Nieuwsbrief van Campaign for Liberty (Ron Paul)

Voel je het ook? Sinds vorige week gonst het over het doorlichten van de federal reserve.

De Federal Reserve opereert al sinds 1913 zonder verantwoording af te leggen of transparantie te verschaffen. Ron Paul heeft zijn hele carrière gestreden om de Fed te controleren en uiteindelijk te beëindigen.

Nu lijkt het er eindelijk op dat Audit the Fed werkelijkheid gaat worden. Ron Paul krijgt misschien eindelijk zijn zin. Maar u kent Dr. Paul vanwege zijn onwrikbare toewijding aan principes.

Hij wil dat het goed wordt gedaan.

En dat betekent dat Audit the Fed in het Congres wordt goedgekeurd – iets wat zeker mogelijk is in de huidige senaat.

En als Audit the Fed eenmaal is gebeurd… zal End the Fed snel volgen als de corruptie aan het licht komt!

We hebben de schaduwmacht al in een absolute razernij zien raken over het stilleggen van hun U.S.A.I.D.-operaties. Miljarden en miljarden dollars werden heimelijk uitgegeven om regeringen over de hele wereld te manipuleren – en zelfs hier in eigen land.

Nu er steeds meer verspilling en fraude aan het licht komt, is één ding duidelijk: De Fed doet precies hetzelfde, op een nog grotere schaal en in het geheim!

Which is why we absolutely must push Congress NOW, RIGHT NOW, while the issue is white-hot.

Volgt een petitie en een oproep tot doneren.

30 REACTIES

  1. Er moet een alternatief of compromis achter de hand liggen. Ze zijn niet zo dom om een belangrijke koersbepaler van het schip onschadelijk te maken en dan maar kijken waar het schip strand. Dat kan tot totale chaos voeren. Mogelijk de macht en services inperken met wat iconische rechtzaken.

  2. (Off Topic.)

    Den doper vroeg aan Mayo: “Kameraad, als je twee huizen had, zou je er dan een aan mij geven?”

    Mayo antwoordde: “Natuurlijk kameraad, graag gedaan!”

    Den doper was blij met dit antwoord. Hij vroeg toen: “Als je twee auto’s had, zou je er dan een aan mij geven?”

    “Natuurlijk, geen enkel probleem!” antwoordde Mayo.

    Dolgelukkig vroeg den doper toen: “Als je twee kippen had, zou je er dan één aan mij geven?”

    “Nee, kameraad dat zal nooit gebeuren!” zei Mayo.

    Verrast en overstuur vroeg den doper: “Waarom niet, kameraad?”

    “Ik heb eigenlijk twee kippen!” zei Mayo…

    Verders alles goed…

    • Je reactie staat op mijn draad en dus waarschijnlijk ook aan mij gericht.
      Sorry ik ga niet meespelen dat is iets waar jullie onder elkaar een oplossing voor kunnen vinden of mee kunnen vermaken.
      Ik hoop dan ook dat er niet gehapt gaat worden. Gewoon om ook op deze site een cirkel te doorbreken.

    • Ik snap het grapje niet zo goed

      Van onze geniale Karel. De baanbrekende Karel, met zijn interessante invalshoeken

      Grappig, Karel

      zou ik een huis weg geven, als ik er twee had ?

      Uhmm

      Kijk, wat jij niet snapt. Omdat je bijna niets snapt

      Is dat veel met de context te maken heeft. Waar sta je in je leven ? Heb je het geld nodig ? Wat betekend geld voor je ? Wat zou je willen bereiken ? En heb je daar geld voor nodig ?

      Als ik graag net zo rijk wil worden als Musk, dan zou ik het huis verhuren

      Als ik meer bezig ben met andere zaken, zou ik het aan familie geven of vrienden

      Dus de vraag is altijd, wie ben je en wat wil je en wat kan je

      Maar die vragen zijn op een dieper niveau. Een niveau dat jij niet kan bevatten, omdat je een platte geest hebt. Je bent niet in staat tot genuanceerd denken.

      Je noemt mensen hier rood. Je noemt mij ook rood

      Zoals ik al zei. Qua politiek heb ik sympathie voor klassiek liberalisme en het Europees socialisme en het Amerikaanse georgisme. Dat zijn de theorieën die mogelijkerwijs hier en daar antwoorden kunnen formuleren, op huidige situaties. De oriëntatie is dus nogal breed. Als het niet communisme is en geen fascisme en geen neoliberalisme (wat een soort fascisme is) kan het serieus genomen worden.

      Aangezien jij je nog nooit in wat dan ook verdiept hebt, heb je geen recht van spreken

      En kan je beter hamburgertjes verkopen, of schoenzolen, of fietsdopjes

      En verder je grote brutale mond houden

      • Apenhoofd, ophouden jij moet, poep te gooien.

        Is die Tichmann drone nu nog bezig…? moet je eens indenken wat een oervervelende kwelling die kerel moet zijn voor zijn naasten, die hem niet uit weg kunnen gaan…

        En zo typisch dat Zero zich in de draad vergist, over een reactie die eigenlijk niet op zijn draad staat. En dat dat typisch met de vervelende Tichman gebeurt, waar hij zich altijd al op een merkwaardige manier toe aangetrokken heeft gevoeld…, als was hij in het algemeen de draad kwijt…

      • Johannes 12-02-25 at 18:2

        Klopt ik was de draad even kwijt dat zag ik later zelf ook. Ik heb dan zoiets goed het is gebeurd en nu maar kijken wat er van komt.
        Het komt door die smartphone dat ik af en toe geen goed overzicht hebt.

        Mijn antwoord is dan hetzelfde vanaf, Sorry ik ga niet meespelen

        Ik wens je als stichtelijk rechtschapen voorbeeld van de ruim en vrij denkende mens nog veel van deze mooie interactieve momenten toe.
        In de hoop dat het heel educatief mag blijken te zijn voor de jonge generatie gevoelige Libertariërs die eventueel deze site bezoeken en ze geen psychische schokken op te hoeven lopen.
        Kortom je een goede self appointed PR ambassadeur rol van deze site toewens. Iemand zal het voortouw moeten nemen en een voorbeeld moeten geven aan de jeugd. Ik heb het volste vertrouwen in jou juist omdat jij het onderwerp aankaartte. Met een hele goede kans dat je dan in de loop der tijd op de nominatie komt te staan voor een standbeeld.
        The Dutch Baden Powell an inspirator for our youth. Inmiddels heeft Karel dan zijn meester in jou gevonden en zelfs naar Nederland vliegt om met trots het standbeeld van zijn goeroe te mogen onthullen.
        Loopt het toch nog allemaal goed af. Veel succes met je Quest om deze stal vrij te maken van subversieve elementen.
        Go for it!
        .
        ps
        op het volgende
        +En dat dat typisch met de vervelende Tichman gebeurt, waar hij zich altijd al op een merkwaardige manier toe aangetrokken heeft gevoeld…, als was hij in het algemeen de draad kwijt+

        Daar zal je met je huidige instelling geen verklaring voor kunnen vinden en daar hoef je je ook helemaal niet druk over te maken. Probeer eerst maar eens je eigen gedrag te analyseren.
        Wederom voor de zoveelste keer accepteer verschil anders wordt het leven een bittere pil.

  3. Beste apel..l,
    Dat je de mop niet begrijpt, snap ik, gezien je lage LQ.
    Maar je moet eens ophouden om met te poep gooien.

  4. Rutte kreeg (weer) een pak slaag…

    Er is een heftige confrontatie tussen de NAVO en de VS uitgebroken toen Pete Hegseth een brute aanval deed op de militaire alliantie van Europa, waarbij hij de afhankelijkheid van de Amerikaanse steun aankaartte. In een verbluffende live-uitwisseling beschuldigt Hegseth de NAVO-leiders ervan dat ze hun eerlijke deel niet betalen en dat ze op de VS vertrouwen voor bescherming, terwijl Europese leiders, waaronder Mark Rutte van de NAVO, proberen terug te dringen. Nu de toekomst van Oekraïne en de rol van de NAVO in de wereld op het spel staan, veroorzaakt deze confrontatie tussen Hegseth en NAVO-functionarissen schokgolven in de wereldpolitiek. Is dit het begin van het einde voor de NAVO?
    Bekijk LIVE hoe het debat zich ontvouwt!

    https://www.youtube.com/watch?v=atM54rYCD0o

    Verders alles goed…

    • Karel Tichmann
      12-02-25 at 22:43

      Als je door het toneelstuk wat opgevoerd wordt ofwel het schaduwspel heenkijkt, dan zie je een gemeenschappelijke deler. Namelijk meer excuses voor Mark en de daaruit voortvloeiende landelijke politiek van de bondgenoten om het budget te moeten verhogen vooral de Marine. Want als we dat niet doen dan blabla blabla. Je kent het wel een bedreiging en de noodzakelijke oplossing ervoor aanbieden. Wanneer kunnen ooit Globaal deze machtsspelletjes een keer doorbreken? Kunnen we dan echt niet een andere manier bedenken met die vermeende hoog intelligente long live our great leaders? Waar helpt intelligentie de mens als we niet uit oude destructieve paden kunnen treden? Zelfdestructie?

      Trump wil Groenland om verschillende redenen één is om Russische en Chinese invloed te voorkomen. Men wil de Baltische zee en Groenlandse kustgedeelte intensiever en officiëel in de invloedssfeer proberen te krijgen. Onderstaande link legt de belangen en opties uit. Trump roept echt niet zomaar wat over dit onderwerp daar is goed over nagedacht. Een nieuwe koude oorlog en proberen Rusland te isoleren is bijna een garantie op het ogenblik.

      https://m.youtube.com/watch?v=x8j2uWw3WfU&pp=ygUUdHJ1bXAgd2FudCBncmVlbmxhbmQ%3D

      • Zero 12-02-25 at 23:36.

        Er is geen schaduwspel op het ogenblik.
        Amerika moet een paar kleine problemen oplossen in Azië, en de welzijn van de EU staat echt niet hoog op de lijst..

        De NAVO staat op een kruispunt nu de Amerikaanse minister van Defensie Pete Hegseth Europa ertoe aanzet verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen veiligheid, door de Amerikaanse steun aan Oekraïne terug te dringen. Ondertussen houdt NAVO-secretaris kletskop Rutte vol, dat Europese landen hun defensie-uitgaven al hebben opgevoerd en zich blijven inzetten voor de hulp aan Kiev.

        Nu Washington zijn focus verlegt en de binnenlandse oppositie tegen verdere hulp aan Oekraïne groeit, nemen de spanningen binnen de alliantie toe. Dit is het begin van een Amerikaanse terugtrekking uit het NAVO-leiderschap. En kan Europa op eigen benen staan ​​tegen Russische agressie? Als ik het zo lees, nobody cares..

        https://www.youtube.com/watch?v=zoBhWrL09Ps

        Verders alles goed…

    • Het blijft opmerkelijk dat Europese landen weinig tot nauwelijks geld uitgeven aan hun eigen defensie. Maar wel vele vele miljarden uitgeven aan asielzoekers en andere klaplopers. Uitgerekend Clown Rutte kan beter z’n grote mond dichthouden over dit onderwerp. Dat anderen hem nog serieus nemen is misschien wel het meest opmerkelijke. Als Trump een daad wil stellen dan ontslaat hij Rutte en stelt hij Koko de Aap uit Artis aan als opperhoofd in Brussel.

      Het is ook opmerkelijk dat Trump voor vrede/wapenstilstand moet zorgen in Oekraine. Daar hadden de Eurocraten een rol kunnen spelen maar die -zelfverklaarde brengers van vrede en welvaart- wilden liever oorlog. Is er dan iets dat die pennenlikkers in Brussel wel goed kunnen? (Hint: Jazeker, ze kunnen heel goed vreten, zuipen en scheten laten)

  5. Een groot deel van die miljarden voor die asielzoekers en klaplopers komt van USAID. USAID maakt nu reclame op billboards in de USA met de boodschap dat Elon Musk maar uit de weg geruimd moet worden.
    Gezellig volk al die kleptocraten.Morgen maakt Trump bekend wie de aller grootste zakkenvuller van het land is.
    Nancy Pelosi onze zuipschuit verdient $ 177.000 en heeft maar liefst 210 miljoen dollar op haar rekening staan.Het zijn allemaal kleptomanen zeker als ze er een prive vliegtuig op na kunnnen houden.Zo’n vliegtuig kost klauwen met geld!

  6. Karel Tichmann
    13-02-25 at 05:28

    Schaduw spel of niet?
    Beschouw dit als een dialoog om gedachten uit te wisselen en niet om te vertellen zo zit het.

    De vermeende agressie dreiging dat Rusland ons kan aanvallen die Mark verkoopt is trompetgeschal in de propaganda machine voor meer geld om wapens te kopen. Maar of die wapens, schepen en mankrachten voor dat doel voorbeschikt zijn is heel twijfelachtig in de huidige fase van die oorlog..
    Propaganda/schaduwspel was regelmatig een aanleiding voor preemptive strikes waar onder andere Amerika en Israël verkopers van zijn in de recente geschiedenis. Zijn we Iraq nu al vergeten met de zogenaamde massavernietigingswapens propaganda?
    In die tijd was de NAVO alliantie nog ouwe jongens krentenbrood en nu zogenaamd in een ruzie verwikkeld is.
    Een andere truc is ruzie uitlokken en als er dan gereageerd wordt de verongelijkte onschuld uithangen. Volgens velen is de oorlog in Oekraïne zo begonnen.

    Tuurlijk stopt Amerika steun aan Oekraïne dat is een verloren zaak, veel geld en middelen verdampen in een systeem met veel corruptie. Biden heeft bakken met geld gestort en nog geen goede resultaten.

    Een koude oorlog is nog geen verloren zaak dat hangt af van de financiële ruimte die je hebt om te kunnen spenderen in die markt en daar is het volgens mij nu dat circus om te doen de nieuwe koude oorlog plus wat andere agenda’s zoals kust bewaking na annexatie van bijvoorbeeld Groenland en de Azië plus midden Oosten hotspots.
    Men ziet achter de schermen in dat dit niet meer te winnen is in de huidige setting waarbij op papier de NAVO niet meedoet en als men dat wel zou doen het de ondergang van ons allemaal kan betekenen.
    Er is ook nog multinational en banking interesse die daar geïnvesteerd hadden om de buit niet te verliezen in de veroverde gebieden en door willen gaan met hun lobby in Europa. A kind of, war of attrition, kapitaal en mankracht uitputting. Want als je goed kijkt zijn de meest recente oorlogen en staatsgrepen veelal in het voordeel van multinationals geweest die hun ogen op bepaalde resources hadden laten vallen plus de banken. Als het alsnog een harde oorlog zou worden dan verliest waarschijnlijk de hele wereld.
    En kunnen die multinationals en banken weer winst maken bij de wederopbouw. Voor hun is het een win win situatie. Tenminste als er nog leven op aarde is nadat we klaar zijn met vuurwerk af te steken. Daar zit nu de bottleneck. Nemen we wat verlies van investment in Oekraïne of gaan we op een total löss van Europa/Wereld en daarna winst maken. Voor deze players maakt het echt niet uit of er vrede of oorlog is.

    Zo dom is Trump niet in mijn ogen vooral omdat ze nu een strategisch nadeel hebben met die supersonische raketten. Dus Trump is door omstandigheden haast wel gedwongen om vrede te maken op dit deelgebied ook om zich op andere geopolitieke gebieden te concentreren en niet of teveel fronten tegelijk bezig te zijn wat de kracht versnipperd. Is hij trouwens niet over zijn beloofde termijn heen ik dacht dat hij in de verkiezingscampagne het over een week had nadat hij in het Witte huis zou zitten.
    Dus waarom zou de Trump regering nu de NAVO onder druk zetten met betrekking tot de de Oekraïne oorlog als hij toch al vrede beloofd had en daar op uit is? Heeft hij de NAVO voor iets anders nodig? Shaduwspel?
    Mark maakt het niet uit als de Wereld vernietigd wordt die is een Minion die graag een baas dient. Die was al bezig met The Grate Reset die de wereld wil uitdunnen naar bijvoorbeeld 500 miljoen mensen als onder andere beschreven was op de Georgia guide stones die inmiddels vernietigd zijn
    Mark heeft een hoog teddybeer gehalte die op de fiets naar zijn werk ging. Net als vroeger Wiegel in zijn Lelijke eend rond reed (zo heette dat voertuig) het volk voor zich won ofwel het ‘de gewone man’ imago. Sommige zijn eerder wolven in schaapskleren.

    Het beleid van de Maidan revolutie en voorstellen om Oekraïne bij de EU te trekken was van voor Trump maar wel hoofdzakelijk gestuurd vanuit Amerika. Puur uitlokken en dan daarna de onschuld uithangen als de Beer zijn klauwen laat zien. En nu zeggen het is jullie oorlog, dat pikt niemand die logisch nadenkt.
    Zoals je zegt, als Amerika zegt Europa spring dan vragen ze, hoe hoog.?
    De familie Biden zat daar diep in en dan de bekende naam Soros.

    Trump is anders maar waarschijnlijk niet zo dom dat hij de NAVO schepen achter zich gaat verbranden
    En ook niet zo dom om nu de industriële politieke militaire verweving aan de kant te zetten door uit de NAVO te stappen dat kan hem letterlijk de kop gaan kosten en is counterproductive in verband met zijn Groenland beleid. Eerder uitbreiding upgraden van militair materieel op andere focus punten om achterstand in te halen. En dat gat moet ingevuld worden en kan als ze minder aan de NAVO hieven te besteden.

    Dat de NAVO zal ophouden te bestaan lijkt me op de korte termijn dan ook heel onwaarschijnlijk.
    Men heeft NAVO schepen rond het conflict met Iran, Israel en Taiwan nodig, anders zou de Amerikaanse Marine alles zelf moeten oplossen. Lijkt me een hele domme zet. De tijd zal ons leren hoe dit uitpakt. Waarschijnlijk heeft Trump de NAVO nu juist harder nodig als tevoren.

    Waarschijnlijk gaat China de eerste grote klap aan Taiwan uitdelen en dan kunnen we zien hoe het armworstelen (vallen wel doden bij) in Azië gaat uitpakken zonder of met de NAVO. .

    Veel leven nog in de mindset van conventionele oorlog voeren maar er zijn genoeg wapens waarbij we geen mensen meer nodig hebben. De mensen zijn nu meer voor de grenscontroles nodig zoals Marineschepen op en in de zee die een grensbewakende en dreigende functie hebben plus wat special forces die raids uitvoeren. Het kan zijn dat Trump iets in handen heeft waarbij hij de NAVO niet meer nodig heeft voor de Amerikaanse doelstellingen en verdediging. Voorlopig houd ik het erop dat de NAVO nog wel even blijft bestaan.
    Met die nieuwe raketten en drones zijn de vliegdekschepen niet meer veilig. Er komt waarschijnlijk een nieuwe generatie kijk eens hoe slim we toch zijn schepen en andere destructieve gadgets. In plaats van vliegdekschepen bijvoorbeeld drone bulk carriers.
    Hoeveel heeft Trump op het militaire budget bezuinigd nadat Generaals in de senaat van de Biden regering klaagde dat ze achterliepen met nieuwe raket technologie?

    Ik zie die hele retoriek juist om de NAVO groter te maken hoofdzakelijk op het Maritieme vlak. Ik kan me vergissen echter dit is nu mijn intuitie gekoppeld met kennis van hoe stratego/geopolitieke spelletjes in de realiteit gespeeld kunnen worden. Propaganda en Machiavelli tricks zitten ook in dat pakket. Chinese generaals hebben daar al lang geleden boeken over geschreven. En zaken zoals Low intensity operations: subversion, insurgency, allemaal in het pakket.

    Het is inderdaad nu wel een dik probleem geworden voor Europa en misschien maar goed ook. Niet zozeer de NAVO alliantie die blijft voor mijn gevoel wel bestaan. Ik denk dat onderling al besloten is om niet volop in oorlog te gaan. De economische sancties en het afbraakbeleid op weg naar The Great Reset. De SDG doelstellingen heeft daar heel veel aan bijgedragen. Het uithollen van binnenuit heeft flink schade aangericht. Om dan vanuit noodzaak om te overleven ook in Europa steeds meer redenen komen om grote schoonmaak te gaan houden. En dan energiebeleid als eerste weer op peil zien te krijgen als we uit deze situatie willen groeien met enige welvaart erbij.

    Samengevat Trump/Hegseth zegt niet uit de NAVO maar jullie moeten wel centjes in de pot doen en dan wat retoriek om aan te geven waarom. Mark speelt de Europese kaart van kijk eens wat Rusland en China doen die laten hun ankers bewust slepen in de Baltische zee en snijden glasvezel kabels bewust door en als we niet oppassen met die agressieve Beer dan moeten we straks allemaal Russisch gaan leren. Wij hebben meer geld voor de Maritieme sector nodig voor bewaking en tevens grondtroepen en als we niet meer in de pot doen dan laat Amerika ons vallen. De landelijke regeringen zijn niet zo gul en gretig. Trump/Hegseth zegt als jullie niet nog meer lappen dan stapt Amerika op en krijgen jullie geen steun. Mark speelt de geslagen hond en komt thuis met die boodschap. De regeringen doen net of ze schrikken goh als Amerika ons niet helpt dan zijn we waarschijnlijk gedoemd en de pers doet zijn werk. Wat schijn debatteren en ze verkopen het dan samen aan de burgers, Die denken tja we kunnen niet anders door die verdomde xyz..
    De key players zijn tevreden en tevens een goede vloot om de nieuwe koude oorlog te voeren of ergens op hotspots in te zetten.

    Denk je echt dat Amerika, Rusland zal toestaan om over de havens van Rotterdam en Antwerpen te beschikken in plaats van hun Noordelijke enigszins geïsoleerde havens omdat Europeanen niet genoeg centjes in de pot gestopt hebben? Als dat echt serieus is dan zou men gewoon nu al uit de alliantie stappen. Het is voor mijn gevoel bangmakerij/schaduwspel van de Europeanen om zodoende het totaalbedrsg in het potje groter te maken. Die Oekraïne oorlog is in principe verloren en dat weet men. Het is een nog wel een opportuniteit om even wat aan de geldkraan te zuigen voor andere belangen.

    • dat nu Zero sluit je af met de hamvraag:


      Denk je echt dat Amerika, Rusland zal toestaan om over de havens van Rotterdam en Antwerpen te beschikken in plaats van hun Noordelijke enigszins geïsoleerde havens omdat Europeanen niet genoeg centjes in de pot gestopt hebben?

      Mag ik deze vraag (retorisch) herformuleren? Ja dat mag ik:

      Denk je nu echt dat de US of A world dominance vrijwillig gaat opgeven?

      Als je dat niet denkt, dan zal de US of A de inflatie doen door laten /moeten/ gaan, op elke mogelijke wijze incl. goud “revalidatie” (voor De Geit), crypto enz enz. Immers geld is “op”. Daarom meer overheid: “de external revenue service” aka “Tariffs”. Moet je wel de wereldzeeën bevaarbaar houden anders is er niets om Tariffs op te heffen zolang je de productie niet hebt kunnen on shore brengen dan wel decentraliseren weg uit China. Daarom ook nieuwe handelsroute via Groenland. Opwarming is een zegen! En mineralen en zo. Tot die tijd lekker andermans geld uitgeven. Inflatie EN stijging prijzen (nee nee, dat is niet hetzelfde) door extra belasting. En en. Amerika first, Netherlands second! Oprutte. (ergens heb je nog de vage (onterechte?) hoop dat het nog lukt ook). Tichmann, gestrekt been graag!

    • Een beetje lang, voor duidelijkheid…

      Zero 13-02-25 at 12:17… El_Paso 13-02-25 at 17:08…

      Het ziet er naar uit dat het gesprek naar vrede word gevoerd, tussen Poetin en Trump. En dat de EU en Oekraïne geen stoel aan de tafel hebben gekregen. Het toont ook duidelijk aan, hoe zwak de EU eigenlijk is. Het Oekraïense leger stort in onder aanhoudende verliezen, met meer dan 50.000 soldaten die maandelijks worden gedood of gewond en 100.000 soldaten die deserteren.

      De rekrutering heeft moeite om bij te blijven, waardoor slecht getrainde troepen de strijd in moeten, terwijl Rusland zijn greep op de frontlinies verstevigt. Ondertussen geven wanhopige maatregelen, zoals het verlagen van de dienstplicht leeftijd naar 18 jaar, aan dat Kiev een groeiende crisis doormaakt.

      Terwijl Poetin beweert dat Oekraïne geen maand zonder westerse hulp zal overleven, rijst de vraag: hoe lang kan Oekraïne het nog volhouden?

      Kletskop Rutte begint eindelijk te begrijpen, dat geen enkele Amerikaanse soldaat zal ooit één voet zal zetten in Oekraïne. Hij dacht ook dat Amerika altijd graag oorlog willen voeren, want is onzin. De US Armed Forces vechten alleen als “The Constitution” wordt bedreigd, niet in naam van een of andere President of het land.

      El_Paso 13-02-25 at 17:08
      “Denk je nu echt dat de US of A world dominance vrijwillig gaat opgeven?”

      Kortom, het hangt ervan af hoe je ernaar kijkt – vanuit een economisch perspectief op hoog niveau is het Amerikaanse BBP nog nooit zo hoog geweest in de geschiedenis, maar andere landen (vooral China, India, EU, etc.) hebben hun aandeel in het wereldwijde BBP veel sneller laten groeien, dus er is sprake van een relatieve daling en geen nominale daling. Vervolgens kun je segmenteren en dieper ingaan op specifieke onderwerpen zoals ongelijkheid en vermogensongelijkheid, handelsonevenwicht, schulden, de dollar als reservevaluta, verlies van productiecapaciteit, onderwijs, etc. die elk uren kunnen kosten om te ontleden.

      Dan is er nog het bestuursaspect en de polariserende politiek, waarvan je moeilijk kunt zeggen dat het een lichtend voorbeeld is van democratie.

      Het andere veelvoorkomende onderwerp hierbij is militaire macht, wat een eenvoudig antwoord lijkt, maar dat is niet omdat de VS nog steeds domineert door harde kinetische macht – d.w.z. meer boten, vliegdekschepen, vliegtuigen, raketten, operationele bases, enz., maar er zijn debatten dat elke grote toekomstige oorlog een groot ruimte-, cybersecurity- en IT-component zal omvatten en het is in die dimensie niet duidelijk of de VS vooroploopt of achterblijft bij grote tegenstanders (China/Rusland). Ook, als het doel van een oorlog is om deze te winnen, dan heeft de VS bewezen dat ze daar niet erg goed in zijn, tenzij er sprake is van totale genocide.

      Als u op zoek bent naar een eenvoudig antwoord op de vraag of de VS dezelfde middelen en capaciteiten heeft om de wereld rond te reizen en landen en instellingen te dwingen te doen wat ons ministerie van Buitenlandse Zaken of de CIA dicteert in vergelijking met 30 of 50 jaar geleden, dan is het antwoord duidelijk nee. Maar als mensen van over de hele wereld nog steeds massaal naar de VS komen voor immigratie, onderwijs of toerisme (als we de 19e eeuw even buiten beschouwing laten), dan kun je wel zeggen dat de VS op dat vlak in een gouden eeuw verkeert en dat dat waarschijnlijk nog wel even zo zal blijven.

      Verders alles goed…?
      (We krijgen naar verwachting, 15+ cm regen in 24 uur…)

      • Karel Tichmann
        13-02-25 at 18:09
        Een

        +maar er zijn debatten dat elke grote toekomstige oorlog een groot ruimte-, cybersecurity- en IT-component zal omvatten en het is in die dimensie niet duidelijk of de VS vooroploopt of achterblijft bij grote tegenstanders (China/Rusland). Ook, als het doel van een oorlog is om deze te winnen, dan heeft de VS bewezen dat ze daar niet erg goed in zijn, tenzij er sprake is van totale genocide.+

        Heel sterk punt

        +Als u op zoek bent naar een eenvoudig antwoord op de vraag of de VS dezelfde middelen en capaciteiten heeft om de wereld rond te reizen en landen en instellingen te dwingen te doen wat ons ministerie van Buitenlandse Zaken of de CIA dicteert in vergelijking met 30 of 50 jaar geleden, dan is het antwoord duidelijk nee. +

        Dan is de vraag hoe zat het na die dertig jaar en hoe is het actueel.
        Een Kameleon kan van kleur veranderen zie het onderwerp van vandaag wat Hijseenberg geplaatst heeft.

        Bedankt voor de inhoudelijke informatieve reactie.

        PS
        Volgens mij was ik tot de tijd dat ik deze reactie plaatst ook nog eens de enige die inhoudelijk op het artikel zelf geplaatst heeft.
        Ik hoop dat ratio hiervan akte opmaakt want ik spaar de bonuspunten op.

      • Zero 13-02-25 at 18:52..

        “Als het doel van een oorlog is om deze te winnen, dan heeft de VS bewezen dat ze daar niet erg goed in zijn?”

        Dit bepaald conflict en vele anderen, zijn niet is begonnen met de intentie om een ​​regelrechte overwinning te behalen, maar eerder om een ​​stabiele, vreedzame situatie binnen een specifieke regio of context te vestigen en te behouden, zelfs als dit betekende dat de tegenpartij niet volledig werd gedomineerd.

        Vietnam en de US zijn nu de grootse vrienden, en deze twee houden een klein oogje op China. Hoe agressiever China is, hoe hoger het aanzien van de VS is voor de Vietnamezen. Daarom zou er in de toekomst mogelijk een officiële alliantie kunnen worden uitgegeven als er een grote verandering zou plaatsvinden.
        (Vrede kan veel meer wonderen verrichten, die je in een oorlog nooit zal meemaken.)

        Timelapse of Every Battle in History..
        https://www.youtube.com/watch?v=1hsDn2kNriI

      • ok eens, maar je vergeet erbij te zeggen hoe je aankijkt tegen:

        – reserve currency status / griffin paradox
        – wanneer is de constitutie in gevaar?
        – financial sustainability
        – inflatie is diefstal maw als ik Amerikaan was, zou ik niet voor income tax and FED kiezen

        NB om zo te zeggen l ik ben pro constitutie

      • Sorry de beste man heette “Triffin”, het Triffin dilemma (uw copilot chatgpt of woke ai naar keuze weet er van)

      • Karel Tichmann
        13-02-25 at 19:19
        Het zijn allemaal mechanismes en krachten die we zelf tot expressie brengen. We hebben vandaag enige van deze, wat meer in de schijnwerpers gezet..

  7. El_Paso 13-02-25 at 17:08

    +Denk je nu echt dat de US of A world dominance vrijwillig gaat opgeven?+

    Mee eens en ook jij ziet de noodzaak voor een grote Marine zo te lezen.

    Ik had eerder aan Karel geschreven dat Trump die rare agenda’s wel mag aanpakken en de boel efficiënter maken. Maar de Amerikaanse president is ook met toestemming achter de schermen op zijn positie terecht gekomen. Ik bedoel die krachten die het niet uitmaakt of nu rood groen of blauw in de politiek zit.
    Van bepaalde topics zal hij af moeten blijven en sommige moeten promoten.

    Hoop opgeven is niet mijn cup of tea ik zoek meestal naar een uitweg of oplossing. Als je ergens interesse in hebt dan komt dat meer op je pad.
    Voorbeeld je loopt in een woonwijk maar wie kijkt welke verschillende dakkapellen er zijn? Je wilt een dakkapel maken en hup je ziet in één keer de verschillende dakkapellen in de omgeving. Ook als je naar positieve zaken op zoek gaat dan vind je die. Ik vind ook genoeg positiviteit en goede initiatieven die minder doom and gloom inhouden.
    Ik ben een beetje een onvergetelijke optimist (niet mistig, pas op he!) , iemand die een half vol in plaats van een half leeg glas ziet.
    Of Karel met diepgang of gesterkt been gaat antwoorden daar maak ik me nu nog niet druk om. Ik heb het wel zodanig geïntroduceerd dat ik een volwassen antwoord met wat diepgang en motivatie verwacht. Nu maar zien of ik het slachtoffer wordt of niet van mijn verwachtingspatroon. Daarna kijken we wel weer verder.

    • @Zero

      “Mee eens en ook jij ziet de noodzaak voor een grote Marine zo te lezen.”

      Nou, persoonlijk verwacht ik veel van decentralisatie, eigen verantwoordelijkheid en de zgn “Souvereign individual”. Ik heb het boek liggen, maar moet er nog aan beginnen, vermoed wel wat er zo al in zal staan. Decentraal, bijvoorbeeld zo’n duiker die een pijplijn opblaast of zo’n tiener die op zijn zolderkamer een virusje in elkaar klust, small nuclear reactor voor hier op t land achter, denk aan batterij grootte, pistool uitprinten, naam er op klaar. Oh nee, groot en hoog hek om den haag heen (nodig zoals je het lezen wil). Maar met huurlingen van de staat met bootjes en free riders, ik weer het niet. Maarrrr, “there are no solutions, only trade offs”. En ja ik ben dus niet negatief of positief, maar negatief en positief. Negatief Johannes en positief audit the fed, campaign for liberty, maar End the FED. My two cents for now, morgen kan alles weer anders zijn.

      • El_Paso 13-02-25 at 19:04
        Ook een insteek.

        Eigen verantwoordelijkheid lijkt me voor iedereen logisch.
        Souvereign individual” in principe ben je dat al maar we geven het te gemakkelijk zelf uit handen door op te groeien in een systeem ben je er minder bewust van. Of we laten het afpakken door schijn autoriteiten, bluf, list en bedrog en geweld
        Decentralisatie van de mens weet ik niet. Ik neem aan dat je lege grote steden en weer kleine leef clusters bedoeld. Want iets verderop heb je het over de mens als eenling. Hier heb ik geen goede beeldvorming misschien dat Johannes input kan geven m.b.t. dit topic..
        Wel decentralisatie van productie distributie en verkoop van commodity producten. Research and development kan bijvoorbeeld wel centraal ook raketten bouwen doet niet iedereen.
        De mens als eenling lijkt me niet geslaagd wel een percentage eenlingen in een groep voor de groepsdynamiek.
        Ik had ooit een workshop gedaan m.b.t. effective communications toen ik voor een Amerikaans Internationaal bedrijf werkte. Totaal geen loonslaaf baan ik zou er geld op toegegeven hebben bij wijze van spreken. .
        Daarin moesten we wat formulieren met vragen invullen en dan in een boekje kijken wat de score was en dat in een cirkel diagram invullen.
        Het resultaat bij mij was dat ik aan de rand van de maatschappij zit een analytische mindset heb en onder druk in meditatie ga. Tevens dat ik visueel verbaal en non verbale communicatie in gelijke mate opnam. Hoewel niet openlijk zorgde men dat er niet teveel mensen met hetzelfde sterrenbeeld in sommige gevallen de meerderheid zouden vormen. Brainstorm sessies zit in die hoek Whoo whoo vind je ook niet?.De meeste konden zich allemaal herkennen in de resultaten. En nu ben ik inderdaad een soort kluizenaar die aan de rand van de maatschappij zit en los van de dorpskern woon de laatste 20 jaar. Het werk wat ik deed was research en development plus klanten problemen oplossen waar mijn analytische inslag happy was

        Terwijl op deze site regelmatig over feestneuzen gepraat wordt die zet je niet op als je alleen bent. Misschien mister Bean.

        Ik zie wel twee hoofdgroepen onstaan. Diegene die met de cyborg en virtueel leven trend meegaan en diegene die meer naar het organische neigen en de ‘natuur’ wat meer zijn beloop laat hebben. Die kunnen naast elkaar leven en buren zijn. Ik denk dat de cyborgs op den duur arrogant gaan worden vanwege de encyclopedische kennis die ze op elk moment aan kunnen boren. En wat enhanced fysieke vermogens.
        Een soort tweesprong in de manier van het leven beleven. Goed slecht beter of best daar struikel ik niet over zolang je de keuzes maar hebt.

        Over een hobby virussen en andere pathogene stoffen.
        Met die hobby soldiers zit onder andere Amerika en Europa mee hun in maag ook sleeper cellen
        Als ik de pijp uit ga door zo’n hobbyist than so be it. Anders krijg je allerlei spookbeelden en angsten en ga je liever in een cel in een vijftien minuten stad wonen. Waar je geen chemicaliën mag hebben of zelfs een soldeerbout of een potlood ook als een potentieel wapen gezien wordt.
        Beter staande sterven als je te gaan verstoppen uit angst.
        Zelf huppel ik rond zonder de angst om me te moeten bewapenen. Want wapens dragen buiten bescherming voor wilde beesten is in principe uit angst gedreven ongeacht de reëele statistieken. Ik weet dat Karel daar anders over denkt maar ik accepteer verschillen en waar hij woont is het toegestaan. Zijn retoriek over rooie is meer symbolisch voor mijn gevoel niet uit pure haat.
        Alleen als ik de bergen in ga en enige dagen alleen ben heb ik een groot mes bij me. De kans om in de Jungle van een stad van de huidige tijd tegen een idioot aan te lopen is ook reëel maar ik ga me daar niet voor wapenen. Want in je hoofd trek je zaken ook naar je toe als je niet oppast.
        Het zijn onze angsten en vooroordelen die ons zelf de das omdoen. Stel je hebt vooroordelen naar iemand.
        Dan zal je als je die tegenkomt meestal onbewust in het register van je mind die gedachte aanschakelen met de vibratie van de emoties die eraan gekoppeld zijn. Je gaat op scherp, diegene welke je tegemoet komt pikt onbewust die subtiele energieën op en reageert daarop meestal ook onbewust.
        Ik heb het zelf uitgeprobeerd om mijn mind neutraal te houden en de vooroordelen geen kans te geven. Soms is neutraal beter en soms een vriendelijk groet of compliment. De beste stand voor mij is zelf in een rustige staat zijn en maar zien wat het leven in petto heeft.
        Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk ook mijn actie reactie ketens heb deze site is een mooi voorbeeld echter het gaat om de intentie waarmee je het doet. Als iemand in de aanval gaat zonder een goede reden of met vooroordelen dan kunnen ze dezelfde kracht terug verwachten om ze te pareren. Me not holy.

  8. ja, ja, zeker mooi is dat. Als je nou eens de zgn DSM IV inmiddels V leest, dan herken je je vast ook ergens in. Is mooi bedacht hoor met al die commerciële varianten in het bedrijfsleven. Ik kan er niks mee. In het voetbal werkt het volgens mij helemaal niet zo, maar goed. Hoe je ineens dan kluizenaar wordt is niet helemaal duidelijk. Maar die decentralisatie slaat op alle moderne techniek / productie zonder welke jij in de stad niet (en daarbuiten ook) niet gaat kunnen leven met de huidige aantallen. Vooroordelen waren er altijd al en wapens ook, maakt niet uit ploertendoder of mes of met auto op inrijden. Kan geen kwaad, hebben beiden zo hun functie. “Hobby soldiers” houd je altijd. En alleen voor die paar onverlaten wordt iedereen tot verdachte bestempeld. En de ene regel na de anderen gemaakt. Er zal maar iemand iets meer hebben dan een ander. Het is duidelijk jij herkent de patronen. Op elk gebied zijn eigen. Zo ook op voor de arrogante cyborgs waar je het over hebt, ze zullen horendol worden van de info die ze gaan krijgen van de woke AI van hun masters, je ziet het al bij de doper. Maakt niet uit of je via tv of deze ai de verkeerde kant op wordt gestuurd. Op een dag heb je het door. Jij iets eerder dan anderen? Inmiddels is mij duidelijk je net als je economie niet van bovenaf kan besturen, dit is ook zo is voor elk ander gedrag. De uitkomst is zoals de patronen van scholen vis en zwermen volgels en verspreiding van ziektes en waterbedden en dergelijke. Die enen vlinder die uiteindelijk voor wat wind zorgt aan de andere kant van de planeet. Pierre Kapel kan er ook mooi over vertellen. Informatie wil vrij zijn. Ik snap wel dat jij rustig kijkt naar de phenomenon en verschijnselen, zou ik ook proberen te doen. Wat zou je je te druk maken. Beetje feest is leuk, maar niet elke dag. Ben wel benieuwd welke figuur uit de DSM je goed past…

Comments are closed.