaan voorzien van extra controlemiddelen om de bevolking te monitoren en ‘bij te sturen’. Omdat de machthebbers namelijk ontzettend bang zijn voor u.

 

 

 

 

 

2 REACTIES

  1. Tsja… het is toch wat met die elektrische auto’s. Ze zijn kennelijk niet goed bestand tegen botsingen en licht ontvlambaar 😀
    Wel goed dat deze kwaliteiten zichtbaar zijn voor een ieder.

    Nog steeds… vermoed ik dat de benenwagen of een paard de prettigste vervoermiddelen zijn. Die ontploffen niet, maar steigeren hoogstens. Voor de libertariërs onder ons; het sterrenbeeld waaronder ik ben geboren is Stier. Wie in het zadel van mijn leven wilde gaan zitten heeft ervaren wat het betekent om aan bulld-riding te doen. Anderzijds… hebben mensen met een goed karakter volgens ons het karakter van een bull-dog. Een vriendelijk karakter dat geen baasje, maar wel een metgezel aanvaardt. Niet te beroerd is om ergens zijn tanden in te zetten, maar niet agressief is tenzij ter bescherming. Klinkt goed hé, wannabe soevereinen? 😉

  2. Zeker een interessant onderwerp, waarbij de realiteit de fictie ver achter zich laat en geld en macht wederom elkaar goed aanvullen in een ogenschijnlijk perfect (overheids) product.

Comments are closed.