Peuterklas van school Hupseflup.
Beste ouder van kind Hoc.
Ons schoolbestuur heeft zich aangepast aan de maatstaven van de huidige maatschappij. Omdat onze ideeën als school niet meer overeenkomen met de huidige morele standaarden van de rest van de wereld, hebben wij besloten een ander programma aan uw peuter aan te bieden. Voortaan geven wij geen morele waardes meer mee als niet liegen, stelen of geweld gebruiken. Maar gaan we over naar een meer realistische vorm van onderwijs en moraliteit.
De diverse onderdelen die deze school uw kind biedt zullen er enigszins anders uit gaan zien, hier volgt een uitleg hoe.
Handenarbeid.
Een kind dat handenarbeid verricht en u voorheen blij maakte met een appel van klei of een ander kunstwerk, zal zijn werkje mogelijk niet meer mee naar huis krijgen. Er wordt namelijk op volledig democratische wijze bepaald door de juffen welk kind, hoeveel kunstwerkjes mee naar huis krijgt. Voor de school begint mag ieder kind in het begin van het schooljaar een juffie aanwijzen waarvan zij denken dat die het aardigste is, die bepaald dan of het kind wel zijn kunstwerk mee krijgt, of een ander kind dit mag houden.
Dit is onomkeerbaar, ook al krijgt een ander kind nu ineens veel meer kunstwerkjes dan hij nodig heeft of zelf heeft gemaakt..
Ook al betaalt u per maand 200 euro aan deze school, de klei is van de school en de school heeft het recht dit naar eigen inzicht te verdelen. Uw kind wordt geleerd dat door te stemmen op een juf, hij of zij toch moet werken bij handenarbeid en iets goeds moet produceren. Ook al is het helemaal niet zeker dat wat hij of zij maakt ook daadwerkelijk van hem of haar is. Dit bepaalt de school zelf en kinderen moeten blij zijn dat ze misschien een deel zelf mogen houden.
Zoals wij al vermelden is de klei van de school, inspanningen van de peuter ten spijt.
Speelplein.
Op het speelplein zullen kinderen gereguleerd worden in een nieuw systeem van behoeftes.
Wanneer uw kind niet mee werk aan deze regels dan stoppen wij hem of haar gedurende de rest van de les in een stoffige kelder met andere stoute kinderen, bij voorkeur gewelddadige om ongehoorzaamheid af te leren.
Op ieder moment dient het kind zich te schikken naar de instructies van de juf, rechtvaardig of niet.
Geef uw kind a.u.b. speelgoed mee voor op het speelplein. Wanneer een ander kind geen speelgoed heeft, dient u er voor te zorgen dat dit andere kind voorzien wordt van speelgoed. Laat u dit na dan staat de juf het toe dat een ander kind dan die van u, het speelgoed van uw kind afpakt. Wanneer uw kind zich verzet mag het andere kind geweld gebruiken om het speelgoed te krijgen. Als het andere kind hier niet toe in staat is, zal de juf dit voor hem of haar doen. U als ouder heeft blijkbaar wel de middelen om uw kind van speelgoed te voorzien, dus is dit wel zo solidair.
Eetkring.
Het kind leert andere liedjes dan vader Jacob. Gezien het kind moet geloven dat deze school de beste is, zingen we liedjes als “schooltje hupseflup is de beste ter wereld, dood aan andere scholen”. Ook leren wij kinderen dat er op andere scholen alleen maar enge mensen zitten die rare ideeën hebben en geweld gebruiken. Wanneer een kind opmerkt dat op het schoolplein ook geweld wordt gebruikt zullen wij met verheven stem het kind toespreken. Het kind is aan ons toevertrouwd en dus is het geen geweld als wij iets tegen de zin van het kind in doen. Nogmaals, als het kind niet luistert en zich verzet wacht hem of haar de stoffige kelder.
Bij de lunch worden de broodjes eerlijk verdeeld onder de kinderen. Laat een ander kind na zelf brood mee te nemen dan pakken wij het brood van uw dochter of zoon en verdelen dit eerlijk over de kinderen die geen brood mee hebben genomen. Nogmaals, wanneer uw kind niet mee werkt dan stoppen wij hem of haar in de kelder. U dient hierbij in gedachte te houden dat de juffies ook honger hebben en volwassen mensen zijn. Wanneer zij zo wensen zullen zij de boterhammen van de kinderen ook onder zichzelf verdelen, alvorens de kinderen te eten krijgen.
Huisregelwijziging
Een van onze laatste wijzigingen die samen gaat met bovengenoemde, betreffen de huisregels.
Volgens artikel 14 in de huisregels mag uw kind niet van school weggehouden worden en dienen de regels van school 24 uur per dag geldig te zijn, wanneer wij merken dat de regels thuis niet opgelegd krijgt u een ambtenaar aan de deur van de kinderbescherming.
Artikel 20 wordt ook gewijzigd, uw kind valt niet meer onder het ouderlijk gezag maar onder die van de school. U mag het voeden en verhaaltjes vertellen maar voor de rest dient het kind de instructies van de school altijd op te volgen. Net zoals in Artikel 14 zal u bij nalatigheid de kinderbescherming aan de deur krijgen waarbij u het privilege om een kind op te voeden ontzegd wordt.
Artikel 25 is aangepast, het is niet meer mogelijk uw kind van school te halen en naar een andere school te doen, behalve door een flinke boete te betalen aan de school. Een ambtenaar van de lokale gemeente moet eerst goedkeuring geven voor het kind zich mag uitschrijven bij deze school, hier moet een geldige reden voor worden opgegeven.
Tot slot.
De minister van onderwijs heeft goedkeuring gegeven en er is een sociaal contract opgesteld. Uw kind zal voor altijd onder deze regels vallen simpelweg omdat u ooit heeft besloten het kind naar deze school te doen. Meerdere scholen voeren dit beleid nu met het oog op modernisatie en progressiviteit.
Een school dient het kind klaar te maken voor de maatschappij buiten de school.
Vandaar dat dit besluit genomen is door onze wijze minister.
Het spijt ons dat we niet meer het beleid handhaven van niet liegen, niet stelen, niet slaan, geen geweld gebruiken en dergelijke.
Mocht u toch besluiten om een school te zoeken die dit nog wel doet, dan zal u deze niet vinden.
Het schoolbestuur is akkoord met deze beslissingen en is democratisch gekozen door de ouders, ook de ouders die niet aan de stemming hebben meegedaan dienen zich te schikken naar deze nieuwe regels.
Wij wensen uw kind veel plezier in het nieuwe schooljaar en veel succes… Maar niet te veel, want dat straffen we voortaan ook.
Met vriendelijke groet
Schoolbestuur van Schooltje Hupseflup Nederland.
[HTML1]
——————————————————————-
Volgende week wil ik een artikel maken waarin dit daadwerkelijk het geval was. hoewel in mindere maten, de huidige generatie regenten zal deze situatie wellicht nog kennen. Ze zijn er mee op gegroeid.
Is’t nu een karikatuur of gewoon een idioten-sprookje?
Oh, het is de 11de van de 11de van de 11de, dus ga ik maar voor ‘ idioten-sprookje ‘, Hic-Voluerund op zijn infantiele best!
Duh-uh.
Hoc Voluerunt [3] reageerde op deze reactie.
geen betere omschrijving van de huidige regente mogelijk
hulde
Hoc Voluerunt [3] reageerde op deze reactie.
@Duh-uh. [1]:
Het socialisme doorgetrokken naar de peuterklas. Met de negatieve aspecten dik gedrukt als het waren. 11/11 het leuk, was me nog niet opgevallen
@Erik [2]: thnx
Er is een agenda van de NWO-adepten (denk Skulls and Bones) hetgeen inhoudt dat het onderwijs verneukt wordt zodat de mensen geleerd wordt zich aan te passen aan wat bovengeschikten wensen. Er wordt niet onderwezen met als doel kinderen op te leiden zelfstandig na te denken. Dat kunnen we niet hebben, ie shit. Move on citizen, nothing to see here.
Hoc Voluerunt [5] reageerde op deze reactie.
@Andre NI [4]:
Ook hele gesprekken over gevoerd inderdaad. ik heb de school van mijn dochters goed uitgehoord over het kritisch denkvermogen wat de3 vrije loop krijgt en hoe ze dit aanmoedigen.
gelukkig doen ze dat op onze school wel.
Helaas moet je dan naar echte montesorie school gana kijken of de vrije school die Steiner zijn leer volgt..
Je moet dat wel enigzins het zweverige gehalte met een korrel zout nemen. Het auto-didactische vermogen wordt daar wel enorm gestimuleerd.
Filmpje is schandelijk, kind wordt voor t karretje van haar ouders gespannen. Ze leest meer van een blaadje dan dat ze het uit haar hoofd doet.
(vermoed ik)
Niet dat ze verkeerde dingen zegt maar het staat als een paal boven water dat het niet haar woorden zijn.
Hoc Voluerunt [7] reageerde op deze reactie.
@Reteip [6]:
klopt maar kon effe niets beters vinden, kwam pas later op een leukere. Die gebruik ik ergens anders voor.
Grappig artikel, maar wat is het nut ervan? :p
Hoc Voluerunt [9] reageerde op deze reactie.
@Raelyn [8]: Een grappig artikel..
Met een onderliggende waarheid. Wat we op school leren, niet stelen, niet afpakken, niet vechten… zijn de heren politici een beetje vergeten. Dit is meer een aanloop naar een vervolg waar een kinderpsychologe me mee gaat helpen hoop ik .
Comments are closed.