Even twee reclamefilmpjes die thans niet meer mogen of kunnen. Zodat U ziet in hoeverre de samenleving is veranderd. Ten goede dan wel ten kwade.

En deze (blote borsten risico)

6 REACTIES

  1. Dit artikel zegt ook iets over het nieuwe puritanisme wat momenteel rondwaart. Zure geobsedeerde types die overal een probleem van maken. Deze reclames zijn uit een tijd dat “vrijheid blijheid” de norm was. De tweede wereldoorlog zat nog vers in het geheugen en mensen wilden van het leven genieten.

    Het was ook de tijd van sigaretten-reclames op Formule 1 auto’s (zie link onder) en Opa Derksen met zijn kaarsen.

    Genieten lijken velen nu niet meer te kunnen. Al die onrechtzoekers. Overal maar -isme zien en schreeuwen op het internet. Ze krijgen in elk geval de meeste aandacht. Maar gebruiken ze ook Fa? Of douchen ze nooit?

    https://www.google.nl/search?q=formula+1+john+player+special+team&tbm=isch&ved=2ahUKEwj-0OjQzcf3AhXT7rsIHZbLDrsQ2-cCegQIABAA&oq=formula+1+john+player+special+team&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECAAQGFD7BViXC2DiDmgAcAB4AIABM4gBtwGSAQE1mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=zl1zYv6xBtPd7_UPlpe72As&bih=869&biw=1512#imgrc=b7QeWUX5PDMJJM

  2. Alles moet politiek correct zijn, klimaat verantwoord en braaf.
    Overheden geven daarin zelf het slechte voorbeeld, dus waarom zouden burgers dat dan wel doen?
    Ik trek me niets van de overheid meer aan, doe mijn eigen zin en eis op waar ik voor betaald heb. Fuck de policor maatschappij.

  3. Reclame geeft goed beeld van tijdsgeest, zo weten alle marketing- en reclamebureau’s. Degenen onder ons die al wat langer meegaan weten hoe reclames op TV er zo’n 10 jaar geleden nog uitzagen en nu. Het is of alllerlei uitingen van even samengevat het WOKE-geneuzel de hele commercie doordrongen hebben. En dan valt het op Nederlandse zenders nog relatief mee, op Duitse commerciële zenders is het vaak niet om aan te zien. Of dat (al) de tijdsgeest is of ook weer de zoveelste poging om die tijdgeest te pushen in de gewenste richting weet ik niet. En dan te bedenken dat mediaspecialisten een aantal jaar geleden berekenden dat iedereen gemiddeld 137600 reclames per jaar ziet, reclames op verpakkingen en foldertjes niet meegerekent. Reclames werken met herhalingen van herhalingen van her herhalingen, zéér irritant maar zéér werkzaam, ze werken als een soort hersenspoeling; als dan niet alleen het product erin gestampt wordt, maar ook de ‘correcte’ levenshouding……..

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in